عمومی

زلزله سیاسی در فرانسه؛ همه راست گرایان برای تقابل با اتحاد چپ ها هم پیمان شدند

زلزله سیاسی در فرانسه؛ همه راست گرایان برای تقابل با اتحاد چپ ها هم پیمان شدند

بر اساس نظر سنجی که روز دوشنبه منتشر شد، حزب اجتماع ملی در انتخابات پارلمانی پیش روی فرانسه احتمالا بین 235 تا 265 کرسی پارلمان را کسب خواهد کرد که این میزان جهشی بزرگ نسبت به 88 کرسی پیشین این حزب است.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، احزاب چپ گرای فرانسه روز دوشنبه برای تشکیل اتحاد جدیدی برای شرکت در انتخابات پارلمانی زودهنگام فرانسه برنامه ریزی کردند.

رهبران احزاب چپ گرای «سبزها»، «سوسیالیست ها»، «کمونیست ها» و «فرانسه تسلیم ناپذیر» شامگاه دوشنبه دوشادوش هم از «تشکیل یک جبهه مردمی جدید» خبر دادند.

ژان لوک ملانشون، موسس حزب «فرانسه تسلیم ناپذیر» از امضای توافق نامه ای برای تشکیل این ائتلاف خبرداد و گفت که رهبران این احزاب چپ گرا در حال تدوین برنامه های مشترک اند.

حزب راستگرای افراطی «اجتماع ملی» که رهبری آن را اکنون جردن باردلا، سیاستمدار 28 ساله فرانسوی در دست دارد، توانست با کسب 31.37 درصد آرا، با اکثریت قاطع در انتخابات پارلمان اروپا در فرانسه پیروز شود و انتظار می رود که بتواند اکثریت پارلمانی رای نیز در انتخابات 30 ژوئن فرانسه به دست آورد. این حزب در پارلمان پیشین که ماکرون در اقدامی که به «قمار بزرگ» مشهور شده در شامگاه یکشنبه آن را منحل کرد، 88 کرسی از 577 کرسی را در اختیار داشت. این درحالی است که «رنسانس»، حزب متبوع رئیس جمهوری فرانسه عهده دار 161 کرسی بود.

جردن باردلا با استقبال از اظهارات رهبر محافظه کاران نوشت: «اریک سیوتی با این انتخاب منافع فرانسوی ها را بر منافع حزبی مان ارجحیت داد.»

دکمه بازگشت به بالا