حامیان استقلال کاتالونیا پیش از گفتگو با مادرید تظاهرات کردند

طرفداران استقلال کاتالونیا امروز شنبه (شنبه) در خیابانهای بارسلون تظاهرات کردند تا در روزهای آینده مذاکرات با مادرید را از سر بگیرند.

به گزارش دکترنامه ، به نقل از فرانس 24 ، تظاهرات امروز هواداران استقلال کاتالونیا با شعار “مبارزه برای استقلال” و به مناسبت روز ملی کاتالونیا برگزار شد که طی یک دهه شاهد تظاهرات بزرگی بوده است.

طبق معمول ، تظاهراتی به مناسبت سالگرد تسخیر بارسلونا توسط نیروهای فیلیپ پنجم در 11 سپتامبر 1714 در ساعت 17:14 (15:14 به وقت گرینویچ) برگزار شد.

این اعتراضات در حالی صورت می گیرد که همه گیری کاتالونیا در منطقه رو به بهبود است ، زیرا در ماه جولای صحنه موج جدیدی از شیوع ویروس کرونا بود که تجمع بیش از 10 نفر را ممنوع کرد ، اما سازمان دهندگان به شرکت کنندگان توصیه کردند از ماسک استفاده کنند.

به گفته پلیس محلی ، حدود 1.8 جدایی طلب در روز ملی کاتالونیا در سال 2014 جمع شدند.

جوردی کوچارت ، رئیس Omnium Cultural ، یکی از بزرگترین گروه های طرفدار استقلال ، ابراز امیدواری کرد که صدها هزار نفر در اعتراضات شرکت کنند تا تأکید کنند که جنبش بیش از هر زمان دیگری فعال است.

اما از زمان فروپاشی جنبش تجزیه طلب در سال 2017 ، سرخوردگی و کشمکش داخلی منجر به کاهش حمایت مردمی شده است. تنها 600000 نفر در تظاهرات روز ملی در سال 2019 شرکت کردند و سال گذشته تنها 60000 نفر به دلیل همه گیری کرونا توانستند در اعتراضات شرکت کنند.

عفو نه تن از رهبران جنبش ، از جمله کوشارت ، که به دلیل نقششان در فعالیت های 2017 به زندان محکوم شده بود ، جدایی طلبان را بدون هیچگونه انگیزه ای برای اعتراض باز می دارد.

روز ملی کاتالونیا امسال جشن گرفته می شود زیرا مذاکرات بین دولت چپ گرا Pedro S ç nchez (نخست وزیر اسپانیا) و پیر آراگونس رهبر کاتالونیا در چند روز آینده از سر گرفته می شود.

هدف مذاکرات ، که تنها یک بار قبل از همه گیری کرونا انجام شد ، یافتن راه حلی برای بحران در کاتالونیا بود.

در آن دور از مذاکرات ، هر طرف نقشه ای را در تقابل کامل با دیگری ارائه کرد و مادرید با دو خواسته اصلی جدایی طلبان موافقت کرد: توافق برای برگزاری همه پرسی برای تعیین سرنوشت جدایی طلبان و عفو کامل فعالیت های آنها. در آن سال ، آنها در سال 2017 محاکمه شدند ، او اعتراض کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا