سلامت و دانش

رازهای شگفت انگیز دوقلوهای همسان / یک معجزه واقعی!

به گزارش خبرگزاری دکترنامهجالب است بدانید 40 درصد از دوقلوها زبان مخصوص به خود را دارند و از آن برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند. با این حال، چیزی که جای تعجب دارد این است که دوقلوهای همسان اثر انگشت متفاوتی دارند.

بیشتر بخوانید:

چند تا از عجیب ترین، ارزان ترین و گران ترین غول های برقی؟

چه بیماری هایی برای گروه خونی شما بی خطر هستند؟

همچنین دوقلوهای همسان می توانند رنگ پوست متفاوتی داشته باشند و از بیماری های مختلفی رنج ببرند.

نیجریه بالاترین نرخ تولد دوقلوهای همسان را دارد، در حالی که چین کمترین نرخ تولد دوقلوهای همسان را دارد.

حقایق شگفت انگیز در مورد دوقلوهای همسان

چندین مطالعه نشان داده است که مادران دوقلو عمر طولانی تری دارند.

شناسایی دوقلوهای همسان حتی برای والدین آنها نیز دشوار خواهد بود و اگر خال یا ماه گرفتگی در بدن نوزاد وجود نداشته باشد، معمولاً والدین با استفاده از لاک یا دستبند های مختلف، نوزاد خود را شناسایی می کنند.

مطالعات نشان می دهد که دوقلوهای همسان یا غیر همسان از 14 هفته در رحم مادر با یکدیگر تعامل دارند و این ارتباط عمیق بین آنها را تایید می کند.

یک دوقلو می تواند مواد مغذی بیشتری نسبت به دیگری دریافت کند. هنگامی که دوقلوهای همسان جفت مشترک دارند و یکی از دوقلوها مواد مغذی و حجم خون بیشتری نسبت به دیگری دریافت می کند، منجر به سندرم انتقال خون (TTTS) می شود. این می تواند در هر مرحله از بارداری رخ دهد و می تواند منجر به مرگ یک یا هر دو دوقلو شود. درمان در دسترس است، بنابراین معاینات مکرر و سونوگرافی برای نظارت بر وضعیت دوقلوها ضروری است.

دوقلوهای همسان 99.9 درصد DNA یکسان دارند. آنها همچنین الگوهای امواج مغزی تقریباً یکسانی دارند. اما جدا از اثر انگشت، شکل دندانی متفاوتی دارند.

بیشتر دوقلوها چپ دست هستند. تحقیقات نشان می دهد که 22 درصد از دوقلوها چپ دست هستند، در حالی که 10 درصد از مجردها چپ دست هستند.

دوقلوها می توانند تولدهای متفاوتی داشته باشند. اگرچه بسیار نادر است، اما ممکن است یکی یک روز، یک هفته یا حتی ماه قبل از دیگری متولد شود! رکورد فعلی متعلق به دوقلوهایی است که با فاصله 87 روز از هم متولد شده اند.

منبع: تحقیقات دوقلوهای استرالیایی

227

دکمه بازگشت به بالا