سلامت و دانش

خطر سبقت تلفات امیکرون از دلتا در آمریکا/ تاخت‌وتاز امیکرون در اروپا و کمبود پرسنل درمانی

به گزارش شفاف، آمیکرون که در سراسر آمریکا شیوع پیدا کرده است، آمار مرگ و میر روزانه کووید 19 را بیشتر از موج سویه دلتا در پاییز سال گذشته در این کشور افزایش داد و با این شرایط ممکن است تا روزها یا به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست بدهید. حتی هفته ها – هفته در ایالات متحده روند افزایشی دارد.

میانگین هفت روزه مرگ و میر روزانه کووید-19 در ایالات متحده از اواسط نوامبر سال گذشته (2021) به 2267 در روز پنجشنبه افزایش یافته است که از 2100 در اوج قبلی خود در سپتامبر افزایش یافته است. سویه غالب در آمریکا

اکنون تصور می‌شود که سویه آمیکرون عامل تقریباً همه عفونت‌های کروناویروس در ایالات متحده است، و اگرچه این بیماری برای بیشتر افراد بیماری‌زا نیست، اما این واقعیت که مسری‌تر است به این معنی است که افراد بیشتری بیمار می‌شوند و می‌میرند. .

بر اساس گزارش اخیر ABC News، ایالات متحده در حال حاضر با بیش از 878000 مرگ و میر ناشی از عوارض کووید 19، بالاترین نرخ مرگ و میر عروق کرونا در جهان را دارد.

رکورد جهانی تهاجم میکرون و عفونت روزانه در ایالات متحده

به گفته دانشگاه جانز هاپکینز، در یک ماه گذشته، ایالات متحده تنها کشوری در جهان است که 180211 مورد جدید را در یک روز گزارش کرده است که بالاترین نرخ ابتلا روزانه در جهان است.

در حال حاضر سویه های آمیکرون اکثر موارد را در ایالات متحده تشکیل می دهند.

همزمان، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، که به دلیل مدیریت این بیماری همه گیر مورد انتقاد قرار گرفته است، خواستار ایجاد کلاس های درس بیشتر در مدارس شده است.

بر اساس گزارش اخیر بی بی سی، شیوع بیماری آمیکرون بازگشایی مدارس در این کشور پس از تعطیلات زمستانی را نیز به تاخیر انداخته است. در عین حال، نگرانی هایی در مورد دشواری راه اندازی کیت های تست سریع برای دانش آموزان و معلمان وجود دارد.

مقامات بهداشتی در ایالت های مختلف گزارش دادند که بیشتر موارد واکسینه نشده بودند و همچنین گفتند که تعداد کودکان بستری شده برای کووید در بیمارستان افزایش یافته است.

عفونت های Omicron در ایالات متحده در اواسط فوریه به اوج خود رسید

مقامات بهداشتی ایالات متحده پیش بینی می کنند که میزان بروز اومیکرون در این کشور نیز در اواسط فوریه به اوج خود خواهد رسید.

آنتونی فائوچی، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در ایالات متحده، اخیراً اعلام کرد که بیشتر ایالت‌های ایالات متحده در اواسط فوریه امسال (2022) اوج موارد مرتبط با آمیکرون را تجربه خواهند کرد.

فائوچی گفت: «ما هرگز نمی‌توانیم با اعتماد به نفس صحبت کنیم، زمانی که با ویروس کرونا روبرو هستیم و این ویروس در گذشته ما را شوکه کرده است.

فائوچی گفت: «در برخی از نقاط کشور که درصد بیشتری از مردم به طور کامل واکسینه نشده اند یا دوز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت نکرده اند، ممکن است بستری شدن در بیمارستان به دلیل عوارض کوید 19 افزایش یابد.

تهاجم میکرون به اروپا و کمبود شدید پرسنل پزشکی

سویه کروناویروس آمیکرون در چند وقت اخیر به سرعت در بیشتر کشورهای اروپایی در حال گسترش است و کمبود کادر پزشکی باعث شده است که آزمایشات کروناویروس در چندین کشور همچنان مثبت باشد.

به گزارش شفاف، با توجه به شیوع و شیوع ویروس کرونا در اروپا، بسیاری از کشورهای منطقه با کمبود کادر پزشکی و پرستاری مواجه هستند.

رویترز اخیرا گزارش هایی از لندن و مادرید منتشر کرده است: با توجه به شیوع گسترده ایمیکرون و سرعت انتشار آن، سیستم های مراقبت های بهداشتی در کشورهایی مانند اسپانیاییدرست ایتالیا و بریتانیای کبیر او در مشکل جدی است.

در، درب آلمانی نگرانی‌هایی در مورد افزایش فشار بر کادر پزشکی نیز مطرح شده است، به طوری که برخی از مقامات می‌گویند که قوانین و محدودیت‌های فعلی کرونا برای مقابله با آمیکرون در کشور کافی نیست.

در، درب انگلیسی در حالی که شیوع ایمکرون تعداد بیمارانی را که باید در بیمارستان ها و درمانگاه ها بستری شوند، افزایش داده است، به دلیل تعداد بالای پزشکان و پرستاران در قرنطینه یا بیماران، کادر درمانی کاهش یافته و کلیه اعمال غیرضروری به تعویق می افتد. .

در سه ماهه گذشته تحت فشار دولت، کلینیک ها و بیمارستان های خصوصی در سراسر کشور مجبور به انجام عمل هایی مانند سرطان شدند که معمولاً در بیمارستان های دولتی انجام می شود. آمیکرون در حال حاضر با سرعت بالا در بریتانیا عرضه می شود.

در، درب اسپانیایی همچنین وضعیت کادر درمانی به حدی است که بیمارستان ها مجبور به استخدام نیروهای بازنشسته خود می شوند. علاوه بر این، ردیابی افرادی که با افراد آزمایش مثبت در تماس بوده اند، دیگر نمی تواند مانند گذشته در اداره بهداشت انجام شود.

طبق گزارش روزنامه‌ها، اسپانیا در آینده عفونت‌ها را با دقت کمتری تشخیص می‌دهد و آزمایش‌های کمتری انجام می‌دهد و نحوه مقابله با کرونا مانند سرماخوردگی خواهد بود.

همچنین در هلندی کارکنان بیمارستانی که آزمایش عروق کرونا مثبت داشتند اما هیچ علامتی نداشتند باید به کار خود ادامه می دادند. در کلینیک دانشگاه آمستردام، آزمایش یک چهارم کارکنان مثبت بود. هفته گذشته تعداد مثبت پرسنل بیمارستانی از نظر بیماری عروق کرونا به پنج درصد افزایش یافت.

به گزارش دویچه وله، وضعیت در ایتالیا همچنان بحرانی است، جایی که حدود چهار درصد از کارکنان بیمارستان به دلیل واکسینه نشدن تعلیق شده اند. از این رو اداره بهداشت کلیه عملیات غیرضروری را به تعویق انداخته است. برخی از پرسنل پرستاری و پزشکی نیز مجبور شده اند مرخصی خود را به تعویق بیندازند.

سازمان بهداشت جهانی نسبت به شیوع بی سابقه ویروس کرونا در اروپا هشدار داد

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) ضمن ابراز نگرانی از شیوع آمیکرون در جهان، هفته گذشته به رهبران جهان هشدار داد که همه‌گیری ویروس کرونا “به هیچ وجه به پایان خود نزدیک نشده است.”

آدریانوم گابریسوس، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت اخیراً گفته است که جهان باید مراقب این فرض باشد که سویه جدید کروناویروس موسوم به emicron به میزان قابل توجهی خفیف‌تر است و خطر ابتلا به این ویروس را از بین می‌برد.

این هشدار در حالی منتشر شد که کشورهای اروپایی رکوردهای جدیدی را برای تعداد موارد ثبت کردند.

آدهانوم در یک کنفرانس خبری در ژنو گفت: «در حالی که این ممکن است به طور کلی کمتر خطرناک باشد، روایتی که باعث بیماری خفیف می شود گمراه کننده است. اشتباه نکنید، آمیکرون باعث بستری شدن و مرگ و میر می شود و حتی در موارد خفیف تر مانند سیل، مراکز بهداشتی را تحت الشعاع قرار می دهد.

او به رهبران جهان هشدار می دهد که با رشد باورنکردنی میکرون ها در جهان، احتمالاً انواع جدیدی ظهور می کنند، به همین دلیل است که ردیابی و ارزیابی همچنان مهم است.

وی افزود: من نگران بسیاری از کشورهایی هستم که نرخ واکسیناسیون در آنها پایین است، زیرا خطر بیماری و مرگ در کسانی که واکسینه نشده اند دو برابر شده است.

مایک رایان، مدیر مدیریت اورژانس در سازمان جهانی بهداشت، همچنین گفت که نرخ بالای انتقال آمیکرون به احتمال زیاد بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر را افزایش می دهد، به ویژه در کشورهایی که افراد کمتر واکسینه شده اند.

به گزارش بی بی سی، وی گفت: افزایش تصاعدی موارد، صرف نظر از شدت فشار فردی، به افزایش اجتناب ناپذیر بستری شدن در بیمارستان و مرگ منجر می شود.

سازمان بهداشت جهانی: در دو ماه آینده، آمیکرون نیمی از اروپایی ها را مبتلا خواهد کرد

مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا حدود یک هفته پیش هشدار داد: اگر وضعیت بیماری کووید-19 به همین شکل باقی بماند، ظرف دو ماه آینده نیمی از شهروندان کشورهای اروپایی به این بیماری مبتلا می شوند. . .

این هشدار درست دو روز پیش منتشر شد، زمانی که کووید-19 رسما اولین قربانی خود را در چین گرفت. در 11 ژانویه 2020، پکن رسما اعلام کرد که اولین فرد در ووهان، اولین شیوع ویروس کرونا، پس از ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

هانس کلوگه، مدیر اروپایی سازمان بهداشت جهانی، گفت: سویه جدید ویروس کرونا به نام emicron بسیار مسری‌تر از سایر سویه‌ها است، حتی برای افرادی که قبلاً واکسینه شده یا واکسینه شده‌اند.

به گزارش یورونیوز، کلوگه تاکید کرد که تا 10 ژانویه، 26 کشور اروپایی گزارش داده اند که هر هفته بیش از یک درصد از جمعیت آنها به کووید-19 مبتلا می شوند.

رشد به دنبال سویه Omicron در بریتانیا

آژانس سلامت و ایمنی بریتانیا (UKHSA) اخیراً اعلام کرد که به نظر می رسد سویه فرعی Omicron (BA.2) به طور قابل توجهی بالاتر از سویه غالب فعلی (BA.1) رشد می کند.

بر اساس گزارش آژانس بهداشت و ایمنی انگلستان، نرخ رشد BA.2 نسبت به BA.1 در تمام مناطق کشور افزایش یافته است و نرخ گسترش تحت سویه omicron نسبت به سویه اصلی در حال حاضر قابل توجه است.

یکی از مقامات آژانس سلامت و ایمنی بریتانیا گفت: ما اکنون می دانیم که BA.2 دارای نرخ رشدی است که در تمام نقاط کشور قابل مشاهده است. همچنین هیچ داده ای در مورد شدت BA.2 در مقایسه با BA.1 وجود ندارد و ارزیابی های اولیه تفاوتی در اثربخشی واکسن در برابر این دو پاتوژن نشان نداد.

به گزارش رویترز، گسترش سریع سویه omicron موجی از همه گیری ها را ایجاد کرد، به طوری که موارد ابتلا در دسامبر به اوج خود در بریتانیا رسید و جایگزین سویه غالب دلتا شد.

نمودار بستری شدن و مرگ آمیکرون در برخی از کشورهای معروف در اپلیکیشن ماسک

خطر سبقت گرفتن از قربانیان آمیکرون از دلتا در آمریکا / حمله آمیکرون به اروپا و کمبود پرسنل پزشکی

خطر سبقت گرفتن از قربانیان آمیکرون از دلتا در آمریکا / حمله آمیکرون به اروپا و کمبود پرسنل پزشکی

خطر سبقت گرفتن از قربانیان آمیکرون از دلتا در آمریکا / حمله آمیکرون به اروپا و کمبود پرسنل پزشکی

خطر سبقت گرفتن از قربانیان آمیکرون از دلتا در آمریکا / حمله آمیکرون به اروپا و کمبود پرسنل پزشکی

خطر سبقت گرفتن از قربانیان آمیکرون از دلتا در آمریکا / حمله آمیکرون به اروپا و کمبود پرسنل پزشکی

خطر سبقت گرفتن از قربانیان آمیکرون از دلتا در آمریکا / حمله آمیکرون به اروپا و کمبود پرسنل پزشکی

خطر سبقت گرفتن از قربانیان آمیکرون از دلتا در آمریکا / حمله آمیکرون به اروپا و کمبود پرسنل پزشکی

خطر سبقت گرفتن از قربانیان آمیکرون از دلتا در آمریکا / حمله آمیکرون به اروپا و کمبود پرسنل پزشکی

دکمه بازگشت به بالا