سلامت و دانشکسب و کار ویژه

درمان درد استخوان لگن سمت چپ

درد لگن یکی از شایع ترین دردها به دلایل مختلف است. اکثر بیماران درد در ناحیه لگن را گزارش می کنند که علت اصلی درد در سایر قسمت های بدن است که تا باسن گسترش می یابد. برای مثال فتق مغبنی یا آسیب و فتق کمر از جمله این دردهایی است که به لگن فرد آسیب می رساند. در برخی موارد، آسیب به لگن می تواند اثرات ناتوان کننده ای داشته باشد.

علائم درد لگن

درد کشاله ران

درد مفصل ران

درد خارج از مفصل ران

درد در ناحیه ران

درد در ناحیه لگن

کاهش دامنه حرکتی

تضعیف کردن

درد هنگام نشستن طولانی مدت

درد هنگام دراز کشیدن به پهلو

علائم درد لگن چیست؟

ساییدگی غضروف لگن، استفاده بیش از حد از تاندون لگن، خستگی عضلات لگن، اسپاسم عضلانی و شکستگی لگن در صورت آسیب ممکن است. اگر احساس درد لگن در باسن، باسن یا قسمت بیرونی ران دارید، ممکن است به دلیل آسیب به رباط ها، تاندون ها و عضلات لگن باشد. پا درد و اختلالات حرکتی نیز می تواند از علائم کمردرد ناشی از فتق دیسک در کمر باشد.

درد کمر و لگن

درد کمر و لگن نیز می تواند ناشی از اختلال عملکرد مفصل ساکروایلیاک باشد. علائم اختلال عملکرد مفصل کمر شبیه درد سیاتیک است. اگر این درد شدید شود کار را برای فرد سخت می کند و بهتر است با دکتر مهرداد منصوری تماس بگیرد.

درد شکم

علل شایع بسیاری برای درد لگن وجود دارد که هر کدام می توانند در تشدید درد نقش داشته باشند. برخی از علل درد لگن عبارتند از آرتریت، شکستگی لگن، تاندونیت و سینوزیت، ذات الریه، درد لگن و کمر، اندومتریوز و بیماری التهابی لگن.

درد لگن کجاست؟

درد در این ناحیه عمدتاً در زنان رخ می دهد و معده و لگن را درگیر می کند.

درد عصب لگن

یکی از علل نورالژی لگن سیاتیک است که می تواند از درد خفیف تا ناتوانی کامل متغیر باشد. این درد مانند سوزن سوزن شدن، سوزش، بی حسی و ضعف عضلانی احساس می شود. فشار اضافی روی عصب سیاتیک باعث درد در تمام طول عصب می شود.

عفونت های لگنی و کمردرد

عفونت لگن و کمر درد ارتباط مستقیمی با هم دارند. تشخیص هر دوی این شرایط تا حدودی دشوار است و نیاز به متخصص در این زمینه دارد. عفونت ادراری، توده لگنی و غیره. دلایل مختلفی می تواند باعث عفونت لگن و کمردرد شود.

درمان درد لگن

برای درمان درد در اندام های لگن، پزشک ابتدا فرد را معاینه می کند و از طریق عکس علت درد را پیدا می کند. برای تشخیص صحیح علاوه بر فیزیوتراپی، بهتر است معاینه لگن نیز توسط متخصص ارتوپد انجام شود. اما در زیر راه های اصلی درمان درد لگن آورده شده است.

یک استراحت

برای کاهش درد دارو مصرف کنید

ماساژ و آرامش

تکنولوژی گرمای سرد

فیزیوتراپی و ورزش

استفاده از وسایل کمکی مانند عصا یا راه رفتن

بدون تزریق

آرتروسکوپی مفصل ران

یک عملیات انجام دهید.

علل درد لگن هنگام نشستن

اکثر افراد کار خود را در حالت نشسته انجام می دهند که باعث ایجاد درد در لگن آنها می شود.این درد از خفیف تا شدید متغیر است و با گذشت زمان بدتر می شود.بیرون زدگی دیسک کمر، اسپاسم عضلات لگن و نداشتن وضعیت مناسب روزانه از علل شایع درد لگن در هنگام نشستن است.

سیاتیک لگن

سیاتیک طولانی ترین عصب بدن است و درد آن بر عوامل بسیاری تاثیر می گذارد. لگن یکی از نزدیک ترین نقاط به سیاتیک است که درد آن بر این اعصاب تاثیر می گذارد و بالعکس. درد آن مانند جریان برق از بدن است و اغلب آزاردهنده است.

درمان تاندونیت لگن

اجتناب از فعالیت بدنی شدید و حرکاتی که درد را تشدید می کند ممکن است در درمان زونا موثر باشد. تمرینات کششی خاص تاندون ها و عضلات را انعطاف پذیر و منعطف می کند. اگر این تمرینات را برای چند ماه انجام دهید، التهاب شاخک ها کاهش می یابد. در غیر این صورت، مراجعه به فیزیوتراپیست ممکن است در درمان موهای ناحیه تناسلی موثر باشد.

نحوه درمان درد لگن، ناود فیزیو

درمان درد هیپ نوید فیزیو تحت شرایط خاصی انجام می شود. فیزیوتراپیست در کلینیک فیزیوتراپی نوید ابتدا سعی می کند علت درد لگن را بیابد و سپس گزینه های درمانی را بررسی می کند. تمامی روش های درمانی اعم از ورزش و … برای این مشکلات زیر نظر فیزیوتراپیست ها انجام می شود. علاوه بر این، ترکیبی از روش هایی مانند درمان نقطه ماشه ای، درمان دستی، استفاده از ناخن های خشک و بسیاری روش های دیگر نیز برای درمان مفصل ران استفاده می شود.

ورزش برای درد لگن

تقویت عضلات حلقه لگن و انجام تمرینات انعطاف پذیری

تمرینات ارزش مشترک مانند پل زدن، اسکات و غیره.

این دو مورد ورزشی محسوب می شوند که باید زیر نظر فیزیوتراپیست انجام شود.

قرص برای درد لگن

در صورت بروز درد استخوان لگن، ایبوپروفن برای التهاب، ژلوفن برای التهاب روماتیسمی، کلوکسیب و ناپروکسن توصیه می شود. اما مصرف طولانی مدت قرص ها عوارضی برای بدن دارد که باید از آن ها آگاه باشید.

درمان های خانگی برای درد لگن

درمان خانگی درد لگن با استفاده از مسکن ها، استفاده از یخ و گرما، حرکات کششی و نرمش های ملایم در درمان درد لگن موثر است. اما این روش ها برای برخی افراد کوتاه مدت است و باید با فیزیوتراپیست متخصص در این زمینه مشورت کنند.

داروهای خطرناک برای درد لگن

مصرف بیش از حد داروهای ضد درد لگن یا انجام تمرینات ورزشی با شدت بالا می تواند درد لگن را بدتر کند. عدم توجه به این موارد منجر به اختلالات حرکتی و عملکردی فرد می شود. به همین دلیل قبل از درمان درد لگن حتما با پزشک خود مشورت کنید.