توصیه وزیر بهداشت به زائران اربعین برای همکاری با نیروهای بهداشتی مستقر در مرزها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به جماعت اربعین توصیه کرد استفاده از ماسک، غذای سالم، فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی را در این ایام فراموش نکنند.

به گزارش دکترنامه، بهرام عین اللهی در حاشیه اختتامیه اولین دوره آموزشی و فرهنگی «همراه با خردمندان» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در رابطه با حماسه پیاده روی اربعین، عملیات میدانی در شلمچه و شلمچه انجام می شود. مرزهای مهران که 90 درصد تردد از این مرز انجام می شود. و دغدغه اصلی ما گرمای امروز عراق و مناطق مرزی است و در این راستا ضمن ارائه توصیه هایی امکانات و امکانات رفاهی لازم را فراهم کرده ایم.

وی تصریح کرد: امسال مرکز بهداشت و درمان شهید حاج قاسم سلیمانی را در شلمچه راه اندازی کردیم و چند تن از بهورزان داوطلب حضور در آنجا شدند.

وی افزود: برای مرز مهران از ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی اسلامی، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی استفاده می کنیم. ضمناً در عراق مدیریت با جمعیت هلال احمر است و هر پرسنل بهداشتی که بخواهد برای ارائه خدمات داوطلبانه به عراق برود، نیازی به مرخصی ندارد و سفر آنها یک ماموریت محسوب می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: پس از این ایام برنامه ریزی هایی برای استفاده زائران امام رضا(ع) از ظرفیت های تمامی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور با مدیریت دانشگاه مشهد انجام شده است. علوم پزشکی به عنوان دانشگاه میزبان

عین اللهی به وضعیت کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به تزریق 154 میلیون دوز واکسن و ثبت ارقام 91، 86 و 72 درصدی در دوزهای اول تا سوم، حاشیه ایمنی خوبی داریم.

وزیر بهداشت مثال زد، در این زمان بر دوزهای یادآوری تزریق، استفاده از ماسک، رعایت فاصله، غذای سالم و توجه به نکات بهداشتی تاکید داریم و جماعت اربعین باید با بهورزان مستقر در مرز همکاری کنند. بازگشت به ایران .

به گزارش وبدا، وی تاکید کرد: بهتر است عموم مردم بدون توجه به تعداد دوزهای دریافتی واکسن کرونا، دوز تقویت کننده را در اسرع وقت دریافت کنند و بدانند که ویروس کرونا تمام نشده است و بهترین کار. انجام دادن. دور ماندن از این ویروس مخوف، دریافت دوز تقویت کننده یک بار در سال است. زمان پایان دادن به این بیماری همه گیر فرا رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا