عمومی

در دومین روز چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم چه گذشت؟

در دومین روز چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم به میزبانی ایران برای بخش برادران در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی 14 شرکت‌کننده حضور پیدا کردند و ۳۵ بانو به مرحله نهایی مسابقات راه پیدا کردند.

به گزارش دکترنامه، در دومین روز چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم به میزبانی ایران برای بخش برادران در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی 14 شرکت‌کننده حضور پیدا کردند.

«مهدی غلام‌نژاد» قاری افتخاری آغازین مراسم و اجرای گروه تواشیح گروه الغدیر تهران، اجرای گروه تواشیح کریمه اهل‌بیت(ع)، اجرای زنده اذان مغرب به افق تهران و اقامه نماز جماعت برنامه‌های جانبی روز دوم مسابقات بخش برادران بود.

در مسابقات دانش آموزی احمد بشیر نوبت سوم بخش حفظ کل از کشور بنگلادش، مشفق رحمان نوبت سوم بخش قرائت از کشور بنگلادش، احمد بنی یعقوب نوبت چهارم حفظ کل از کشور عمان و همچنین مهدی اکبری زرین نوبت چهارم بخش قرائت از کشور ایران در روز دوم این دوره از مسابقات با هم به رقابت پرداختند.

همچنین در مسابقات روز دوم نیز احمد قبس نوبت پنجم بخش قرائت از کشور سوریه، ساهر نافز محمداسمر نوبت چهارم بخش حفظ کل از کشور فلسطین، محمدمهدی عزالدین نوبت سوم بخش ترتیل از کشور لبنان، عبدالقادر بن مروان عبدالقادر صقعه نوبت پنجم حفظ کل از کشور عربستان صعودی، محمد عبدالرحمانی نوبت ششم بخش قرائت از کشور کومور حضور داشتند.

عبید ادریس سلیمان نوبت هفتم بخش قرائت از کشور تانزانیا، منتظر رعد خالد نوبت چهارم بخش ترتیل از کشور عراق، محمد شافی نوبت ششم بخش حفظ کل از کشور اتیوپی، هادی اسفیدانی نوبت هشتم بخش قرائت از کشور ایران و کمال‌الدین جمال‌زاده نوبت نهم بخش قرائت از کشور افغانستان در این مسابقات شرکت کردند.

پایان بخش‌ روز دوم نیز اجرای قاری افتخاری «حمید شاکرنژاد» در مسابقات بخش برادران بود.

 در دومین روز چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم چه گذشت؟

راهیابی 35 بانو از 40 کشور به مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن

ضمنا هفتمین دوره مسابقات بین‌الملی قرآن در بخش بانوان و هشتمین دوره مسابقات دانش‌آموزی نیز برگزار شد که این بخش تا دوشنبه ادامه دارد؛ که ۳۵ نفر از بانوان به این دوره راه پیدا کردند.

بانوان در رشته حفظ کل و ترتیل در شروع کار از 110 کشور آمده بودند که راه‌یافتگان به بخش نهایی از حدود 40 کشور هستند که نهایتا به نفرات اول تا سوم هر بخش جوایزی اهدا خواهد شد.

البته این بار کمیته فنی مسابقات آموزش قبل از حضور در مسابقات را به تمام شرکت‌کنندگان ارائه داده و با این‌ کار عدالت در برگزاری مسابقات شامل تمامی متسابقین ایرانی و خارجی شد.

حضور استاد راهنما (از رتبه‌داران سال‌های قبل مسابقات بین‌المللی قرآن به میزبانی دیگر کشورها) در سالن برگزاری مسابقات باعث افزایش کیفیت و سطح مسابقات شده است.

ضمنا هیئت داوران بانوان 14 نفر است که پنج نفر آنها غیر ایرانی از عراق، سوریه، لبنان، بحرین و تانزانیا هستند که در کنار آنها یک استاد راهنما و ناظر فنی هم وجود دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا