عمومیکسب و کار ویژه

راهنمای خرید لنت ترمز

بهترین و پرطرفدارترین لنت ترمز در ایران کدام است؟ موضوع این مفاله معرفی بهترین برند ها و مدل های لنت ترمز برای خودرو های ایرانی است، لنت ترمز یکی از مواد مصرفی در خودرو است که در سیستم ترمز خودرو بسیار مهم است و اصطکاک با دیسک چرخ هر خودرویی را متوقف می کند. اگر به علائم تعویض لنت ترمز دقت کنید به راحتی می توانید از تصادفات احتمالی جلوگیری کنید.

برخی از نشانه های بارز تعویض لنت ترمز شامل روشن شدن چراغ ترمز یا نیاز به طی مسافت های طولانی تر برای توقف کامل خودرو است که باید در نظر گرفته شود. همچنین مالک هر خودرو می تواند با تماس با تعمیرگاه ها یا مسئولین هر شرکت از وضعیت لنت ترمز خودروی خود مطلع شود.

لنت ترمز چیست؟

در اصل، لنت ترمز خودرو از دو قسمت تشکیل شده است:

کفشک ترمز در واقع محلی است که لنت های ترمز با توجه به عواملی مانند نوع استفاده از خودرو، مواد تشکیل دهنده، تکنولوژی تولید و شرکت سازنده در سایزها و مدل های مختلف قرار گرفته و تولید می شوند.

لقمه لنت قسمتی است که با هر بار فشار دادن پدال ترمز مستقیماً به دیسک برخورد می کند و اصطکاک ایجاد می کند.

بهترین مارک لنت ترمز ممکن است بسته به نوع خودرو و شرایط استفاده متفاوت باشد. هنرمندان لنت ترمز، یکی از معروفترین و معتبرترین تولیدکنندگان لنت ترمز است. همچنین، برندهای دیگری مانند مارک پارس ؛ مارک تکستار ؛ مارک امکو ؛ مارک لیا لنت و مارک سایلنت نیز به عنوان مارک های محبوب و با کیفیت شناخته شده اند.

در هر صورت، برای انتخاب بهترین لنت ترمز برای خودروی خود، بهتر است به دستورالعمل تولیدکننده خودرو و همچنین توصیه های تکنسین های تعمیرگاه های معتبر مراجعه کنید. آنها با توجه به شرایط رانندگی، نوع لنت هایی را توصیه خواهند کرد که بیشترین عملکرد و ایمنی را برای خودروی شما فراهم می کنند.

مارک پارس

این مجموعه دارای بیش از 35 سال سابقه در تولید و استفاده از تکنولوژی روز و ماشین آلات تمام اتوماتیک و تحویل بهترین مواد اولیه از منابع معتبر جهانی و تبادل اطلاعات و ارتباط نزدیک و مستمر می باشد. با علم، تحقیق و توسعه. اینترنشنال محصولات خود را در بالاترین سطح کیفی تولید و عرضه می کند و سال هاست که به عنوان واحد با کیفیت نمونه برداری شده توسط سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و وزارت صنعت معرفی شده است.

تولیدات این مجتمع شامل انواع لنت ترمز دیسکی و کفشکی مناسب خودروهای سواری، کامیون و کامیونت، و اگنهای ریلی، باری ومسافری به خصوص مترو، ماشین آلات صنعتی، راه سازی وحفاری می باشد. محصولات این مجموعه شامل انواع لنت ترمز دیسکی و کفشک ترمز مناسب خودرو، کامیون و کامیونت و وسایل نقلیه ریلی، باری و جاده ای به ویژه مترو، ماشین آلات صنعتی، راهسازی و گودبرداری می باشد.

می توان گفت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لنت ترمز در ایران و خاورمیانه شرکت پارس لنت است که لنت ترمز باکیفیت برای خودروهای سبک و سنگین و همچنین در تولید لنت واگن های ریلی و ماشین آلات کشاورزی تولید می کند.

لنت های ترمز تولیدی این کارخانه با جدیدترین تکنولوژی به بازار عرضه می شود و یکی از بهترین برندهای لنت ایرانی است که امروزه برای بسیاری از خودروها مورد استفاده قرار می گیرد.

مارک تکستار

این نوع لنت ترمز به دلیل دارا بودن بهترین کارایی و ایمنی با شرکت های زیادی در دنیا همکاری داشته و موفق به همکاری با یک شرکت خودروسازی فعال در فرانسه برای تولید لنت خودرو پژو در ایران شده است. که در این زمینه موفق بوده و لنت های مناسبی را در بازار عرضه کرده است.

مارک امکو

شرکت مادر تخصصی مهر خودرو جهان در سال 1369 با هدف تولید، توزیع و تامین قطعات انواع خودروهای داخلی و خارجی (خودرو و سنگین) و همچنین تولید و نصب لنت ترمز، دیسک، دیسک کلاچ و . .. نام Emco. با همکاری مهندسین و تکنسین های مجرب کشور راه اندازی شده و با تکیه بر استراتژی رقابت پذیری و تولید با کیفیت بازار قطعات خودرو با سطح کیفی محصولات اورجینال با چشم انداز تولید جهانی، محصولات خود را در مراکز فروش و نمایندگی ها عرضه می کند. خدمات مجاز در کشور این است که تولید، توزیع و نصب رایگان لنت ترمز، دیسک و دیسک کلاچ مطابق با آخرین تکنولوژی روز ایران را داریم.

مارک لیا لنت

برند لی لنت فعالیت خود را در اسفند ماه سال ۱۳۹۵ در زمینه تولید لنت ترمز خودرو و خودروهای سنگین، راهسازی و موتورسیکلت آغاز کرد. این برند برای پیشبرد اهداف کارآفرینی و تولید ملی با استخدام کارمند ایرانی سعی در گسترش تولید کالای با کیفیت ایرانی دارد.

در این راستا با شعار (کیفیت، ایمنی و هوای پاک) استفاده از آزبست را از محصولات خود حذف کرد و موفق به تولید لنت ترمز تمیز و بدون آلودگی محیط زیست شد. در حال حاضر برند لیا لنت تنها تولید کننده لنت ترمز استاندارد سرامیکی در ایران می باشد. لنت ترمز لیا نیز مانند لنت پارس با حذف آزبست و استفاده از گرد و غبار مس توانسته آلودگی لنت های ترمز استفاده شده را کاهش دهد. یکی از نقاط قوت این برند لنت کشش قوی در رطوبت و گرمای زیاد است که ضریب خوردگی کمتری دارد.

مارک سایلنت

این پد تولید شده توسط برند سایلنت، طبق برخی نقل قول ها، از مواد اولیه و فناوری کره جنوبی ساخته شده است. این لنت ترمز دارای پلمپ استاندارد ایران و بدون آزبست، بدون صدا و دارای طول عمر بالا می باشد. همچنین بد نیست بدانید که این پد با کمک متخصصان ایرانی در داخل کشور تولید می شود.

قیمت لنت ترمز چقدر است؟

قیمت لنت ترمز و لوازم یدکی لیفتراک نیسان ممکن است بسته به مارک، مدل و نوع خودرو، فروشنده، کشور محل خرید و شرایط بازار متفاوت باشد. همچنین، تعداد لنت های مورد نیاز برای جلو و عقب خودرو نیز تأثیرگذار است.

در صورتی که می خواهید قیمت دقیق را بدانید، بهتر است به یک فروشنده خودرو، تعمیرگاه معتبر یا وب سایت های مرتبط مراجعه کنید. آنها می توانند براساس مدل خودروی شما و نوع لنت ترمز، قیمت را تخمین بزنند و به شما اطلاع دهند. به طور کلی، قیمت لنت ترمز برای خودروهای مختلف در بازار متفاوت است و ممکن است در محدوده قیمت های چند ده تا چند صد دلار قرار بگیرد.

انواع لنت ترمز

در گذشته از مواد اصطکاکی به نام آزبست استفاده می شد که گازهای متوقف کننده خطرناکی تولید می کرد که برای انسان مضر است. اما امروزه به جای آن از مواد عالی استفاده می کنند. این نوع لنت قیمت پایینی دارد اما عمر کوتاهی هم دارد. این نوع لنت ترمزها به دلیل ساختاری که دارند به راحتی کار می کنند.

لنت ترمزهای ارگانیک از موادی مانند فایبرگلاس، کربن، الیاف آرامید و کولار ساخته می شوند. این گونه مواد با رزین در کنار یکدیگر قرار می گیرند و در نهایت لنت ترمز ارگانیک ساخته می شود. مواد فلزی بسیار کمی معمولاً در ساختار بسترهای آلی استفاده می شود. به همین دلیل لنت های ارگانیک جزو نرم ترین لنت های موجود در بازار هستند.

این لنت ها همانطور که از نامشان پیداست از فلز ساخته شده اند. نوع ارگانیک نیز عمر نسبتا طولانی تری دارند. لنت ترمز با فلز کم به دلیل پایداری بالا و قیمت پایین از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این نوع لنت ها به دلیل فلز بودن نرمی کمتری دارند و در حین کار اصطکاک بیشتری دارند که منجر به تولید گرمای بیشتر در لنت ترمز خودرو می شود. البته باید گفت که این نوع لنت ها در دمای بالا بهتر عمل می کند. اما عیب این لنت ها این است که وزن آن ها نسبت به سایر لنت ها بیشتر است.

لنت ترمز نیمه فلزی و فلزی

لنت ترمز نیمه فلزی بیشترین کاربرد را در بین سایر لنت ها دارد و همانطور که از نام آنها پیداست بسیاری از اجزای آن عناصر فلزی مانند ذرات آهن و فولاد است. این نوع لنت ها انتقال حرارت بهتری نسبت به لنت ترمز ارگانیک دارند.

به همین دلیل عمر آنها کمی بیشتر از مدل های ارگانیک است. ویژگی هایی مانند عمر طولانی و قیمت مناسب باعث شده است که این گونه لنت ها بهترین انتخاب برای خودروهای سواری و کامیون ها باشند.

مزیت آنها نسبت به نوع فلزی عمر طولانی تر و همچنین قدرت بالای آن در انتقال حرارت است. اما این لنتها از لنتهای آلی نیز قوی تر هستند. توصیه می شود در صورت رانندگی معمولی از این نوع لنت استفاده کنید. این نوع لنت ترمز با خودروهای تازه تولید شده سازگاری بیشتری دارد.

این نوع لنت ها از ترکیب مواد ارگانیک و سرامیکی ساخته می شوند و در حین کار کمتر از سایر لنت ها ساییده می شوند. لنت های سرامیکی مدرن ترین و بهترین نوع لنت ترمز موجود در بازار هستند. صدای کم و انتقال حرارت خوب از مزایای این لنت ها است.

از معایب این لنت ترمزهای جلو و عقب قیمت بالای آنهاست. نکته مهم: توجه داشته باشید که لنت های ترمز جلو زودتر فرسوده می شوند و طول عمر کمتری نسبت به لنت های ترمز عقب دارند.

در تولید و تولید این نوع لنت ها از ذرات فولاد و الیاف کامپوزیت استفاده می شود و بیشتر برای مصارف آفرود، مسابقه ای و هواپیما مناسب است. هنگامی که در خودروهای معمولی استفاده می شود، قدرت ترمز قابل توجهی را از دست می دهد. لنت ترمز زینتری باید تا دمای مورد نیاز گرم شوند تا به بهروری مورد نظر دست یابند. متأسفانه این لنت ها را تا حد زیادی فرسوده می کنند، هرچند برای یک ماشین مسابقه ای عمر لنت ها فقط تا پایان هر مسابقه است.

راهنمای خرید لنت ترمز بسته به نوع جنس لنت

لنت های ارگانیک

لنت های ارگانیک از جنس فیبر و رزین هستند. ویژگی اصلی این لنت ها نرمی و بی صدا بودن آن هاست. به طور کلی لنت های ارگانیک صدای زیادی تولید نمی کنند. البته باید توجه داشت آنها با سرعت بیشتری نسبت به سایر لنت ها فرسوده می شوند.

لنت های نیمه فلزی و فلزی

لنت ترمزهای فلزی و نیمه فلزی به دلیل استحکام و دوام بالا معروف هستند. در این پدها انتقال حرارت کارآمد و عالی است. به طور کلی لنت های فلزی و نیمه فلزی برای اکثر خودروها مناسب است و این یکی از مزایای این لنت ها می باشد.

لنت ترمز نیمه فلزی حدود 30 تا 60 درصد فلز دارد. این لنت ها برخلاف لنت ترمز ارگانیک صدای زیادی تولید می کنند که یکی از جنبه های منفی آن ها می باشد، این نوع لنت ها روی روتر ترمز تاثیر منفی می گذارند و باعث سایش می شوند.

لنت های سرامیکی

لنت های سرامیکی لنت های هستند که می توان از آنها در اتومبیل استفاده کرد. الیاف مس و سرامیکی یکی از اجزای لنت ترمز سرامیکی هستند. وجود الیاف مس تاثیر بسزایی در هدایت حرارتی دارد و همچنین باعث ایجاد اصطکاک در بسترهای سرامیکی می شود. مزیت این نوع لنت ترمز صدای بسیار کم آنهاست. علاوه بر این، به دلیل کمی گرد و غباری که ایجاد می کنند، می توان از آنها در شرایط و شرایط آب و هوایی مختلف استفاده کرد.

لنت ترمز زینتری

لنت ترمز زینتری مخصوص ماشین های مسابقه ای است. بنابراین استفاده از آنها در خودروهای معمولی توصیه نمی شود. زیرا نیروی ترمز خودرو بسیار کاهش می یابد. این لنت ترمز عمر بسیار کوتاهی دارد و تقریباً در هر مسابقه سنگین یا حرفه ای نیاز به تعویض دارد.

 

دکمه بازگشت به بالا