تغذیه نامناسب و مشکلات پوستی

دکترنامه/لرستان یک متخصص تغذیه می گوید: برخی از مشکلات پوستی در انسان به تغذیه او نیز بستگی دارد که باید بررسی شود.

سمیرا مرادی در گفت وگو با دکترنامه، اظهار کرد: بعضی روزها که در آینه نگاه می کنیم همه چیزهایی را می بینیم که دوست نداریم، شاید جوش هایی می بینید که یاد دوران دبیرستانتان می افتند، خشکی مزمن پوستتان بدتر می شود. کبودی شدید یا کبودی زیر چشم به همه می گوید که به اندازه کافی نخوابیده اید

وی با اشاره به اینکه ظاهر شدن چین و چروک ها می تواند نشان دهنده این باشد که رژیم غذایی شما سرشار از الکل و قند است، گفت: اگر چین و چروک فقط روی پیشانی شما باشد، ممکن است شکر مقصر باشد.

مرادی افزود: بر اساس معاینه ناحیه صورت، پیشانی شما به دستگاه گوارش شما مرتبط است، بنابراین اگر در رژیم غذایی شما مواد قندی زیادی وجود داشته باشد که با عملکرد باکتری های روده شما تداخل داشته باشد، این مشکل می تواند باعث ایجاد چین و چروک شود. روی پیشانی تو

این متخصص تغذیه گفت: به نظر شما چه چیزی باعث ایجاد آکنه در صورت می شود؟ آکنه می تواند نشان دهد که رژیم غذایی شما شامل غذاهایی با شاخص گلیسمی بالا است.

وی ادامه می دهد: اگر با مشکل آکنه مواجه هستید، باید رژیم غذایی خود را عامل آن بدانید، اگر نان سفید یکی از مواد اولیه در لیست مواد غذایی شماست، پس جای تعجب نیست که پوست شما شفاف و بدون آکنه نیست. . شاخص گلیسمی بالای نان صبحانه و ساندویچ ناهار بر سطح قند خون و انسولین شما تأثیر می گذارد، بنابراین باید به جای آن از غلات کامل استفاده کنید.

مرادی با اشاره به اینکه وجود سیاهی زیر چشم می تواند نشان دهنده عدم مصرف آب کافی در رژیم غذایی باشد، تصریح کرد: راه رفع سیاهی دور چشم همیشه با استراحت طولانی شبانه نیست، این امکان وجود دارد. دایره‌های سیاهی که با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنید، بیشتر به احتباس آب در بدن شما مربوط می‌شود، یعنی شما آب کافی نمی‌نوشید.

این متخصص تغذیه تصریح می کند: فراموش نکنید که بیماری های پوستی تنها به مواد غذایی که می خورید و می نوشید بر آن تأثیر نمی گذارد، حتما به میزان توصیه شده دو لیتر آب در روز و با آبرسانی به پوست و هیدراته نگه داشتن بدن خود مصرف کنید. ، لکه ها را از شر کبودی های آزار دهنده خلاص می کند.

وی با اشاره به اینکه خشکی پوست می تواند نشان دهنده وجود بیش از حد سدیم در رژیم غذایی باشد، می گوید: نمک باعث احتباس آب در بدن و خشکی پوست می شود که دلیل دیگری برای کاهش سدیم مصرفی است زیرا باعث می شود که مصرف سدیم را کاهش دهید. پوست شما خشک می شود

مرادی می افزاید: زمانی که نمک زیادی در رژیم غذایی شما وجود دارد، بدن سعی می کند با حفظ آب آن را جبران کند و این نه تنها باعث پف کردن گونه ها می شود، بلکه باعث خشکی و ترک پوست شما می شود.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه پوست چرب می تواند نشان دهنده وجود شیر بیش از حد در رژیم غذایی شما باشد، می گوید: اگر پوست شما بیش از حد چرب است و روزانه با رطوبت و چربی اضافی دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است به دلیل نوشیدن زیاد باشد. شیر. تولید – محصول.

وی با اشاره به اینکه اگزما می تواند نشان دهنده وجود پروتئین حیوانی بسیار زیاد در رژیم غذایی شما باشد، گفت: قسمت قرمز و خشن پوست خارش دار، اگزمای پوستی است و نباید اجازه دهید اگزما برای مدت طولانی ادامه پیدا کند. با چند ترفند ساده غذایی می توانید از شر آن خلاص شوید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا