رشد ۱۵ درصدی بستری کرونایی‌ها در تهران طی ۲۴ ساعت گذشته/ آخرین وضعیت “دماوند” و “فیروزکوه”

فرمانده عملیات مدیریت تاج در کلانشهر تهران از افزایش 15 درصدی بستری در تاجگذاری در تهران طی 24 ساعت گذشته خبر داد و گفت: اجتماعات خانوادگی ، مهمانی های دسته جمعی ، حضور در منازل افراد پر خطر و … عاملی در تشکیل خوشه های جدید. در روزهای آینده میزان مرگ و میر ما را تحت تأثیر قرار داده و تحت تأثیر قرار دهید.

به گزارش دکترنامه ، ‌در مورد آخرین وضعیت عروق بیماری کرونا در تهران ، دکتر علیرضا زالی گفت: طی 24 ساعت گذشته تعداد بستری ها در تهران افزایش یافته است. در حال حاضر تعداد بستری های جدید در استان تهران به 404 مورد رسیده است که نسبت به 24 ساعت گذشته 15 درصد افزایش یافته است. به عبارت دیگر ، در تعداد بستری شدن های جدید در تهران ، ما نه تنها با کاهش آمار جدید بستری در بیمارستان روبرو شده ایم ، بلکه افزایش 15 درصدی را نیز تجربه کرده ایم. از این تعداد ، حدود 80 در بخش های مراقبت ویژه تحت درمان قرار می گیرند.

وی افزود: در مجموع تعداد بیماران بیماری کرونا تحت درمان در تهران به 2224 نفر افزایش یافته که نشان دهنده افزایش 3.6 درصدی تعداد بیماران تحت درمان در تهران نسبت به روز گذشته است. از این تعداد ، حدود 732 نفر در بخش های مراقبت ویژه تحت درمان قرار گرفتند. تعداد مواردی که به بخش بهداشت ما ارجاع شده است حدود 3200 نفر است و در این تعداد 404 نفر در بیمارستان بستری هستند ، که نشان می دهد تعداد بیماران ما نسبت به مراجعات سرپایی ما در تهران افزایش یافته است ، این بدان معنی است که در بخش سرپایی ، جدا از افزایش اندک در تعداد مشتریان ، ما همچنین با تغییر در الگوهای ارجاع روبرو هستیم که منجر به بستری شدن بیشتر در بیمارستان می شود ، که یک نکته بسیار مهم است.

زالی ادامه داد: همانطور که قبلاً اعلام کردیم ، بیشتر مشتریان فعلی ما کسانی هستند که به دلیل دوره نهفته بیماری در هفته آخر مارس در تراکم شهر حضور داشتند. بنابراین پیش بینی می شود که این روند حداقل تا نهم و دهم فروردین به همین ترتیب ادامه داشته باشد و فکر نمی کنم تا نیمه اول و حتی نیمه دوم فروردین ماه شاهد افت جدی آماری باشیم.

وی در مورد وضعیت اخیر دماوند و فیروزکوه گفت: بیشتر شهرهای تهران افزایش بیماران و تغییر رنگ را تجربه نکرده اند ، به جز دماوند و فیروزکوه که به دلیل افزایش قابل توجه تعداد موارد و بستری شدن در بیمارستان ها تغییر کرده است و موارد PCR مثبت. “آنها شاخص و رنگ دارند. در حال حاضر ، اوضاع در هر دو شهر نسبتاً تحت کنترل است. با توجه به تغییر رنگی که رخ داده است ، فردا از امکانات بهداشتی این دو شهر بازدید خواهیم کرد و وضعیت آنها را ارزیابی خواهیم کرد.

زالی گفت: در 24 ساعت گذشته حداقل 27 شهروند تهرانی را از دست داده ایم. روزهایی که انتظار می رود با خوشبختی سپری شوند ، شاهد حوادث دلخراش و مرگ عزیزان هستیم. طبیعتاً رعایت مراحل پزشکی خصوصاً در تهران بسیار مهم است. اجتماعات خانوادگی ، مهمانی های عمومی ، حضور در منازل افراد پرخطر و … می تواند به عنوان یک عامل زمینه ای در شکل گیری خوشه های جدید قدرتمند عمل کند و خدای ناکرده می تواند در میزان مرگ و میر ما در روزهای آینده تأثیر بگذارد. بنابراین ، علاوه بر پایبندی دقیق به اقدامات بهداشتی ، باید از برخی رفتارهای مخاطره آمیز در سطح فردی و اجتماعی جلوگیری کنیم و از سفرهای غیرضروری برای دیدن افت آماری خودداری کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا