تولید لباس‌های ضد تعریق در دانشگاه شریف

بیش از چهار درصد مردم جهان و به ویژه در ایران مشکل تعریق بیش از حد یا تعریق بیش از حد دارند. رد عرق و بوی عرق همیشه این افراد را از جامعه دور می کند و این مشکل علاوه بر اینکه روی سطح اعتماد به نفس افراد تاثیر می گذارد باعث بروز بیماری های پوستی نیز می شود. برای حل این مشکل روش های مختلفی وجود دارد که از جمله آنها می توان به تزریق بوتاکس در ناحیه زیر بغل یا جراحی غدد نام برد که بسیار تهاجمی بوده و در عملکرد طبیعی بدن اختلال ایجاد می کنند.

اکنون محققان دانشگاه شریف به دنبال روشی با «طراحی لباس ضد عرق» بوده‌اند تا علاوه بر اینکه روشی غیرتهاجمی است که از تعریق جلوگیری نمی‌کند، به افراد اجازه تعریق طبیعی را بدهد. این می گوید که نمونه های داخلی غیر تکنولوژیکی هستند و فقط از پلاستیک برای جلوگیری از نشت عرق استفاده می کنند که باعث کاهش عمر لباس، گرمای شدید و بوی پلاستیک در طولانی مدت می شود.

طراحی و تولید لباس ضد عرق در شرکت دانش بنیان دانشگاه شریف

داخل پارچه لباس در تماس با بدن آب دوست بوده و عرق را جذب می کند و لایه بیرونی لباس آبگریز بوده و از نشت عرق به لباس اصلی جلوگیری می کند. قابلیت تنفس بالایی دارد و هوا و بخار آب از آن به راحتی عبور می کند و احساس گرما نمی کند. در طراحی این پارچه به خاصیت ضد باکتریایی آن توجه شده است. در لایه داخلی این نوع لباس ها نیز جاذب فوق العاده ای وجود دارد که بوی عرق را به خود جذب می کند.

تمامی مواد به کار رفته در این پوشاک تولید داخل می باشد. همچنین این محصول دانش بنیان به مرحله تجاری سازی رسیده و در این زمان شرایط صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس فراهم شده که با تحقق آن شاهد دستاوردهای ارزی برای کشور خواهیم بود.

46

دکمه بازگشت به بالا