عمومی

خانواده‌های اسرائیلی کشته‌شدگان ۷ اکتبر خواهان تشکیل کمیته حقیقت‌یاب هستند

اعضای خانواده‌های کشته‌شدگان صهیونیست در هفت اکتبر و بستگان اسرای حاضر در غزه امروز (پنجشنبه) از دادگاه عالی رژیم صهیونیستی خواستند کمیته تحقیقاتی را برای روشن شدن حقایق در مورد رخدادهای هفتم اکتبر تشکیل دهد.

به گزارش دکترنامه، وبگاه عبری وای‌نت گزارش داد اعضای خانواده‌های کشته‌شدگان صهیونیست در هفت اکتبر و بستگان اسرای حاضر در غزه از این کمیته خواستند تا در خصوص جنگ هفت اکتبر در سطوح سیاسی و امنیتی، خدمات عمومی و همه کسانی که در عملیات‌ها و اتخاذ تصمیماتی که در شکست دست داشته‌اند، تحقیقاتی را آغاز کند».

آنها تاکید کردند که اهمیت این کمیته در شناسایی ناکامی‌ها، تحقیق و بررسی درخصوص آنها، نتیجه‌گیری برای اتخاذ تدابیر و اقداماتی جهت ممانعت از تکرار آن، تعیین و شناسایی مقصرها و مسؤولیت آنها در آن و نتیجه‌گیری به منظور ارائه یک روایت واقعی از آنچه در روز هفتم اکتبر اتفاق افتاده است، می‌باشد».

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد و ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده است.

طبق آمارهای وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، از آغاز جنگ تاکنون بیش از ۱۵ هزار و ۶۰۰ کودک فلسطینی به شهادت رسیده و هزاران کودک دیگر نیز زخمی شدند. این وزارتخانه گزارش داد که بیش از ۷۰ درصد شهدای جنگ علیه غزه، زنان و کودکان هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا