داستان‌سرایی تصویری به عنوان ابزاری برای برندسازی

برای برند سازی باید داستان سرایی در دستور کار واحد بازاریابی قرار گیرد > متاسفانه امروز بیشترین توجه به تبلیغات است تا همه جوانب و ابزارهای لازم برای برند سازی .مهمترین مواد تشکیل دهنده یک داستان چیست؟ چگونه مخاطبان خود را از ابتدا تا انتها طلسم کنید؟در یک مقاله در ساخت یک برند داستان توسط دونالد میلر ، Tricia Rose Burt داستان نویس تحسین شده  از سه اصل مهم در داستان پردازی عالی رونمایی کرد.Tricia با به اشتراک گذاشتن تجربه خود به عنوان یک داستان نویس حرفه ای مستقر در نیویورک (چقدر باحال است) با The Moth ، به عنوان کرد  که داستانها چیزی فراتر از حکایت ها نیستند.

اهمیت لوگو در برندسازی - انتشارات بهرنگ
در حالی که داستان ها و حکایت ها ساختار روایی دارند ، اکثر داستان ها عناصر زیر را دارند :

  1. شخصیت هایی  که مخاطب می تواند با آنها ارتباط برقرار کند
  2. توطئه ای  که دارای یک شروع ، میانه و پایان روشن است
  3. مجموعه ای  که زمینه را برای مخاطب یا خواننده فراهم می کند
  4. درگیری / های بین شخصیت ها ، که معمولاً منجر به  اوج گرفتن عملکرد می شود
  5. حل تعارض ، به روشی که از نظر عاطفی و ذهنی راضی کننده باشد

فراتر از این پنج عنصر اساسی ، بهترین داستان ها بر اساس سه اصل اساسی ساخته شده اند:

  1. یک مضمون جهانی که پایه و اساس عناصر همه داستان است.
  2. یک  اقدام داستانی که نوعی  تغییر شکل به شخصیت های داستان را نشان می دهد
  3. در مورد بخشهای داستان توضیح دهید  ، یعنی چه چیزی در صورت انجام این سفر به دست آورد (یا از دست داد)
    با استفاده از این اصول ، می توانید تلاش های بازاریابی محتوای خود را اثر بخش تر کنید و هنگام ساختن داستان های برند خود ، نتایج بهتری کسب کنید.

بیایید این اصول را با جزئیات بررسی کنیم ، و ببینیم که چگونه می توانیم آنها را در داستان سرایی برند خود اعمال کنیم.

موفقیت برند با داستان سرایی:

مغز ما با داستان سرایی رشد می کند. ما برای شنیدن داستان برنامه ریزی شده ایم ، برای داستان گویی هم برنامه ریزی شده ایم.  هر سازمانی  برای معرفی و شناخته شدن  به جهان به داستانی احتیاج دارد که جوهره برند آنها را برای جهانیان نشان دهد. یک داستان تجاری برای فروش کالا یا خدمات شما کاملاً ضروری است.  بیایید نگاهی به برخی از بهترین نمونه های داستان برند بیندازیم.

داستان سرایی برند چیست؟

داستان های تجاری احساسات را تحریک و فعال می کنند و ارزش ها را منتقل می کنند. داستان برند شما تصویری کامل از عناصر مختلف از ویزیت معمولی کارشناس فروش سازمان گرفته تا رسانه های اجتماعی ، تبلیغات سنتی و وب سایت است. این روشی است که برند شما خود را به جهانیان نشان می دهد و نحوه درک عموم مردم از آن است.

روایت های تجاری با گذشت زمان تکامل می یابند و متناسب با محصول ، بازار ، فرهنگ و مخاطب تغییر می کنند. داستان یک برند باید درست باشد و باید به هر چه که می فروشید کمک کند. شما نمی توانید روایت برند تجاری را کنترل کنید (و مخاطبان شما ممکن است در آن روایت و داستان مکان هایی را در تجسم کنند  که هرگز انتظار نداشته باشید) ، اما می توانید آن را شکل دهید.

مهمترین قانون داستان سرایی برند؟ نام تجاری شما قهرمان مصرف کننده نیست. برای طنین انداز شدن در بین مخاطبان ، نام تجاری شما باید نقش حمایتی داشته باشد که به بهبود زندگی مخاطب و مشتری کمک کند.

“شما در مورد یک محصول حرف درستی می زنید و هیچ کس گوش نمی دهد. شما باید آن را به گونه ای که مردم آن را در وجود احساس کنندبگویید ،  زیرا اگر مشتریان آن را احساس نکنند ، هیچ اتفاقی نمی افتد. “( ویلیام برنباخ)

چه چیزی یک داستان تجاری عالی را تعریف می کند؟

قصه گویی قابل آموزش است و تسلط بر قوانین می تواند به ما در خلق روایت های جذاب کمک کند. یک داستان تجاری عالی اگر به گونه ای درست و اصولی تدوین و ساخته شود باید شامل موارد ذیل باشد :

  1. نشان دهید که چگونه محصول یا خدمات می تواند زندگی مصرف کننده را بهبود بخشد. لازم نیست یک تغییر بزرگ باشد ، فقط باید نوعی پیشرفت داشته باشد.
  2. یک مشت عاطفی بریزید. چه بخواهیم و چه نخواهیم ، انسان تحت تأثیر احساسات قرار می گیرد. مردم زمانی محصولی را می خرند که تحت تاثیر احساس و هیجان قرار بگیرند .
  3. با مخاطب ارتباط برقرار کنید. داستان شامل افرادی است که به آنها می فروشید.
  4. حقیقت را بگو. بهترین داستان های برند باعث می شوند مشتری و مخاطب باور کند داستانی که به آنها می گویید واقعاً ، رسالت برند است.

به گفته ترشیا ، یک مضمون همان چیزی است که داستان در مورد آن است ، در حالی که طرح داستان آنچه را که در یک داستان اتفاق می افتد حکم می کند:

  • موضوع : می تواند شروع ضرب آهنگ داستان برند باشد یا نقطه حساسی از یک داستان .
  • خلاصه داستان : آنچه در یک داستان اتفاق می افتد.

هنگامی که در مورد موضوع داستان برند خود ایده پردازی می کنید ، ممکن است مفید باشد که سوالات زیر را از خود بپرسید:

  1. مشتری شما به راحتی با چه داستان هایی قابل شناسایی است؟
  2. چه موضوعات عمیق زیربنایی تأثیرگذار بر عملکرد و رفتار مشتری شما هستند؟
  3. چه احساسات منفی و مثبتی را تجربه می کنند؟
  4. چگونه در داستان خود به این مسائل می پردازید؟
    بهترین داستان ها فقط دو یا سه مضمون اصلی دارند. پس از شناسایی موضوع اصلی خود ، باید سعی کنید تمام زیرموضوعات دیگر را که ممکن است باعث پرت شدن مخاطبان شما شوند از بین ببرید.

چگونه یک داستان تجاری بنویسیم:

داستان سرایی می تواند به تغییر کسب و کار و توان سازمان  شما کمک کند. خوب چطور یک داستان برای برند باید بنویسید؟
به آنچه می توانید به یک داستان تبدیل کنید ، فکر کنید:

  1. آیا چیزی مشاهده شده است که مصرف کنندگان شما انجام می دهند؟ آیا چیزی در مورد استفاده از کالا یا خدمات به شما گفته اند؟ اگر مطمئن نیستید ، یک نظرسنجی می تواند به شما کمک کند.
  2. قهرمان پیدا کنید:
    یک داستان تجاری خوب، از یک شخصیت اصلی برخوردار است که مخاطبان شما می توانند با او ارتباط برقرار کنند. برای برند خود یک کارکتر یا شخصیت طراحی کنید .
  3. به قهرمان خود هدف یا آرزو دهید:
    به این فکر کنید که شخصیت اصلی برند شما چگونه می خواهد و چگونه می توانید این خواسته را نشان دهید.
  4. موانع را شناسایی و در داستان اضافه کنید:
    چه چیزی قهرمان شما را از رسیدن به خواسته های او باز می دارد؟ برای رسیدن به هدفش باید بر چه چیزی غلبه کند؟
  5. آن را سرگرم کننده کنید:
    چگونه قهرمان شما به طریقی جالب به هدف خود می رسد؟
  6. بگذار قهرمانت تغییر کند:
    به چگونگی پیشرفت شخصیت اصلی یا شخصیت های فرعی شما در طول داستان بیندیشید. این یک قسمت اساسی، در جذاب کردن داستان شما برای مخاطبان است.
  7. ساده باش:
    افراد فقط می توانند همزمان سه نوع اطلاعات را به خاطر بسپارند ، بنابراین داستان برند خود را پر از جزئیات غیر ضروری نکنید.
  8. به نوآوری و پالایش، بارها و بارها ادامه دهید:
    یک روایت خوب یک شبه اتفاق نمی افتد ، در حقیقت ممکن است سالها طول بکشد تا کامل شود.

سخن پایانی

داستان‌سرایی یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که در برندسازی می‌توانید بهره بگیرید. با ایجاد داستان‌هایی که به نیازها، ارزش‌ها و مسائل مخاطبان شما اشاره دارند، می‌توانید ارتباط معناداری با مخاطبان خود برقرار کرده و به آن‌ها نشان دهید که شما یک برند فرهنگی هستید که به مشتریان خود احترام می‌گذارد و به نیازهای آن‌ها توجه دارد.

با استفاده از داستان‌های مشتریان خود و تحقیقات در مورد نیازها و مسائل بازار، می‌توانید داستان‌هایی را ایجاد کنید که به صورت دائمی و مؤثر مخاطبان شما را جذب کنند و برای برند خود تمایز ایجاد کنید.

به عنوان یک برندساز، همیشه به تغییرات بازار و نیازهای مخاطبان خود واکنش نشان دهید و با استفاده از داستان‌سرایی در انیمیشن ، به مخاطبان خود نشان دهید که شما یک برند پویایی هستید که همواره به روز بوده و تغییرات را دنبال می‌کند.

شاید برایتان سوال باشد ، که دقیقا به چه روشی و باز استفاده از کدام تکنیک باید داستان سرایی برند خودر را آغاز کنید .شاید به دنبال کسب  بهترین نتیجه با کمترین هزینه باشید .برای رفع ابهامات و قرار گیری در سک مسیر درست برای به کار استراتژی داستان سرایی، دریافت راهنمایی از مشاورین با  تجربه و متخصص در این زمینه می تواند خیلی کمک کننده باشد .

دکمه بازگشت به بالا