عمومی

روسیه دلیل عدم تماس با تیم بایدن را اعلام کرد

سرگئی ریابکوف روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که روسیه به دلیل تجربه بسیار منفی با تیم ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 که ادعاهایی را علیه روسیه مطرح کرد ، با بایدن تماس نگرفته و منتظر اعلام نتایج انتخابات ایالات متحده پس از شکایت است.

ریابکوف در پاسخ به س anotherال دیگری در مورد به تعویق انداختن انتقال قدرت در ایالات متحده ، با بیان اینکه این مسئله هیچ ارتباطی با روسیه ندارد ، به بی توجهی مسکو به این موضوع اشاره کرد و گفت: “ما در خارج از کشور مانند تغییر آب و هوا با این مشکل رفتار می کنیم. شاهد این مسئله هستیم.

در حالی که تعدادی از رهبران جهان پیروزی جو بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبریک گفته اند ، مقامات روسی می گویند که آنها منتظر نتایج نهایی رسمی هستند.

پیش از این ، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چرا بلافاصله پس از پیروزی انتخابات 2016 در ولادیمیر پوتین ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری را تبریک گفت ، گفت: “شما می دانید.” “چندین روند قانونی منجر به انتصاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور فعلی شد.”

پسکوف افزود: “به همین دلیل اوضاع متفاوت است و ما فکر کردیم اگر منتظر اعلام رسمی بمانیم بهتر است.”

پیروزی جو بایدن ، نامزد دموکرات ، چهار روز پس از انتخابات 7 نوامبر اعلام شد. در همان روز ، پس از شمارش بیشترین آرا ، وی توانست 273 رأی انتخاباتی را از رأی دهندگان بدست آورد و راه را برای او به کاخ سفید هموار کند.

اما خبر پیروزی وی در حالی صادر شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از نتایج چندین ایالت مهم شکایت کرد.

پسکوف گفت پوتین “بارها و بارها گفت که به انتخاب مردم آمریکا احترام می گذارد” و آماده همکاری با همه روسای جمهور آمریکا است. سخنگوی پوتین گفت مسکو امیدوار است روابط خود را با واشنگتن عادی کند.

به دنبال اشغال شبه جزیره کریمه توسط روسیه در سال 2014 ، روابط روسیه با ایالات متحده به سطح جنگ سرد بازگشت. بایدن در آن سال به عنوان معاون رئیس جمهور در زمان باراک اوباما رئیس جمهور خدمت کرد و اکنون انتظار می رود که موضع کاخ سفید در مورد کرملین و در مورد مسائل حقوق بشر و سیاست خارجی را در مقایسه با دوران ترامپ تقویت کند.

23311

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا