تظاهرات همبستگی با یمن در غزه/ جهاد اسلامی: جنگ یمن “بیهوده” و به نفع اسرائیل است

یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: جنگ ائتلاف متجاوز عربی علیه یمن بیهوده و بی هدف بوده و اشغالگران اسرائیلی و آمریکایی بیشترین سود را از ادامه تجاوزها می برند.

به گزارش دکترنامه، به نقل از فلسطین تودی، خالد البطش، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی، خاطرنشان کرد: دشمنان اسرائیل و آمریکا از ادامه جنگ علیه یمن که از سال 2015 آغاز شد، حمایت کامل می کنند. هدف جنگ از بین بردن توانایی هاست. و بکش.

وی افزود آنچه امروز اتفاق افتاد مایه ننگ کسانی بود که مردم بیگناه را کشتند.

خالد البطش همچنین تاکید کرد: تجهیزات، تسلیحات و اموال مورد استفاده در جنگ یمن می تواند به آزادی فلسطین از دست دشمن صهیونیستی کمک کند.

وی به خانواده شهدای یمن تسلیت گفت و این حمله جنون آمیز را محکوم کرد.

البطش خواستار پایان جنگ علیه یمن شد که جان بسیاری از غیرنظامیان را گرفته است و تاکید کرد که هیچکس نمی تواند اراده خود را بر مردم یمن تحمیل کند.

در همین راستا، حامیان و رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نوار غزه در حمایت از مردم یمن و علیه جنایات انجام شده علیه مردم مظلوم این کشور تظاهراتی برگزار کردند.

تظاهرکنندگان عکس هایی از سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در دست دارند.

خالد البطش در سخنرانی خود در این تظاهرات اظهار داشت که کشتارهای اتحادیه عرب در یمن ننگی است بر پیشانی همه کشورهایی که در کشتار کودکان، زنان و غیرنظامیان بی گناه دست دارند.

وی افزود: ارتش های عربی به جای تلاش برای آزادسازی فلسطین، وقت و اندوه خود را صرف حفاظت از تاج و تخت در برابر خشم ملت ها می کنند.

البطش ادامه داد: ائتلاف متجاوز عربی در مقابل کشتار غزه، یهودی سازی بیت المقدس و حرم مطهر ابراهیمی سکوت کرده و به جای هدف قرار دادن رژیم اشغالگر با هواپیماهای ائتلاف، غیرنظامیان بی گناه را هدف قرار می دهد. ما چاره ای نداریم جز اینکه با صدای بلند حمایت و مخالفت خود را با کشتار غیرنظامیان در یمن اعلام کنیم.

احمد المدلل یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی در این زمینه گفت که فلسطینی ها برای «نه» گفتن به خونریزی غیرنظامیان در یمن توسط ائتلاف عربی آمده اند.

وی افزود: ما از چنین جنایاتی رنج می بریم و از عربستان و امارات می خواهیم که از مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی حمایت کنند.

المدالله تاکید کرد: ما از مقاومت یمن در برابر ائتلاف عربی که این کشتار را انجام داد حمایت می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا