عمومی

ربیعی: «عدم آلایندگی» شرط لازم برای صدور مجوز واحدهای صنعتی است

به گزارش دکترنامه از البرز؛ «رامین ربیعی» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز روز پنجشنبه نهم تیرماه در آستانه گرامیداشت هفته صنعت و معدن در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر لزوم ایجاد شرایط غیرآلاینده در سطح شهر گفت: ایجاد شغل: منتقدان بارها از ما انتقاد می کنند. با تسهیل صدور مجوزها بار صنعت البرز را بیشتر می کنید، اما ما معتقدیم و بارها اعلام کرده ایم که ارتقای صنعت با در نظر گرفتن معیارهای زیست محیطی نه تنها تهدیدی برای البرز بلکه فرصتی برای رشد اقتصادی است. استان

ربیعی عملکرد سازمان صمت در البرز را خوب ارزیابی کرد و گفت: البرز رتبه اول در اعطای تسهیلات، رتبه سوم در تعداد واحدهای صنعتی دانش بنیان، رتبه ششم اتحادیه و تعداد واحدهای صنعتی و در تبعیت از موافقت ستاد به تسهیل و رفع موانع تولید برای دو سال متوالی رتبه دوم و سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز عملکرد دستگاه را معیاری مهم برای ارزیابی یک موسسه یا ارگان اعلام کرد و گفت: الحمدالله و در نتیجه تیم کاری در استان البرز است. رتبه های پنجم و ششم یعنی از نظر سرمایه گذاری و تعداد شغل و همچنین از نظر تعداد واحدهای صنعتی رتبه ششم کشور را دارد.

وی با بیان اینکه البرز در پرداخت تسهیلات نیز رتبه خوبی دارد، گفت: طی سه سال گذشته رتبه اول ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی سالانه و به طور متوسط ​​سالانه حدود 3 هزار میلیارد تومان برای صنعت، معدن و معدن. و اتحادیه پرداخت می شود.

وی ادامه داد: همچنین دو سال متوالی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی بازرسی این سازمان توسط کارگروه های رتبه دوم و سوم این سازمان تسهیل شد. که وظیفه نظارت و پیگیری را بر عهده دارد یکی از تفاهم نامه های کارگروه «تسهیل و رفع موانع تولید» اجرا شده است که حاصل کار تیم استان البرز است.

«رامین ربیعی» در بخشی از سخنان خود به وضعیت معدن در البرز اشاره کرد و گفت: البرز 75 معدن دارد که از این تعداد 50 معدن عمدتاً شن و ماسه فعال است. به دلایل زیست محیطی و منابع طبیعی استان مجوز جدیدی صادر نشده و همان مجوزهای قدیمی مربوط به استانداری تهران همچنان در حال تمدید است.

وی درباره اتحادیه استان البرز نیز گفت: با توجه به مدیریت صنفی با اتحادیه های مربوطه و وضعیت اتحادیه و همچنین اتاق اصناف استان، نظارت مستقیمی بر این امر نداریم اما به عنوان یکی از 13 عضو کمیسیون نظارت، ما حق رای داریم.» این کمیسیون نیز در سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز است.

تشریح وضعیت واحد صنعتی دانش بنیان بخش بعدی سخنان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز است.

ربیعی با بیان اینکه آمار واحدهای صنعتی دانش بنیان از اسفندماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، گفت: از آنجایی که آمار مستندی از تعداد واحدهای صنعتی دانش بنیان نداریم، اقدامات لازم در این زمینه انجام شد. با مشاهده تمامی واحدهای دانش بنیان در استان های البرز و تهران و مقایسه با آمار واحدهای صنعتی استان البرز، مشخص می شود که در حال حاضر 155 واحد صنایع دانش بنیان در استان البرز فعالیت می کنند. این تعداد در حال افزایش است. همچنین 75 پروژه دانش بنیان صنعت در دست اجراست.

ربیعی با اشاره به مزایای واحدهای دانش بنیان گفت: بیش از 100 مزیت برای واحدهای دانش بنیان در سایت معاونت علمی ریاست جمهوری اعلام شده که متاسفانه به دلیل بی توجهی واحدهای دانش بنیان نادیده گرفته شده است. جامعه؛” ضمن اطلاع رسانی در خصوص مزایا و مشوق هایی مانند معافیت های مالیاتی و … فرش قرمزی برای تولیدکنندگان و سرمایه گذاران پهن شده است که امیدواریم با آگاهی و اطلاع رسانی دقیق بتوان از آن استفاده کرد.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار، استان البرز رتبه سوم کشوری در حوزه دانش بنیان را دارد.

رامین ربیعی افزایش واحدهای صنعتی و رکود تولید را از دیگر اقدامات مهم صمت البرز عنوان می کند و می گوید: در مجموع البرز دارای 326 واحد راکد است که از ابتدای سال 1400 تاکنون 139 واحد با سرمایه گذاری سال 1340 به چرخه تولید بازگشت. میلیارد تومان برای 4000 شغل ایجاد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز نیز تسریع در اخذ مجوزهای لازم برای واحدهای تولیدی را عاملی برای افزایش اشتغال در البرز دانست و گفت: 4 ماه طول کشید تا مجوز بیو در کوتاه ترین زمان صادر شود. گزینه صدور مجوز اجباری، در نهایت دو هفته طول می کشد تا مجوز تولید دریافت شود. همچنین در بخش صدور پروانه بهره برداری که به طور معمول بین 5 تا 6 ماه زمان می برد، اکنون بین یک هفته تا 10 روز اقدامات لازم انجام می شود، همانطور که برای ثبت سفارش های 48 ساعته انجام می شود.

وی با اشاره به نیازهای کارگران اشتهارد که بارها در اخبار و جلسات اعلام شده است، گفت: دوری راه یکی از دلایل بی میلی کارگران برای کار در شهرک صنعتی اشتهارد است که امیدواریم استاندار البرز نیز این موضوع را بپذیرد. ” تعامل بین واحدهای تولیدی- صنعتی، مراکز اشتغال در البرز و سازمان های مردم نهاد باید انجام شود تا هم کارجویان از طریق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز و هم کارهای تحت نظارت آن تنظیم شوند. ، و هزینه کارگران ایاب و ذهاب با برنامه ریزی باید در این حوزه ساماندهی شود تا با رفع این مشکل بتوانیم از پتانسیل این شهرستان برای افزایش اشتغال در البرز نهایت استفاده را ببریم.

23

دکمه بازگشت به بالا