تمهیدات ترافیکی برای سهولت تردد زائران پاکستانی در دستور کار است

تمهیدات ترافیکی برای تسهیل تردد زائران پاکستانی در دستور کار قرار دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تنظیم ترافیک برای تسهیل تردد زائران پاکستانی از مرز ریمدان و میرجاوه در دستور کار قرار گرفته است.

تمهیدات ترافیکی برای تسهیل تردد زائران پاکستانی در دستور کار قرار دارد

به گزارش خبرگزاری دکترنامه از سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خبانی در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان سیستان و بلوچستان گفت: امسال شاهد کاهش تصادفات جاده ای بودیم و علاوه بر شدت تصادفات، به دلیل کاهش تعداد مرگ و میر، روند کاهشی است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بر اساس آمار در سه ماهه نخست امسال میزان تصادفات در این شهرستان کاهش چشمگیری داشته است، افزود: در سه ماهه نخست امسال 7 کشته در تصادفات داشته ایم. در شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که بالغ بر 17 نفر بود کاهش چشمگیری نشان داد.

وی با اشاره به لزوم تلاش بیشتر برای ایجاد خط ارتباطی دو طرفه استانی خاطرنشان کرد: از نظر تعداد تصادفات در بین استان ها رتبه 30 کشور را داریم اما با وجود کمترین تصادف در بین استان ها. . استان کشور، بیشترین آمار مرگ و میر مربوط به سیستان و بلوچستان و حوادث منجر به فوت در این استان ها رتبه اول را به خود اختصاص داده است. کنترل و نظارت در شهر زاهدان می تواند کمک زیادی به کاهش تصادفات رانندگی در شهر کند.

این مرشد خیابانی ادامه می دهد: اگر بتوانیم کدهای دوربین های هوشمند را در سطح استان سیستان و بلوچستان تعیین کنیم، به راحتی با متخلفان برخورد می کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با تایید انجام درست وظایف پلیس راهنمایی و رانندگی در ایام عید اظهار داشت: با اعلام آمادگی شهرستان زاهدان تعداد 60 دوربین مداربسته با اولویت پلیس در بلوار «خلیج فارس» و … جاده “دانشگاه” زاهدان تا نیمه اول سال جاری مرداد ماه جاری راه اندازی می شود. 87 درصد تصادفات مربوط به ورودی شهرها بوده و بیشترین انواع تصادفات، تصادفات مستقیم ناشی از جاده های دو طرف است.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و ورود زائران محترم پاکستانی از مرز «ریمدان» به شهرستان های دشتیاری و «میرجاوه»، اقدامات لازم برای ایجاد محدودیت های ترافیکی برای تسهیل تردد زائران از ریمدان انجام می شود. مرز و میرجاوه باید در دستور کار باشد

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا