سلامت و دانش

رونمایی از ۳۰ دستاورد درحوزه فناوری‌های شناختی

به گزارش دکترنامه و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به ظهور این حوزه فناورانه و ظرفیت کشور برای هدایت فناوری شناختی، گفت: این فناوری در کنار هم قابل تغییر است. با علم و فناوری دیگر.» موفق باشید. گام های خوبی در توسعه علم و فناوری شناختی برداشته شده است و ما هنوز راه زیادی در پیش داریم.

ستاری با تاکید بر اینکه با نقش آفرینی بخش خصوصی باید هزینه های زیادی صرف توسعه مرز دانش، آموزش و توسعه فناوری های شناختی شود، ادامه داد: آنها به دنبال نوآوری و یکسان سازی اجزای اکوسیستم هستند. ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی نیز با در اولویت قرار دادن توسعه این فناوری گام های موثری در این زمینه برداشته است.

افشای 30 دستاورد در حوزه فناوری شناختی / ستارگان: فناوری شناختی زیربنای اقتدار و رهبری در عرصه رقابت جهانی است.

دستیابی به حرکت مستمر و هدفمند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه بسیاری از پروژه های کلان، محصولات دانش بنیان و تحقیقات در مرز دانش به همین شکل محقق شده است، گفت: حرکتی که از چند سال پیش آغاز شد به بلوغ رسیده است. که به تدریج این محصولات را وارد بازار امروز می کند.

وی با تاکید بر هدف گذاری برای پروژه های مرزبانی دانش گفت: برای موفقیت پروژه های مرز دانش باید هدف گذاری مناسب انجام شود. طبیعی است که پروژه در اوایل جاده به محصول نمی رسد، اما ریل گذاری و ایجاد اکوسیستم یک ضرورت است و باید به این نتیجه برسیم که توسعه ایجاد ساعت به طور ناگهانی اتفاق نیفتاده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه نتیجه حرکت مستمر و جهت دار در توسعه مرزهای علم و فناوری، اقتدار و رهبری دولت است، ادامه داد: و برای دستیابی به چنین توسعه ای باید با هدف، حرکت مستمر و مستمر؛ ایجاد یک اکوسیستم مساعد راه را برای رشد بذرهای نوآوری هموار می کند و هدف تبدیل شدن به محصول یا گسترش مرزهای دانش محقق می شود.

حمایت از نخبگان علم و فناوری شناختی

ستاری با بیان اینکه علوم و فناوری های شناختی حوزه جدیدی است و نیازمند تربیت نیروی انسانی است، ادامه داد: در بسیاری از دانشگاه ها نیازمند استفاده از فارغ التحصیلان ایرانی خارج از کشور هستیم و به همین دلیل زمینه بازگشت این نخبگان را فراهم کرده ایم. .

وی با اشاره به حمایت از توسعه مرزهای دانش و همچنین طرح های تجاری سازی، گفت: تلاش می کنیم ساختارها و فرهنگ هایی را که منجر به تولید داخلی، تولید رقابتی و محصولات قابل عرضه در بازارهای منطقه ای و جهانی می شود، ترویج و حمایت کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل اکوسیستم فناوری شناختی را یک ضرورت می داند و می گوید: شرکت های دانش بنیان، نیروی کار، سرمایه گذاران بخش خصوصی و آزمایشگاه های بخش خصوصی، متخصصان و پژوهشگران بخشی تاثیرگذار در این اکوسیستم هستند و زمینه ساز این اکوسیستم هستند. تغییر کنید و اوضاع بهتر خواهد شد.

توسعه طراحی فناوری شناختی

همچنین در این بازدید سید کمال خرازی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه شناخت با اشاره به اقدامات ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در آموزش، پژوهش و پزشکی گفت: ضرورت وجود دارد. برای سلامت مغز و استفاده بهینه از مغز. در این کمپین دانشگاه ها نقش مهمی دارند، ما در دانشگاه های خود اساتید و پژوهشگرانی داریم که از ظرفیت آنها استفاده می شود، می توانیم به دستاوردهای مهمی دست پیدا کنیم.

خرازی ادامه می دهد: در ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی از پروژه های بزرگ تا رسیدن به محصول حمایت و راهنمایی می شود. در پروژه کاشت مغز 8 دانشگاه مورد حمایت قرار گرفتند و توانستند این پروژه را به اتمام برسانند. این دستاورد نشان دهنده اهمیت مدیریت و سیاست گذاری از یک سو و نقش دانشگاه ها از سوی دیگر است.

وی با تاکید بر حمایت های شناختی گفت: اگر حمایت های مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نبود قطعا به این مرحله نمی رسیدیم و خوشبختانه توانسته ایم ایران بسیار ارزشمندی را خلق کنیم. محصولات برای دستیابی به توسعه پایدار در این زمینه.”

خرازی ابراز امیدواری کرد که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محصولات این حوزه در ساختار آموزشی، پزشکی، مطالعاتی و پژوهشی توسعه یابد، زیرا در حال حاضر شرکت های دانش بنیان و فناوری بسیاری در این حوزه ها فعال هستند. علوم شناختی توسعه این فناوری، بهبود بیماران و توسعه مطالعات مغزی مشاهده می شود.

اجرای طرح جامع در حوزه شناخت

در بخشی دیگر از این برنامه، مجید نیلی احمدآبادی، دبیر مرکز توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به طرح کلان ستاد گفت: نوشتن در مغز و ابزارهای نوین مطالعه. مغز، توسعه کاربردهای ترکیبی علوم شناختی، هوش مصنوعی و کلان داده، توسعه دانش و کاربردهای سلول های بنیادی و فناوری شناختی، و توسعه زیرساخت های منابع انسانی.

ایجاد ارتباط بین فناوری سلول های بنیادی و فناوری شناختی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی افزود: بسیاری از تجهیزات مورد نیاز ما برای آزمایش های پیش بالینی در حال حاضر توسط شرکت های دانش بنیان در کشور ساخته شده است و در حوزه فناوری خواندن و نوشتن در مغز، پروژه های فناوری. و تحقیق در لبه دانش». و تکنولوژی در حال پیشرفت است. 11 تیم دانشگاهی و 2 شرکت دانش بنیان در این زمینه فعالیت می کنند که با تحقق حمایت های مالی تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به توسعه کاربردهای ترکیبی علوم شناختی و هوش مصنوعی و کلان دیتا گفت: در تلاش هستیم تا این حوزه را تحت یک شتابدهنده شتاب دهیم که خوشبختانه به خوبی پاسخ داده شده است و 18 تیم دانشگاهی در مرحله شتاب دهی بعدی هستند. شهریور خودشون حلش میکنن

نیلی احمدآبادی با اشاره به توسعه دانش و کاربردهای ترکیب سلول های بنیادی و فناوری های شناختی، گفت: تکمیل آزمایشگاه شناختی رویان پژوه برای بررسی جنبه های شناختی سلول درمانی در پارکینسون با مشارکت 7 مرکز علمی در حال اجراست. همچنین برنامه ریزی برای ایجاد مرکز ملی مغز و شناخت در حوزه علوم و فناوری شناختی بالینی، برنامه ریزی برای ایجاد مرکز ملی اولیه برای توسعه فناوری های نوین درمانی بیماری های شناختی و مغزی، توسعه فناوری غشای مخاطی. برای مطالعات شناختی برنامه دیگری در این زمینه است. .

رونمایی از دستاوردهای فناوری ایران

30 دستاورد فنی و حرفه ای حاصل از اجرای طرح های تحقیقاتی پژوهشگران و صاحب نظران حوزه علوم شناختی تحت پوشش ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در دو سال اخیر رونمایی شد.

در این نمایشگاه دستاوردها و محصولات فناوری در زمینه ایمپلنت های مغزی، تحریک الکتریکی عمقی مغز، تحریک مغناطیسی مغز، واقعیت مجازی برای جوندگان، تحریک بویایی، ردیابی چشم، الکترودها و سیستم های ضبط و تحریک مغز و همچنین بازی ها و کاربردهای شناختی ارائه شده است. نمایش داده می شوند.

ستاری از بخش‌های مختلف نمایشگاه بازدید و با کارشناسان و دست اندرکاران حوزه علوم شناختی گفتگو کرد.

بومی سازی تجهیزات و ابزار، توسعه و تقویت بازارهای کسب و کار، مراکز و بنگاه های دانش بنیان و تجاری سازی محصولات و تجهیزات در حوزه علوم شناختی از اهداف راه اندازی ابزارها و ابزارهای حاصل از اجرای طرح های تحقیقاتی مورد حمایت است. توسط مرکز رشد علم و فناوری، با ماهیت شناختی.

در این رویداد نمایشگاهی، مراکز علمی و بالینی کشور می توانند با پنجاه درصد حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، نیازهای فنی و تخصصی خود را در حوزه علوم شناختی تامین کنند.

46

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا