جان باختن ۱۹کودک با مصرف شربت سرفه در ازبکستان

بر اساس گزارش های روشن، در پی مرگ 19 کودک در ازبکستان بر اثر مصرف شربت سرفه تولیدی شرکت سازنده ماریون بیوتیک، وزارت بهداشت هند اعلام کرد که تمامی فعالیت های این شرکت در شهر نویدا در شمال کشور کشور متوقف شده اند.

نماینده حقوقی ماریون بیوتیک گفت: شرکت سازنده دارو از مرگ این کودکان ابراز تاسف می کند و این شرکت تولید شربت داک-1 مکس را متوقف کرده است.

وزارت بهداشت هند در بیانیه ای اعلام کرد: آژانس تنظیم کننده دارو، مرکز این شرکت را در نویدا، ایالت اوتار پرادش بازرسی کرده است و به طور منظم با همتای ازبکستانی خود در تماس است.

این وزارتخانه گفت: نمونه‌هایی از این شربت سرفه گرفته و برای آزمایش به آزمایشگاه منطقه‌ای تست دارو ارسال شد.

علاوه بر این، وزارت بهداشت ازبکستان اعلام کرد که حداقل 19 کودک در این کشور بر اثر مصرف شربت سرفه تولید شده توسط شرکت داروسازی هند جان خود را از دست داده اند.

به گفته وزارت بهداشت ازبکستان، این شربت حاوی ماده ای سمی به نام اتیلن گلیکول بوده و در دوزهای بالاتر از حد استاندارد برای کودکان ساخته شده است و یا والدین این کودکان به اشتباه از این شربت به عنوان داروی سرماخوردگی برای کودکان استفاده کرده اند.

به گزارش دویچه وله، این حوادث پس از حوادث مشابه در گامبیا رخ می دهد، جایی که مرگ دست کم 70 کودک به دلیل استفاده از شربت سرفه و سرماخوردگی تولید شده توسط شرکت داروسازی Maiden واقع در دهلی نو بوده است. با این حال، مقامات هندی و همچنین تولیدکنندگان دارو این موضوع را رد کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا