عمومی

خبرهایی از اجرای دو تئاتر تا جشنواره فیلم کیارستمی

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی فراخوان داد و نمایش موزیکال«بیژن و منیژه» به کارگردانی شکرخدا گودرزی به روی صحنه می‌رود.

به گزارش دکترنامه به نقل از روابط عمومی نمایش، شکرخدا گودرزی پس از نمایش«فرزند یک خنیاگرم»و«راه آنلاین راز سپهر» و«سهروردی» قرار است نمایش«بیژن و منیژه»برگرفته از شاهنامه ی فردوسی را روی صحنه ببرد.
 
نمایش موزیکال«بیژن و منیژه»با حضور هنرمندان موسیقی و تئاتر پس از ۹ ماه تمرین آماده اجرا میشود.

و داستان بیژن سردار جوان ایرانی است که به مقابله و جنگ با شورشیان و طغیانگران می رود ولی در این مسیر دلباخته منیژه می‌شود که دختری تورانی است.
 
شکرخدا گودرزی از جمله کارگردانان و نویسندگان شناخته حوزه تئاتر است که طی سال‌های گذشته آثار متعددی را با نگاهی ویژه به آثار فردوسی و شخصیت های فاخر ایران فرهنگی در تماشاخانه‌های مختلف روی صحنه برده و در جشنواره‌های مختلف نیز به‌عنوان شرکت‌کننده یا عضو هیئت داوران حضور داشته است.
 
نمایش «بیژن و منیژه» به نویسندگی و کارگردانی شکرخدا گودرزی از اوایل اردیبهشت ماه در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه خواهد رفت.
 

فراخوان اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی 

اولین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی به دبیری حامد سلیمان زاده، منتقد ایرانی، از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ خورشیدی (۲ تا ۴ جولای ۲۰۲۴ میلادی) به طور همزمان در برلین و تهران برگزار می‌شود.

این جشنواره به شکل کاملا مستقل و با همکاری چهره های برجسته سینمای ایران و جهان برگزار می‌شود.

از تمام علاقه مندان و فیلمسازان مستقل دعوت می شود تا جهت مطالعه فراخوان و شرایط ارسال فیلم به وب سایت رسمی این جشنواره به آدرس https://kiarostamifilmfest.com/ مراجعه کنند.

پوستر نمایش «پس از» رونمایی شد

همزمان با آغاز پیش فروش بلیت‌های نمایش «پس از» کاری از مرتضی کوهی، پوستر رسمی این نمایش با طراحی سهیل فلاح رونمایی شد.

نمایش«پس از»  که از ۲۳ فروردین اجرای خود را در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر آغاز می کند از ساعت ۱۲ امروز ۵ فروردین ماه پیش فروش سه روز نخست اجرا را آغاز کرد.
این نمایش که در بخش های بازیگری، نویسندگی، کارگردانی، طراحی صحنه و بهترین نمایش، جوایز برتر جشنواره هم آغاز را از آن خود کرده، سه اجرای نخست خود را با تخفیف ۲۰ درصد ارائه کرده است.
تهیه کنندگی این نمایش را امیر موسی کاظمی بر عهده دارد و هنرمندانی همچون مهران مرادی، پیمان محسنی و شیدا پهلوان بازیگران این نمایش هستند.
از دیگر عوامل نمایش میتوان به علیرضا زیوری ، دستیار کارگردان و مدیر تولید «پس از» اشاره کرد . همچنین مدیر روابط عمومی این پروژه را زهرا شایان‌فر و مدیر تبلیغات آن را امیرحسین میرزائی بر عهده دارد.

در خلاصه نمایش «پس از» آمده است که «نشان ۳۰ ساله، هنرمند و نوازنده پیانو پنج سال است که دچار انفصال از خود است و در طول این پنج سال با خود مجازش ملاقات کرده و زیسته. این معاشرت ، او را حتی از هنر و علایق اش جدا ساخته. اما اکنون نشان حتی خودش را در آینه هم نمی بیند.»
این نمایش جایزه اول نمایشنامه ، جایزه اول کارگردانی و جایزه بهترین اثر، جایزه اول و سوم بازیگری مرد برای هر دو بازیگر مرد نمایش ، جایزه دوم طراحی صحنه، کاندیدای بهترین بازیگر زن  را از اولین دوره جشنواره تئاتر هم آغاز مجموعه تئاتر شهر کسب کرده است.
گروه طراحان و هنرمندان فنی این نمایش متعاقبا معرفی خواهند شد.
علاقه مندان به تئاتر می توانند از ساعت ۱۲ یکشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۳ نسبت به خرید بلیت این نمایش در سایت تیوال اقدام کنند. همچنین بلیت این نمایش از طریق سایت گیشه تئاتر نیز به مخاطبان ارائه می شود.

خبرهایی از اجرای دو تئاتر تا جشنواره فیلم کیارستمی

 انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا