تقویت هوش کودک پنج ماهه

اهمیت بازی با نوزاد پنج ماهه

بازی با نوزاد پنج ماهه اهمیت زیادی دارد؛ زیرا شما می‌توانید به وسیله بازی روزانه با کودک خود مهارت‌های جدیدی را در او تقویت کنید و آنها را گسترش دهید. نوزادان در 5 ماهگی مهارت‌هایی مانند دستیابی به اسباب‌بازی‌ها، نشستن و راه رفتن که نقاط عطف رشد نامیده می‌شوند را از خود نشان می‌دهند. این مهارت‌ها نشانگر رشد و پیشرفت کودک شما در چهار دسته مهم رشدی است که عبارت‌اند از: اجتماعی و عاطفی، زبان و ارتباط، شناخت و مهارت‌های حرکتی درشت و ظریف. شما به کمک دستبند فلزی اسباب بازی می توانید مفاهیم آموزشی در رابطه با دزد و پلیس را به کودکان در سنین پایین تر آموزش دهید.

به این نکته توجه داشته باشید که هر کودکی با سرعت متفاوتی به این مهارت‌ها دست پیدا می‌کند؛ بنابراین اگر کوچولوی شما کاملاً به این نقاط عطف نرسیده، استرس نداشته باشید. در ویزیت بعدی فرزندتان، هر گونه نگرانی را که ممکن است داشته باشید، با پزشک اطفال خود بیان کنید.

انواع بازی با نوزاد 5 ماهه

همان‌طور که کودک شما به جشن تولد نیم سالگی خود نزدیک می‌شود، نقاط عطف رشد برای نوزادان 5 ماهه نیز قابل توجه است و باید مورد توجه قرار گیرد.

در این سن، صحبت‌های آنها بیشتر می‌شود و پر از لبخند است. آنها همچنین شروع به ابراز احساساتی مانند شادی و غم می‌کنند. علاوه بر این، نوزادان 5 ماهه می‌توانند بدن خود را بهتر از قبل حرکت دهند. همچنین این زمانی است که می‌توانید آنها را بیشتر در فعالیت‌های بازی درگیر کنید که به رشد آنها نیز کمک شایانی می‌کند.

هر زمان که می‌خواهید با کودک خود سرگرم شوید، فعالیت‌های زیر را امتحان کنید. از طریق بازی با نوزاد پنج ماهه شما می‌توانید زمینه‌ای را فراهم کنید تا کودک شما احساسات مختلفی را تجربه کند که به رشد ذهنی و جسمی کودک شما کمک می‌کند.

بازی برای رشد جسمانی – هماهنگی حرکاتی و ادراکی

گوش دادن به آهنگ و رقصیدن یک راه عالی برای رشد مهارت‌های حرکتی کودک شما است. موسیقی مهیجی پخش کنید که برای کودک جذاب باشد. زیر بازوهای کودک خود را بگیرید و او را روی فرش یا تخت تکان دهید. اگر سعی کرد حرکتی انجام دهد به او کمک کنید تا این کار را انجام دهد. همچنین می‌توانید او را در دامان خود بنشانید و دستانش را با ریتم موسیقی حرکت دهید.

بازی برای رشد جسمانی و ادراکی – مهارت‌های حرکتی درشت

شما با انجام انواع بازی با نوزاد پنج ماهه می‌توانید مهارت حرکتی درشت را در او تقویت کنید. از توپ می‌توانید برای بازی با نوزاد در پنج ماهگی استفاده کنید. شما می‌توانید از هر توپی با اندازه متوسط یا بزرگ استفاده کنید، ولی بهتر است از توپی که با جنس‌های مختلفی تولید شده و برای نوزادان طراحی شده است برای این فعالیت استفاده کنید؛ زیرا تجربه حسی عمیق‌تری به نوزاد شما می‌دهد.

در هر صورت، توپ را به کوچولوی خود بدهید و ببینید با آن چه می‌کند. همچنین می‌توانید با نشان دادن روش‌های مختلف بازی با توپ، نشان دادن نحوه چرخاندن، پرتاب کردن و انداختن آن در جعبه یا کنار میز، رشد مهارت‌های حرکتی جدید را تقویت کنید. فقط مطمئن شوید که توپ آن‌قدر کوچک نباشد که خطر خفگی داشته باشد. در سایت ما قیمت لباس ارتشی پسرانه به روز شد

زمین بازی گهواره ای و آویزان کردن اشیا از بالای سر نوزاد برای تمرین دیدن

آویزان کردن اشیا و اسباب بازی ها از بالای سر نوزاد یکی دیگر از کار ها برای آموزش دیدن و برانگیخته کردن حس کنجکاوی نوزاد ۵ ماهه است.

استفاده از باشگاه های بازی و زمین بازی نیز همین عملکرد را برای نوزاد دارد.

کودک را در بهترین موقعیت قرار دهید تا بتواند آویز ها را به خوبی ببیند . موقعیت خوابیدن کودک را در این بازی هر بار عوض کنید تا زاویه دید نوزاد ۵ ماهه شما تغییر کند.

در این سن عضلات دست کودک شما بسیار ضعیف است . نوزاد ۵ ماهه به وسیله بازی با اسباب بازی های نرم و فشردن آن ها می تواند عضلات انگشتان خود را تقویت کند.

داشتن دست هایی که در گرفتن اشیا مهارت دارند و قدرت کافی را دارند به نوزاد شما کمک می کند تا فعالانه تر بازی کند .

بازی بیشتر برای کودک برابر است با یادگیری بیشتر و شناخت دقیق تر و بهتر از جهان !

اسباب بازی های نرم کودک ، ست پستانک ، جغجغه و دندانی نوزاد ، اسباب بازی هایی هستند که نوزاد ۵ ماهه را به گرفتن ترغیب می کند و برای رشد مهارت های حرکتی نوزاد مفید است .

تست هوش نوزاد ۵ ماهه / بازی هایی برای تقویت هوش نوزاد

برای اینکه عملکرد ذهن یک نوزاد ۵ ماهه را به کار بیاندازید و آن ها را تقویت کنید باید از ابزار های مناسبی استفاده کنید . این ابزار ها بازی ها و اسباب بازی ها هستند.

اسباب بازی های موزیکال و چراغ دار که بیشتر توجه نوزاد را به خود جلب می کند و بیشتر کنجکاوی نوزاد را برمی انگیزاند و از کانال های دیداری و شنیداری استفاده می کنند ؛ اسباب بازی های مناسبی برای تقویت هوش نوزاد هستند.

همراه با اسباب بازی آواز بخوانید: کودک را تشویق کنید تا همراه موسیقی اسباب بازی از خود صدا در بیاورد و شما هم همراه با او آواز بخوانید.

زمان هایی که شما در کنار کودک مشغول به کاری هستید و به نظر می رسد کودک نیاز به توجه دارد . اسباب بازی موزیکال را روشن کنید تا کودک با آن سرگرم شود .

تقویت تفکر و حافظه نوزاد با بازی / اسباب بازی نوزاد ۵ ماهه

تفکر و حافظه از حیطه های مهم شناخت انسان است . نوزاد از همان ماه های اول می تواند در این حیطه ها تمرین کند و آن ها را پرورش دهد .

اسباب بازی هایی که حرکت می کنند می تواند کودک را در سطح خودش به فکر وا می دارد .

کودک به حرکات اسباب بازی نگاه می کند و آن ها را با چشم تعقیب می کند و به کار هایی که این وسیله انجام می دهد فکر می کند.

دفعه بعدی که اسباب بازی را برای نوزاد روشن و یا کوک کردید، نوزاد حرکات اسباب بازی را به یاد می آورد و ذهنش تلاش می کند تا جزییات بیشتری را به حافظه بسپارد.

بگذارید کودک از بازی با اسباب بازی هایی که رنگ ها و فعالیت های مختلفی دارد لذت ببرد . اسباب بازی هایی که نوزاد ۵ ماهه را وسوسه می کند تا آن ها را بردارد و لمس کند.

این بازی ها هم هماهنگی چشم و دست کودک و هم مهارت تفکر او را افزایش می دهد. پازل های دو بعدی و خانه سازی های رنگی می تواند به کودک در این زمینه کمک کند.

تکان دادن دست ها و سایر اعضای بدن در هنگام صحبت با نوزاد کار بسیار مفیدی است چون این حرکت های نمایشی نوزاد را به ابراز احساسات تشویق می کند .

شما با خرید لباس نظامی ارتش بی کیفیت علاوه بر صرف هزینه اضافی، موجب ایجاد حساسیت‌های پوستی بر روی بدن فرزندتان می‌شوید. زیرا پوست بدن کودکان بسیار حساس است.

دکمه بازگشت به بالا