عمومی

دانش‌آموز ۱۵ ساله‌ای که معلم و مدیران مدرسه را هک کرد/فروش کانال آموزشی مدرسه در قبال شارژ تلفن

دانش آموز 15 ساله ای که معلمان و مدیران را هک کرد / کانال های آموزشی مدرسه را به ازای هزینه تلفن فروخت

دکترنامه/ قم رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از دستگیری هکرهای خوشحال اکانت معلمان و مدیران مدارس قم خبر داد.

سرهنگ علی موالی اظهار داشت: پس از مراجعه تعدادی از معلمان و مدیران مدارس به پلیس فتا استان، پیام هایی از شماره های ناشناس با عنوان مدیر مبارک، اینترنت دانش آموزی و اهدای 12 گیگ اینترنت رایگان دریافت و متعاقبا. استفاده از ترفندهای کلاهبرداری باعث هک اکانت شبکه شاد آنها شد، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.
وی افزود: پس از بررسی ها مشخص شد که همین بدافزار بر روی گوشی افراد نصب شده و متهم از این طریق به پیامک دسترسی داشته است.
رئیس پلیس فتا استان قم گفت: با اقدام ویژه کارشناسان، مشخصات یک دانش آموز 15 ساله به دست آمد و ضمن تعامل با حراست آموزش و پرورش و هماهنگی با مقامات قضایی استان مذکور، وی به همراه همکارانش در پلیس فتا حاضر شدند. قم و بیانیه گرفته شد. .
وی ادامه داد: متهم به نمایندگی از پشتیبانی شاد با ارسال یک فایل بدافزار با متن “این فایل توسط تیم فنی پشتیبانی شاد برای مدیران زحمتکش تهیه شده است لطفا شاد را به روز کنید” و سپس وارد پیامک قربانیان شد شاد حساب کاربری آنها را تحویل گرفت و سپس اطلاعات مدرسه کانال را مدیریت کرد و نام و محتوای کانال را به کانال موسیقی و هواداران تغییر داد و در نهایت کانال را در ازای دریافت هزینه همراه اول فروخت.
سرهنگ موالی افزود: سپس همدست 16 ساله وی نیز در پلیس آگاهی حضور یافت و در تحقیقات انجام شده اظهار داشت که با جست و جو در میان گروه های آموزش و پرورش خط مدیر را به دست آورده و در اختیار دوست خود قرار داده است.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم از ارسال پرونده به مراجع قضایی استان خبر داد و گفت: با همکاری فناوری اطلاعات و ارتباطات استان و هماهنگی معاونت دادستانی شهرستان قم، مسیر از طریق پیامک به در صورت تمایل پرونده شکایت

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا