خیزش مجدد ریزگردها در اصفهان/گروه‌های حساس از حضور در فضای باز بپرهیزند

به گزارش دکترنامه از اصفهان، بنا بر اعلام، اداره کل هواشناسی، وزش باد به نسبت شدید، تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک که از بعدازظهر امروز در اصفهان آغاز شده است تا روز شنبه ۲۷ خرداد در سطح استان ادامه خواهد داشت.

منطقه اثر این سامانه، مناطق شمال و شرق و مناطق جنوب و مرکزی استان اصفهان است که روز پنجشنبه در شهرستان‌های اصفهان، اردستان، خوانسار، مبارکه، نایین، زواره، مهاباد، انارک، زرین شهر، کبوتر آباد و دولت آباد و روز جمعه بیشتر نقاط استان را فرا می‌گیرد.

همچنین در روز شنبه پدیده باد و گردوخاک در میمه، مهاباد، خوانسار، نجف آباد، دهق، نایین، زواره، مهاباد و اردستان ادامه خواهد یافت‌.

کاهش دید افقی و کیفیت هوا، آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و کهن‌سال و نهال‌ها پیش بینی می شود؛ بر این اساس شهروندان به ویژه گروه‌های حساس جامعه (سالمندان، افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی، زنان باردار و کودکان) از حضور در فضای باز اجتناب کنند.

خودداری از پارک کردن خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره

گفتنی است مستحکم کردن سازه‌های موقت، استفاده از بادگیر و قیم در باغات، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک و خودداری از پارک کردن خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره ضروری است.

دکمه بازگشت به بالا