سلامت و دانش

دانشمندان باز هم می‌خواهند برای موجودات فضایی پیغام بفرستند

یک پیام سیستم دوتایی به نام Biacon در کهکشان (BIT) که حاوی اطلاعاتی در مورد حیات روی زمین، منظومه شمسی و ظاهر انسان است، فرازمینی ها را دعوت می کند تا در صورت دریافت پیام، به پاسخ آن ها پاسخ دهند.

گروهی از محققان از جمله جاناتان جیانگ، محقق ناسا، نوشتند: ایده برقراری ارتباط با هوش فرازمینی گامی طولانی و هیجان انگیز در اکتشاف کیهان است و از نظر فنی تنها در چند دهه گذشته امکان پذیر است.

محققان امیدوارند اطلاعات بیشتری در مورد حیات روی زمین در اختیار فضا قرار دهند

آنها گفتند: «برای دستیابی به این هدف، پیام‌های ناکارآمد به گونه‌ای طراحی و ارائه می‌شوند که بتوان با پیچیده‌ترین ابزارهای موجود تحویل داد.

آخرین پیام یک موجود فرازمینی باهوش از رصدخانه آرسیبو در شمال پورتوریکو ارسال شد.

آخرین پیام ارسال شده به فرازمینی هوشمند از رصدخانه آرسیبو در شمال پورتوریکو ارسال شد.

این اولین بار نیست که انسان ها تصمیم می گیرند با فرازمینی ها تعامل داشته باشند. در سال 1974، یک پیام رادیویی رمزگذاری شده حاوی اطلاعات اولیه در مورد انسان و زمین از رصدخانه آرسیبو در شمال پورتوریکو پرتاب شد.

این اقدام بخشی از یک سری تلاش‌ها برای جلب توجه عمومی به پیشرفت چشمگیر تلسکوپ رادیویی آرسیبو است، اگرچه گروهی از محققان امیدوارند که بتوانند با فرازمینی‌ها ارتباط برقرار کنند، که متأسفانه تاکنون امکان‌پذیر نبوده است.

با این حال، محققانی که تصمیم گرفتند جدیدترین پیام را به فضا ارسال کنند، آن را برای رسیدن به موجودات هوشمند فرازمینی تنظیم کردند.

محققان می گویند: برخلاف پیام ارسال شده توسط آرسیبو که برای نشان دادن قابلیت های فنی تاسیسات رادیویی فضایی مدرن بود، پیامی ناکارآمد به تمام مناطق احتمالی کهکشان راه شیری مبنی بر وجود موجودات فرازمینی هوشمند ارسال شده است. مقاله

این مقاله همچنین اطلاعاتی در مورد مناسب ترین راه برای ارسال پیام و این واقعیت که کهکشان راه شیری منطقه ای است که موجودات هوشمند در آن وجود دارند و این که پیام ها در بهترین زمان ارسال شده اند، اطلاعاتی ارائه می دهد.

اگر پیام رسید، امید است بتوان اطلاعات پیچیده تری را با فرازمینی های هوشمند به اشتراک گذاشت، مانند قوانین شطرنج.

46

دکمه بازگشت به بالا