عمومی

رهبر کره شمالی خواستار توسعه سایت پرتاب‌های فضائی شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آنلاین دکترنامه، یک روز پس از تشریح آزمایش موشکی اخیر کره شمالی بر روی سامانه ماهواره ای شناسایی، کیم جونگ اون رهبر این کشور از تأسیسات پرتاب فضایی بازدید کرد.

رسانه دولتی کره شمالی اوایل روز جمعه گزارش داد که کیم در جریان این سفر خواستار توسعه سایت پرتاب موشک فضایی کره شمالی برای دستیابی به اهدافش شده است.

به گزارش رویترز به نقل از این گزارش، کیم در بازدید از سایت پرتاب موشک ماهواره سوها که برای قرار دادن ماهواره ها در مدار و همچنین برای آزمایش فناوری های مختلف موشکی استفاده شده است، این اظهارات را بیان کرد.

این فناوری موشکی شامل موتورهای راکت ساکن و سکوهای پرتاب فضایی است که مقامات کره جنوبی و آمریکا می گویند به فناوری مشابهی برای موشک های بالستیک قاره پیما نیاز دارند.

به گزارش رویترز، یک مقام آمریکایی گفت این آزمایش احتمالاً اجزای سیستم را قبل از پرتاب تمام برد بررسی می کند، که ممکن است به عنوان پرتاب فضایی ممنوع شده توسط قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد پنهان شود.

بر اساس این گزارش، موشک هواسونگ 17 سلاح دوربرد کره شمالی است که اولین بار در رژه سال 2020 به نمایش درآمد و در یک خودروی حامل 11 محور حمل شد که برخی تحلیلگران از آن به عنوان “هیولا” یاد می کنند.

بر اساس گزارش‌های رسانه دولتی کره شمالی، کیم تأسیسات را در ایستگاه سوها بازرسی کرد و دستور نوسازی و گسترش آن را داد تا اطمینان حاصل شود که «راکت‌های مختلفی می‌توانند برای حمل ماهواره‌های چند منظوره از جمله ماهواره‌های شناسایی نظامی پرتاب شوند».

رهبر کره شمالی روز گذشته در جریان بازدید از آژانس فضایی آمریکا گفت که آزمایش و توسعه اخیر سامانه ماهواره ای شناسایی با هدف جمع آوری اطلاعات درباره ارتش آمریکا انجام شده است. (اطلاعات بیشتر)

صبح روز یکشنبه، رسانه های دولتی کره شمالی گزارش دادند که در آخرین پرتاب این کشور، آزمایش های بزرگی بر روی یک سامانه ماهواره ای شناسایی انجام شده است.

این دومین پرتاب موشکی کره شمالی در یک هفته برای آزمایش تجهیزات ماهواره ای و نهمین پرتاب آن در سال جاری بود.

رهبر کره شمالی پیش از این به مقامات کره شمالی دستور داده بود که شروع فعالیت های موقتاً تعلیق شده را بررسی کنند. پیونگ یانگ از اواخر سال 2017 آزمایش های موشکی هسته ای و بین قاره ای را به حالت تعلیق درآورده است.

انتهای پیام/




این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا