سلامت و دانش

در صورت نخوردن میوه و سبزیجات چه اتفاقی برایمان می‌افتد؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا نباید مصرف میوه و سبزیجات را فراموش کنید. اگر از خوردن این غذاها امتناع کنید، در واقع درد دارید.

ما اغلب از مادران، متخصصان تغذیه یا دیگران می شنویم که میوه ها و سبزیجات برای سلامتی بسیار مهم هستند. متاسفانه، بسیاری از ما به اندازه کافی میوه و سبزیجات نمی خوریم. برای افراد ناآگاه باید بگوییم که افراد دو فنجان میوه و 2.5 تا 3 فنجان سبزیجات مصرف کنند.

اما به نظر شما چرا میوه ها و سبزیجات اینقدر مهم هستند؟ در پاسخ شما باید بگوییم که هر چه بشقاب شما رنگارنگتر از وجود میوه ها و سبزیجات مختلف باشد، سالم تر خواهید بود. میوه ها و سبزیجات انواع مختلفی از مواد مغذی را برای بهبود سلامت شما فراهم می کنند. نه تنها طعم عالی دارد، بلکه به رشد شما نیز کمک می کند.

میوه ها

اما اگر میوه ها و سبزیجات را نادیده بگیرید چه؟ در اینجا مواردی وجود دارد که در صورت عدم مصرف میوه و سبزیجات ممکن است برای بدن شما اتفاق بیفتد:

1. بدن شما ممکن است فاقد فیبر باشد

می دانیم که میوه ها و سبزیجات، به خصوص پوست، حاوی فیبر هستند. اگر گوشت و چربی سوز تمام وقت هستید، سعی کنید رژیم غذایی خود را با میوه ها و سبزیجات تازه، از سیب و کیوی گرفته تا سبزیجات چلیپایی، سبزیجات برگ دار و انواع توت ها متعادل کنید. علاوه بر این، میوه ها و سبزیجات حاوی مقدار زیادی آب هستند که به جلوگیری از نفخ کمک می کند و به هیدراته نگه داشتن بدن کمک می کند.

2. ممکن است پوست شما تیره به نظر برسد

میوه ها و سبزیجات دارای سطوح بالایی از آنتی اکسیدان هستند و بنابراین برای پوست مفید هستند. آنها نه تنها آکنه و قرمزی پوست را کاهش می دهند، بلکه لکه های خشک را نیز کاهش می دهند. اگر رژیم غذایی متعادلی داشته باشید، پوستی تمیز و صاف خواهید داشت. آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از پیری و کاهش چین و چروک کمک می کنند.

ممکن است کمبود ویتامین و مواد معدنی داشته باشید

بسیاری از ویتامین‌ها از جمله ویتامین‌های A، C و K در غذاهای زرد، قرمز، نارنجی و سبز یافت می‌شوند. این بدان معناست که می توانید مقدار مناسبی از مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را از فلفل دلمه ای، کیوی، خربزه، مرکبات، سیب و سبزیجات برگ دار دریافت کنید. بنابراین، اگر به اندازه کافی از این مواد مصرف نکنید، می توانید ایمنی خود را کاهش دهید و این نیز بر سلامت چشم شما تأثیر می گذارد، سلول های مغز شما را تحلیل می برد و باعث کبودی می شود.

میوه ها

4. ناخن ها و موهای شما ممکن است آسیب ببینند

شاید ما به این مشکل اهمیتی نمی دهیم. اما باید گفت که عدم مصرف مواد مغذی کافی می تواند منجر به شکنندگی ناخن ها و نازک شدن موها شود. این به این دلیل است که مو و ناخن شما برای رشد به مقادیر کافی آنتی اکسیدان، ویتامین A، E، بیوتین (ویتامین B7)، آهن و سایر مواد مغذی نیاز دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا