توصیه های مهم متخصص پوست درباره بیماری اگزما

آفتاب‌‌نیوز:

در ادامه مهمترین قسمت این گفتگو را می خوانیم.

اگزما در بدو تولد یا بعضی اوقات در دوران بارداری اتفاق می افتد و تا پایان زندگی ادامه دارد.

اگزمای طبیعی ، مادرزادی و آتوپیک همراه با خشکی پوست ، سلولهای ایمنی فعال تر از حد معمول ، بین 2.5 تا 25 درصد از مردم را تحت تأثیر قرار می دهد و اولین علائم در نوزادان دیده می شود. این نوزادان گونه های قرمز و پوست خشک دارند ، این نوزادان به اولین غذای خود ، شیر مادر حساسیت دارند.

بارزترین علامت اگزما در نوزادان تا 2 سالگی قرمزی گونه های کودک است و از آنجا که کودک نمی تواند سوزش و خارش ناشی از آلرژی را تجربه کند ، شروع به خاراندن صورت خود می کند و گاهی اوقات بسیار بی قرار می شود.

♦ رشد سلولهای پوست سر در این نوزاد بیش از حد طبیعی است.

♦ اگر والدین در خانواده و و باید از اگزما رنج می برند باید به فکر محیط مناسب کودک خود باشند زیرا محیط اگزما خشک ، سرد زیاد است ، واحدهایی که رطوبت کمی دارند سریعتر علائم را نشان می دهند.

اگزما اغلب در سنین 2 تا 12 سالگی با خشکی پوست و لکه های سفید صورت ظاهر می شود. در این افراد ، به دلیل اختلالات سیستم ایمنی بدن ، ویروس هایی مانند تبخال و زگیل بیشتر از افراد عادی رشد می کنند.

♦ اگر برای کودک مبتلا به اگزما محیط مناسبی فراهم شود ، داشتن دستگاه بخور آب سرد در خانه می تواند بروز بیماری را کاهش دهد.

مناسب ترین شامپو برای این گروه از کودکان؛ این یک شامپوی بدون رنگ و عطر است که حساسیت بیشتری ایجاد نمی کند.

♦ استفاده از کرم هیدروکورتیزون و بتامتازون این بیماری را تشدید می کند و نباید در نوزادان استفاده شود. کرم های ضدالتهاب و غیر کورتیکواستروئید برای این افراد توصیه می شود.

سن در 2 تا 12 سالگی ، این افراد به خمیر دندان حساسیت دارند. مصرف میان وعده های رنگی ، نوشابه ، فست فود ، کاکائو ، شکلات و تشدید این بیماری را تشدید می کند.

اگر نرمی پوست بیماران اگزما را در دوران نوزادی ، کودکی و نوجوانی حفظ نکنیم ، در بزرگسالی دچار اگزمای شدیدتری می شوند. در این سن ، اگزما معمولاً در پیشانی ، بینی ، پشت پلک ها و پشت ظاهر می شود. گوش.

در سنین بالاتر ، نیر ممکن است اگزما را به شکل پوست مرغ و گرانول های کوچک روی پوست بدن خود نشان دهد. به این افراد توصیه می شود که به هیچ وجه از مواد شوینده صابون استفاده نکنند.

سرد استفاده از بخور آب سرد از بدو تولد ، از مواد شوینده استفاده نکنید ، حداقل تماس با آب (بدن را یک بار در هفته یا یک بار روی کودکان و نوجوانان بین 7 تا 10 روز بشویید و زمان حمام آنها کمتر از 10 دقیقه است) برای درمان اگزما مفید است. .

ممنوعیت: خبر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا