سلامت و دانش

تصاویر | مونتاژ تارا خودروی کم فروش ایران خودرو در روسیه با برند لادا پریورا !

تارا نمونه ای از مهندسی معکوس پژو 301 است که پس از خروج از شرکت پژو سیتروئن در ایران خودرو ساخته شد. خودرویی که هم اکنون پس از تحریم روسیه توسط خودروسازان مطرح جهان علاوه بر دانا در لیست محصولات جدید شرکت لادا قرار گرفته است. گجت نیوز در گزارشی به همکاری های بین المللی جدید ایران خودرو پرداخته است.

تصاویری از مونتاژ تارا، پرفروش ترین خودروی ایران خودرو در روسیه با برند لادا پریورا!

فلفل پریورا 2023 در روسیه

تارا از موتور معروف TU5P با حجم 1.6 لیتر استفاده می کند که در نسخه های دستی و اتوماتیک قادر به تولید 110 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور است. این موتور با آب و هوای روسیه سازگاری کامل دارد اما به نظر شما این تنها دلیلی است که روس ها قصد واردات یا مونتاژ خودروهای ایرانی را دارند؟ البته که نه!

تصاویری از مونتاژ تارا، پرفروش ترین خودروی ایران خودرو در روسیه با برند لادا پریورا!

از آغاز جنگ روسیه و اوکراین تا به امروز، تقریباً تمامی خودروسازان برتر جهان روسیه را ترک کرده و به اجماع جهانی و اعمال تحریم ها علیه این کشور پیوسته اند. از تویوتا گرفته تا بنز، بی ام و، فولکس واگن، رنو، اشکودا، آئودی و هر خودروساز بزرگ غیرروسی که فکرش را بکنید، کشور را ترک کرده اند. حالا که میدان از همه رقبا خالی است، وقت آن رسیده است که خودرو ایران با یک سدان تارا به نام لادا پریورا 2023 به سرزمین چشمان آبی سفر کند.

پیش بینی می شود لادا پریورا 2023 در روسیه دقیقاً از مشخصات فنی و امکاناتی مشابه تارا برخوردار باشد و شاید یک واردکننده یا مونتاژکننده روسی آپشن هایی مانند گرمکن صندلی یا فرمان را به این خودرو اضافه کند. همچنین طبق برخی اخبار گفته می شود که شرکت روسی اتووا مسئولیت واردات یا حتی مونتاژ لادا پریورا 2023 یا همان تارا خودرو ایرانی را بر عهده دارد.

قیمت و مونتاژ خودرو تارا ایران خودرو در روسیه با نام LADA Priora

تصاویری از مونتاژ تارا، پرفروش ترین خودروی ایران خودرو در روسیه با برند لادا پریورا!

در حال حاضر اگر در بازار خودرو ایران به دنبال گیربکس دنده ای یا اتوماتیک هستید باید بین 441 تا 576 میلیون تومان هزینه کنید که با قیمت های کارخانه به 293 و 415 میلیون تومان کاهش می یابد. اما تارا با نام Lada Priora 2023 در روسیه به چه قیمتی فروخته می شود؟ طبق شنیده ها لادا پریورا 2023 در نسخه دنده ای با قیمت یک میلیون روبل یعنی تقریبا معادل 500 میلیون تومان میهمان روسیه خواهد بود. همچنین گزارش شد که بسیاری از سیاستمداران روسی مخالف واردات مستقیم این خودرو بوده و انتقال فناوری و بومی سازی تارا را یکی از شروط واردات لادا پریورا 2023 یا سدان تارا ایران خودرو به روسیه عنوان کردند. از این پس می توان گفت که تارا اولین خط مونتاژ خارجی را در روسیه خواهد داشت.

تصاویری از مونتاژ تارا، پرفروش ترین خودروی ایران خودرو در روسیه با برند لادا پریورا!

در شرایطی که خودروهای خارجی با مالیات و عوارض بالا وارد کشور می شود، آیا ارسال خودروهای ریفربی شده داخلی به خارج از کشور با قیمتی معادل بازار ایران صحیح است؟

4141

دکمه بازگشت به بالا