سلامت و دانش

جزئیات “فرانشیز” خدمات پزشکی در ۱۴۰۱ / کاهش پرداختی ۳دهک پایین درآمدی و بیماران اورژانسی

قائم مقام دبیر شورای عالی بیمه سلامت با تشریح تفکیک کامل نرخ های خدمات تشخیصی و درمانی در سال 1401 گفت: برای حفظ بیت المال مردم بر اساس قانون بودجه سال 1401، استحقاق بیمار در درآمد اولین سه دهک نسبت به سال 1400 افزایش نداشته است». در برخی موارد، پرداخت ها حتی کاهش می یابد. بیماران این دهک برای خدمات بستری به جای 10 درصد 5 درصد و به جای 30 درصد برای خدمات سرپایی 20 درصد پرداخت خواهند کرد.

مهندس سعید معنوی در گفت وگو با دکترنامه، وی با اشاره به جزئیات نرخ درمان در سال 1401 گفت: در نهایت تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در بخش دولتی 19.5 درصد و در بخش خصوصی 24 درصد افزایش یافت. 1401، مصوب هیئت مدیره. وزیر منصوب می شود.

وی با اشاره به مهمترین جزئیات تعرفه های تشخیصی و درمانی در بخش دولتی گفت: نرخ رشد تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در بخش دولتی در سال 1401 نسبت به سال قبل به حدی بود که ویزیت پزشک از بخش های سرپایی انجام شد. 20% مولفه فنی کلیه خدمات و مراقبت های بهداشتی 30% هزینه تخت روزانه 30% سرانه پزشک خانواده و مراقبت های بهداشتی 28.5% مولفه های خدمات و مراقبت های بهداشتی در بخش های بستری 35% مولفه های خدمات و مراقبت های بهداشتی در بخش های سرپایی 12، 5 درصد و سرانه حق بیمه سلامت 28.5 درصد رشد کرد.

نرخ رشد در تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش دولتی

جزئیات "حق امتیاز" خدمات پزشکی در سال 1401 کاهش پرداخت 3 دهکی برای بیماران کم درآمد و اورژانس

وی افزود: با توجه به مندرجات نسخه الکترونیکی در تعرفه 1401، تمامی ارائه دهندگان خدمات اعم از دولتی و غیردولتی، کد تشخیصی بر اساس کدگذاری استاندارد ابلاغی وزارت بهداشت، در نسخه الکترونیکی برنامه برای همه ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در بخش های سرپایی و بستری مورد نیاز است.

اجرای قانون نرخ خدمات و مراقبت های پرستاری

معنوی همچنین با اشاره به ابلاغ تعرفه ها و ارزش نسبی بسته های مراقبت و خدمات پرستاری گفت: با نرخ های امسال در راستای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مصوب 1386 و در راستای افزایش انگیزه و بهتر شدن آن. پایداری کارکنان پرستاری مراقبت های پرستاری همراه با ضرایب ریالی مربوطه تعیین می شود.

معنوی در ادامه درباره وضعیت تعرفه خدمات پرستاری در سال 1401 گفت: قانون نرخ خدمات پرستاری در سال 1386 و در این سال ها تصویب شد، اگرچه همواره به عنوان یک مطالبه جدی از سوی گروه های پرستاری پیگیری می شد، اما به دلیل کمبود منابع و کمبود. همکاری ذینفعان مختلف بی فایده است.

وی افزود: این موضوع در دو سال گذشته حتی از سوی مقام معظم رهبری در روز پرستار نیز مطرح شده است. در نهایت پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و بررسی ابعاد و چالش های اجرای آن برای نظام سلامت کشور با کمک اعضای شورای عالی بیمه سلامت و ایثارگری پرسنل پرستاری به ویژه در دوران بحران اپیدمی کرونا با بودجه مناسب، آیین نامه اجرایی در قالب تعرفه خدمات تشخیصی و پزشکی در سال 1401 به تصویب هیات وزیران رسید.

روحانی گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، ارزش نسبی بسته مراقبت های پرستاری و ضرایب ریالی مربوطه تعیین شده و در سطح مراکز سرپایی و بستری کلیه بخش های دولتی و غیردولتی اعمال می شود. نرخ ابلاغی ملاک پرداخت به گروه پرستاری است و با اجرای آن، پرداخت برای افزایش انگیزه و حفظ بهتر پرسنل پرستاری بهبود می یابد.

به گزارش دکترنامه، جزئیات نرخ خدمات پرستاری را می توان در مشاهده کرد اینجا نگاه کن

جزئیات “فرانچایز خدمات پزشکی” در 1401

معنوی در خصوص وضعیت پرداخت مستقیم در تعرفه پزشکی ۱۴۰۱ گفت: در راستای حمایت مالی از مردم، طبق قانون بودجه ۱۴۰۱، کاهش بیماران در سه دهک اول نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش نداشته و حتی در برخی موارد پرداختی ها کاهش یافته است. بیماران این دهک برای خدمات بستری به جای 10 درصد 5 درصد و به جای 30 درصد برای خدمات سرپایی 20 درصد پرداخت خواهند کرد. همچنین کاهش پرداخت مستقیم در بخش دولتی برای کلیه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان های بهزیستی نیز در نرخ های امسال در نظر گرفته شده است و برای مددجویان کمیته امداد و سازمان های بهزیستی نیز سهم پرداختی از خدمات رایگان بستری در نظر گرفته شده است. و در خدمات سرپایی از 30 درصد به 15 درصد کاهش می یابد. در عین حال در سال جاری شاهد کاهش پرداخت مستقیم خدمات فوریت ها در نرخ بوده ایم. به طوری که تا سال 1401، مردم به جای 30 درصد، 10 درصد برای خدمات اضطراری پرداخت می کنند.

معنوی در خصوص نحوه تعیین سه دهک اول درآمدی در مراجعه به مراکز درمانی گفت: بر اساس بهزیستی ایران، دهک همه مشخص می شود. سپس سازمان بیمه سلامت ایران این افراد را در نسخه الکترونیکی سامانه خود تگ کرد و به صورت رایگان بیمه کرد. بنابراین، زمانی که برای این افراد نسخه می‌نویسند، این کاهش کاهش می‌یابد (از 30 به 20 برای خدمات سرپایی و از 10 به 5 برای خدمات بستری، زیرا این افراد هنگام مراجعه به مرکز بهداشت یا داروخانه پرچم‌دار می‌شوند). ) به طوری که امتیاز آنها نسبت به 1400 افزایش نیافته است.

نحوه حمایت مالی از بیماران خاص و والدین

وی افزود: در راستای حمایت مالی از بیماران خاص و مددجویان صعب العلاج کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، فرانشیز خدمات سرپایی در قالب سامانه ارجاع رایگان خواهد بود. همچنین سازمان های بیمه گر پایه بر اساس بودجه مصوب برای افراد بالای 65 سال، کودکان، معلولان، بستری طولانی مدت در بخش مراقبت های ویژه، بیماران فوتی، بیماران خاص و صعب العلاج و شهرهای فاقد مرکز مدنی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی مجاز هستند. . بخش بیمار همچنین به وزارت بهداشت اجازه داده می‌شود تنها بابت خدمات دندانپزشکی در مراکز جامع سلامت، سهم بیماران را کاهش دهد.

نرخ حق بیمه بیمه سلامت در سال 1401

معنوی همچنین درباره میزان حق بیمه سلامت در سال 1401 می گوید: حق بیمه یک تا سه دهک درآمدی رایگان و حق بیمه چهار تا هشت دهک درآمدی نیز کاهش می یابد. دهک اول تا سوم درآمدی تحت پوشش بیمه رایگان سازمان بیمه سلامت ایران قرار می گیرد. حق بیمه دهک چهارم تا هشتم نیز کاهش قابل توجهی داشته است تا همه ایرانیان تحت پوشش بیمه پایه قرار گیرند.

تعداد بازدیدهای بخش دولتی چقدر است؟

وی در خصوص تعرفه ویزیت در بخش دولتی در سال 1401 گفت: ویزیت پزشکان مجاز و بیماران سرپایی در طرح نسخه الکترونیک به شرح زیر است. پزشکان، دندانپزشکان عمومی و دکتری علوم پایه (PHD) دارای مجوز 23 هزار و 300 تومان، پزشکان فوق تخصص، مقاطع تحصیلات تکمیلی و پزشکان فوق تخصص، دوره های فوق لیسانس برای کودکان و نوزادان برای معاینه رده سنی 18 سال و بالای 35 هزار و 200 تومان. دکتر فوق تخصص دوره های فوق لیسانس ویژه کودکان و نوزادان برای معاینات زیر 18 سال 42200 تومان، روانپزشک 36800 تومان و مشتریان روانپزشکی 43800 تومان که حداقل 70 درصد هزینه می باشد توسط بیمه پایه پرداخت می شود.

جدول کامل ویزیت پزشکان و کارشناسان دارای مجوز اداره کل سرپایی در برنامه نسخه الکترونیک سلامت در جدول زیر قابل مشاهده است:

جزئیات "حق امتیاز" خدمات درمانی در سال 1401 / کاهش 3 دهکی پرداختی برای بیماران کم درآمد و اورژانس

معنوی ادامه داد: همچنین نرخ جهانی خدمات درمان اعتیاد و سوء مصرف مواد در بخش دولتی در سال 1401 به روز و بر اساس گواهی ها و استانداردهای خدماتی بازنگری شد.

جزئیات کامل تعرفه های خدمات عیب یابی و نگهداری در بخش دولتی در سال 1401 را می توانید در آدرس زیر مشاهده کنید. اینجا نگاه کن

مهمترین جزئیات تعرفه های پزشکی در بخش خصوصی

معنوی در ادامه سخنرانی خود درباره مهم ترین جزئیات تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی در سال 1401 در بخش خصوصی گفت: میزان رشد تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی بخش خصوصی در سال 1401 نسبت به سال قبل از آن این بوده است. ویزیت سرپایی به پزشک 30 درصد مولفه فنی کلیه خدمات و خدمات بهداشتی و درمانی 46 درصد، مولفه فنی آزمایشگاه 40 درصد، تعرفه خدمات دندانپزشکی 28 درصد، هزینه تخت 40 درصد، جزء تخصصی سلامت خدمات و خدمات 10 درصد است، جزء حرفه ای مراقبت های بهداشتی و خدمات مربوط به خدمات چرخ و فلک (بیشتر آزمایشگاه ها و خدمات) است. رادیولوژی) 18 درصد رشد داشته است.

نرخ رشد در نرخ خدمات تشخیصی و درمانی در بخش خصوصی

جزئیات "حق امتیاز" خدمات درمانی در سال 1401 / کاهش 3 دهکی پرداختی برای بیماران کم درآمد و اورژانس

روحانی ادامه داد: نرخ های جهانی خدمات درمان اعتیاد و سوء مصرف مواد در بخش خصوصی نیز در سال 1401 به روز شد و بر اساس استانداردهای خدمات و اعتبارنامه ها تجدید نظر شد. نرخ خدمات مراقبت در منزل نیز بر اساس نرخ های مرجع به روز و اصلاح شده است.

چه تعداد بازدید از بخش خصوصی؟

وی در خصوص تعداد مراجعات به بخش خصوصی در سال 1401 گفت: بازدید پزشکان و کارشناسان دارای مجوز در بخش خصوصی سرپایی در طرح نسخه الکترونیک به شرح زیر بوده است. مجوز پزشکان، دندانپزشکان عمومی و دکتری علوم پایه (PHD) 69 هزار تومان، پزشکان فوق تخصص، دوره های تحصیلات تکمیلی ویژه و پزشکان فوق تخصص، دوره های تحصیلات تکمیلی ویژه کودکان و نوزادان برای معاینه در گروه سنی 18 سال و بالای 132 هزار تومان، بالاتر از پزشک متخصص دوره های اضافی ویژه کودکان و نوزادان برای معاینه زیر 18 سال 158000 تومان روانپزشک 138 هزار تومان و روانپزشک 157 هزار تومان.

وی در خصوص میزان پرداخت از جیب خود برای کرایه بازدید گفت: 70 درصد نرخ کرایه ویزیت در بخش دولتی توسط سازمان های بیمه گر پایه و در بخش خصوصی مابه التفاوت توسط مردم یا اضافه پرداخت می شود. نرخ موسسات بیمه به بخش خصوصی

جدول کامل ویزیت پزشکان و کارشناسان دارای مجوز در بخش های سرپایی خصوصی در برنامه نسخه الکترونیک سلامت در جدول زیر قابل مشاهده است:

جزئیات "حق امتیاز" خدمات درمانی در سال 1401 / کاهش 3 دهکی پرداختی برای بیماران کم درآمد و اورژانس

جزئیات کامل نرخ خدمات عیب یابی و تعمیر و نگهداری در بخش خصوصی در سال 1401 را می توان در آدرس زیر مشاهده کرد اینجا نگاه کن

همچنین می توانید اصلاحات را در چاپ سوم کتاب ارزیابی نسبی خدمات بهداشتی در سال 1401 بیابید. اینجا نگاه کن

همچنین می توانید نرخ دقیق خدمات روانشناختی و مشاوره را در اینجا بیابید اینجا نگاه کن

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا