عمومی

تولید صابون گیاهی با خاصیت ضد ریزش و تقویت‌کننده مو

گروه خبرگزاری آنا؛ در زندگی و روزگار مدرن امروزی که اکثر مردم به استفاده از انواع محصولات مارک دار و محصولات مصنوعی و شیمیایی عادت کرده اند، هنوز هم عده ای تمایل به استفاده از محصولات ارگانیک، سالم و بدون مواد شیمیایی دارند و مواد شوینده از جمله این محصولات هستند. .

این افراد علاقه مند به استفاده از محصولات و شوینده های طبیعی و گیاهی هستند که فاقد مواد شیمیایی و مضر برای خود و طبیعت بوده و مواد اولیه آن از مواد خالص و طبیعی گیاهی باشد.

پژوهشگران و پژوهشگران مرکز رشد و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر با فعالیت دانش و فناوری خود در “Melissa Technology Core” صابون گیاهی با نام صابون ملیسا را ​​از مواد اولیه طبیعی خالص و خالص و گیاهی خالص تهیه و تولید می کنند. روغن این صابون کاملا طبیعی بدون هیچ گونه مداخله شیمیایی در این مرکز با همکاری شکرانه حسنی کارشناس ارشد مهندسی کشاورزی با گرایش گیاهان دارویی تولید می شود.

تولید صابون گیاهی با خاصیت ضد ریزش و تقویت کننده مو

یک تولید کننده صابون گیاهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آنا، روند تولید صابون گیاهی ملیسا را ​​تشریح کرد و اظهار کرد: با توجه به استقبال روزافزون مردم از محصولات ارگانیک و علاقه، تحصیلات و دانش اینجانب در زمینه گیاه پزشکی، تولید محصولات گیاهی. لوازم آرایشی و بهداشتی وارد این عرصه شد.

مدیر فناوری هسته ملیسا تصریح کرد: صابون های گیاهی ملیسا از مواد اولیه طبیعی خالص و خالص و روغن های گیاهی خالص (زیتون، نارگیل، کنجد، کرچک، آفتابگردان، دانه انگور، زردچوبه و غیره) بدنه تولید شده و فاقد اسانس و مواد نگهدارنده شیمیایی است. . این صابون با استفاده از روغن نباتی خالص و با استفاده از روش جدید فرآیند سرد تهیه می شود و فرآیند تولید آن چهار تا شش هفته طول می کشد.

تولید صابون گیاهی با خاصیت ضد ریزش و تقویت کننده مو

وی بیان می کند: در فرآیند سرد یا روش سرد تولید صابون دست ساز، حرارت خارجی به آن وارد نمی شود. در فرآیند سرد، صابون 24 تا 48 ساعت پس از قالب گیری طول می کشد تا ببندد و برش داده شود، سپس صابون از قالب خارج شده و برش داده می شود و اجازه می دهد حدود چهار تا شش هفته قبل از بسته بندی نهایی بماند.

حسنی درباره فواید ساخت محصولات صابون گیاهی دانش بنیان گفت: استفاده از این صابون برای دست، صورت و بدن و دارای خاصیت ضد ریزش و تقویت کننده مو است. اگرچه زمان تولید طولانی حدود چهار تا شش هفته است. اما یکی از مزایای این روش حفظ تمامی خواص مواد مورد استفاده در تولید از جمله روغن ها و گیاهان دارویی است و در زمان تولید و حتی پس از مصرف مواد زاید خطرناک وارد طبیعت نمی کند.

تولیدکننده صابون «ملیسا» ادامه می دهد: یکی دیگر از مزیت های صابون سازی با فرآیند سرد این است که می توانید انواع اجزای صابون را به دلخواه شخصی سازی کنید. می توانید مواد تازه مانند شیر و پوره میوه/سبزیجات را به صابون اضافه کنید. زیرا شما بر فرآیند صابون سازی کنترل دارید. قوام صابون فرآیند سرد را می توان با تکنیک ها و طرح های مختلفی کنترل کرد و با وجود تکنیک های مختلف در این روش، بیشترین خلاقیت را می توان در صابون سازی به کار برد. بافت ضخیم آن می تواند مواد افزودنی سنگین تری را به خوبی در خمیر نگه دارد. صابون فرآیند سرد طبیعی تر در نظر گرفته می شود.

فواید صابون ملیسا

وی افزود: افراد دوست دارند برای استحمام از مواد شوینده طبیعی و سالم استفاده کنند که حاوی مواد شیمیایی مضر نباشد، بنابراین مواد اولیه به کار رفته در این صابون از مواد خالص و طبیعی مانند روغن های سالم و گیاهی، پوره سبزیجات و میوه ها، عسل و ارگانیک است. ، عصاره گل و گیاه و انواع شیر (شیر الاغ، شیر شتر و شیر بز) که خواص درمانی بی شماری برای پوست دارند و به طبیعت آسیب نمی رسانند.

به گفته مدیر Melisa Technology Core، در بسیاری از کشورهای اروپایی، استفاده از شوینده های شیمیایی برای پوست و مو منسوخ شده و جایگزین محصولاتی مانند صابون، شامپو، لوسیون های گیاهی شده است که روند پیری پوست را در طولانی مدت به تاخیر می اندازد. .

تولید صابون گیاهی با خاصیت ضد ریزش و تقویت کننده مو

حسنی در خصوص مقایسه این محصول با محصولات مشابه گفت: با توجه به استفاده از روغن نباتی مرغوب داخلی در تولید و بهبود راندمان کیفی، این صابون قدرت رقابت بالایی با محصولات مشابه دارد و خاصیت ضد ریزش و تقویت مو دارد. . در صورت راه اندازی کارگاه صنعتی-تولیدی در فضایی حدود 300 مترمربع، 10 تا 15 نیروی انسانی با ظرفیت تولید سالانه بیش از 10 تن صابون به طور مستقیم به کار گرفته می شود.

به گزارش آنا، «هسته فناوری ملیسا» مستقر در مرکز رشد واحد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر نیز با محصولات تولیدی صابون در نمایشگاه عصرامید (مسجد تهران، خرداد 1401) حضور یافت. تکنولوژی و لوازم آرایشی گیاهی و ارگانیک.

شکرانه حسنی تولید کننده صابون ملیسا به عنوان یکی از فناوران برگزیده استان خراسان رضوی جهت شرکت در رویداد عشار امید به همایش توانمندسازی فناوران سلامت در واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی (تیرماه) دعوت شد. 1401) در بیمارستان فرهیکتگان دانشگاه آزاد اسلامی.

مصاحبه: محمدحسن پیشداد

انتهای پیام/4121/4062/

دکترنامه در این نوشته، این موارد را بررسی می کند پنهان کردن عناوین

دکمه بازگشت به بالا