اقتصادی

رشد ساخت و ساز در شهر جدید ساحلی تیس

در جریان بازدید معاون وزیر راه وشهرسازی از شهر جدید تیس، پروژه‌هایی همچون بلوارها، فضای سبز، واحدهای ویلایی مبلمان شده، پروژه‌های ورزشی و گردشگری مورد توجه قرار گرفت.

یه گزارش دکترنامه، سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در جریان بازدید از شهر جدید ساحلی تیس در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: تیس به بزرگترین مرکز عملیات عمرانی استان تبدیل شده و در حال حاضر به بهره‌برداری از بخش‌های مختلف این شهر جدید تلاش می‌شود.

طبق اعلام شرکت عمران شهرهای جدید با افتتاحیه رویدادهای ورزشی و فستیوال‌های ساحلی، تیس به عنوان یکی از شهرهای جدید ساحلی در استان سیستان و بلوچستان تبدیل شده است. طراحی این شهر با الگوی مدرن و بومی، با اقلیم منطقه سازگار است و اولین نمونه ساختمان مسکونی در این شهر به تازگی به بهره‌برداری رسیده است.

آینده روشن شهر تیس

برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از زیرساخت‌های انرژی، بلوارها، و معابر شهری تیس در حال انجام است. بیشتر آنها تا پایان تیرماه سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید. این اقدامات همچنین شامل راه‌اندازی فوتبال و والیبال ساحلی، ماراتن‌های ساحلی و موج‌سواری می‌شود، که با توجه به شرایط اقلیمی منطقه برگزار خواهند شد.

شهر تیس نه تنها پیشرفت عمرانی و توسعه را به منطقه چابهار می‌آورد، بلکه ایجاد اشتغال و مراکز تفریحی و رفاهی را نیز فراهم می‌ سازد.

وی ضمن بازدید از پروژه های ورودی، بلوار۴۰ متری غربی شهر به طول ۳ کیلومتر، مبلمان و فضای سبز بلوار غربی، عملیات اجرایی پروژه های ورزشی، فستیوال، پذیرایی و گردشگری ساحلی شهر جدید تیس، دستور ها و هماهنگی های لازم را برای سرعت بخشیدن به این پروژه ها صادر کرد.

همچنین در جریان این بازدید، واحدهای ویلایی تجهیز و مبلمان شده این شهر جدی با مساحت متر مربع مورد بازدید قرار گرفت. گفتنی است، این واحد ویلایی شامل ۸ قطعه بوده که در وضعیت فعلی ۳ قطعه از آن به صورت کامل تجهیز و مبلمان شده و طراحی آن با الگوی مدرن و در عین حال بومی و سازگار با اقلیم نمونه ای جذاب از اولین ساختمان مسکونی در این شهر گردشگری ساحلی است.

غفوری در جریان بازدید بیان کرد: در حال حاضر و با وجود گرمای شدید تابستان، با حضور ۱۰پیمانکار و توسعه گر محلی فعال، ۵۰ واحد تجهیزات و ماشین آلات عمرانی سنگین و نیمه سنگین، ۳۰۰ کارگر و متخصص در حوزه های مختلف به صورت مستقیم و تعداد بسیار بیشتری شاغلین غیر مستقیم و تبعی، شهر جدید تیس به بزرگترین کارگاه عملیات عمرانی استان سیستان بلوچستان تبدیل شده وبه خوبی پرچمداری سکونتگاه های جدید ساحلی را عهده دار است. همچنین گروه های کثیری از مشاورین و طراحان شهری و معماری در سطح کشور به طراحی پروژه های این شهر جدید مشغولند.

برنامه ریزی برای بهره برداری از این پروژه بزرگ و ریزپروژه های عملیاتی این شهر جدید ساحلی، شامل: زیرساخت های انرژی، بلوار ها و معابر شهری، دروازه ورودی، مبلمان و اثاثه شهری، پوشش گیاهی، روشنایی مسیرها و مراکز تفریحی و ورزشی به گونه ای است، که تا پایان تیرماه سال جاری بخش زیادی از آنها به بهره برداری خواهد رسید و در گام اول برگزاری رویدادها و فستیوال های ورزشی ساحلی شامل: فوتبال و والیبال ساحلی، برگزاری دو ماراتن ساحلی و موج سواری در دستور کار قرار دارد که منطبق بر رژیم اقلیمی منطقه و سیستم تابستانی موسمی و روزهای نسبتا خنک تر در مرداده ماه برگزار خواهد شد.  

با تمرکز براین شهر جدید به عنوان یکی از شهرهای جدید ساحلی، پیشرفتی چشمگیر در عملیات اجرایی و همچنین اشتغال زایی و ایجاد مراکز رفاهی و فراغتی و تفریحی در منطقه چابهار حاصل شده است.  

شایان ذکر است که همزمان با این پروژه های توسعه ای و رفاهی، عملیات ساخت یک محله از محلات مسکونی این شهر جدید در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال انجام است و به زودی بخشی از آنها به بهره برداری می رسد.  

رویکرود مدنظر برای همگامی ساخت زیرساخت، خدمات روبنایی و رفاهی و تفریحی با ساخت مسکن، موضوعی است که به عنوان رویکرد نوین در شهرهای جدید در دستور کار قرار گرفته و مانع از ایجاد شهرهای خوابگاهی و بدون وجود امکانات و خدمات رفاهی خواهد شد.

انتهای پیام 

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا