دردهای طولانی مدت را نادیده نگیرید

همه ما هر از گاهی با بدن درد سر و کار داریم و در بیشتر موارد این درد به دلیل تلاش، استرس، آسیب های جزئی و یا حتی نشستن طولانی مدت است و پس از مدتی از بین می رود.

به گزارش دکترنامه، این درد می تواند مدت کوتاهی یا کمی بیشتر طول بکشد و معمولا با کمک داروها یا مسکن هایی که پزشک تجویز می کند، درمان می شود. اما گاهی اوقات بدن درد برای مدت طولانی تری ادامه می یابد و با علائمی مانند کاهش وزن، سرفه، خستگی و غیره همراه است.

اگر درد عود کرد و غیرقابل تحمل شد، نباید آن را نادیده بگیرید زیرا به گفته پزشک می تواند نشانه سرطان باشد. سرطان زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های غیرطبیعی به‌طور غیرقابل کنترل رشد می‌کنند یا به سایر قسمت‌های بدن گسترش می‌یابند.

سرطان یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است و بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) در سال 2020 تقریباً 10 میلیون مرگ بر اثر این بیماری ثبت شده است.

علاوه بر این، بدن درد می تواند در تمام جنبه های زندگی، از جوان تا پیر، رخ دهد.

دکتر. پراساد کسبکار، متخصص در این زمینه می گوید: انواع خاصی از دردهای بدن می تواند با سرطان همراه باشد و باید بسیار آگاه بود که این نوع دردها ممکن است جدی تر باشند. به طور کلی، بدن درد همراه با سرطان دو یا سه ویژگی دارد.

دکتر کسبکار انواع بدن دردهایی را که می تواند نشان دهنده رشد سلول های سرطانی باشد را به شرح زیر برشمرد:

*دردی که پس از قطع مصرف دارو عود می کند

چنین دردی معمولاً طولانی است و تنها با داروها یا درمان های خاص درد قابل تسکین است. با قطع دارو، درد ممکن است عود کند.

* درد همراه با علائم نگران کننده

درد می تواند با علائم خاص دیگری مانند کاهش وزن، کاهش اشتها، سرفه، خلط خونی، وجود خون در ادرار و بسیاری از علائم دیگر همراه باشد.

* درد در قسمت های خاصی از بدن بدون بیماری زمینه ای

سومین ویژگی کلیدی و بسیار مهم این است که این نوع درد بدن مربوط به سرطان معمولاً به طور خاص در ناحیه ای مانند پشت یا بالای شکم نزدیک کبد یا در قسمت خاصی از بدن مانند استخوان ها قرار دارد. همچنین هیچ عامل مستعد کننده یا سابقه تروما یا بیماری وجود نداشت. این نوع درد بدن در صورت مداوم بودن باید به طور کامل بررسی شود.

به گزارش هندوستان تایمز، دکتر. کسبکار می گوید: اگر در تمام بدن یا در قسمت خاصی از بدنتان درد مداوم دارید، به جای مصرف مسکن برای تسکین موقت، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا علت اصلی درد را شناسایی کنید. و روند درمان