عمومی

توئیت ظریف از دیدار امروزش با همتای پاکستانی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین دکترنامه ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (چهارشنبه) در تهران میزبان “شاه محمود قریشی” وزیر امور خارجه پاکستان بود ، امشب در توئیتی نوشت: یک جلسه فوق العاده با برادر و دوست شاه. من با محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در تهران ملاقات کردم.

وی افزود: گذرگاه مرزی جدیدی بین دو کشور افتتاح و تفاهم نامه همکاری برای ایجاد بازارچه مرزی امضا شده است.

ظریف در توئیتر خود نوشت: “توافق شده است که همکاری های دو جانبه و هماهنگی منطقه ای در افغانستان ، فلسطین ، چند جانبه گرایی و مبارزه با تعصب علیه مسلمانان گسترش یابد.”

به گزارش فارس ، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که شب گذشته برای یک سفر سه روزه وارد تهران شد امروز با رئیس جمهور حسن روحانی دیدار کرد. وی امشب در وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف دیدار و تفاهم نامه همکاری بین ایران و پاکستان برای ایجاد بازارچه مرزی در مرزهای دو کشور را امضا کرد.

گفتنی است ، با امضای این تفاهم نامه و با هدف بهبود روابط اقتصادی دو کشور و رفاه حال مرزی ، طرفین توافق کردند بازار مشترک مرزی در امتداد مرز مشترک دو کشور ایجاد کنند .

به همین دلیل ، در مرحله اول سه بازار در نقاط مرزی کوهک – چادگی ، ریمدان – گبد و پیشین – مند افتتاح می شود و بعداً یک بازارچه مرزی مشترک در سه نقطه مرزی دیگر افتتاح می شود.

به گزارش فارس ، محمدجواد ظریف ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، در تاریخ 11 نوامبر 2016 با هدایت یک هیئت سیاسی و اقتصادی ، یک سفر دو روزه را در پاسخ به دعوت شریک زندگی خود به اسلام آباد انجام داد ، جایی که وی دیدار کرد مقامات ارشد پاکستان در مورد تحولات روابط دو جانبه ، موضوعات منطقه ای ، جهان اسلام و جامعه جهانی گفتگو می کنند.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا