سلامت و دانش

زمین در سال 2100 چه شکلی است؟ / حوادثی که در کمتر از 80 سال دیگراتفاق می افتد

با این حال، بر اساس وضعیت فعلی و روندهایی که با آن روبرو هستیم، محققان ادعا می کنند که می توانیم تصور کنیم که جهان در پایان قرن بیست و یکم چگونه خواهد بود. در فایل Halo Life امروز با تغییرات باورنکردنی که تا سال 2100 در انتظار زمین خواهد بود آشنا خواهید شد.

صدها گونه پرنده زیبا منقرض خواهند شد
زمین در سال 2100 چگونه خواهد بود؟  / حوادثی که در کمتر از 80 سال رخ داده استتقریباً همه پرندگان را دوست دارند و از دیدن آنها در آسمان لذت می برند. پرندگان موجودات بامزه و رنگارنگی هستند که طبیعت، رنگ و صداهای زنده می دهند، اما با توجه به شرایطی که ما ایجاد کرده ایم، تا چند دهه دیگر تعداد پرندگانی که می بینیم بسیار کمتر خواهد شد. طبق تحقیقات انجام شده در سال 2019 در مورد تغییرات آب و هوایی، هوای ناخوشایند که هر سال بدتر می شود، چه سرد و چه گرم، به ناچار به زودی منجر به مرگ پرندگان در مقیاس بزرگ می شود. بر اساس این مطالعه، اگر میانگین دمای زمین 3.5 درجه سانتیگراد افزایش یابد، بین 600 تا 900 گونه پرنده منقرض می شوند. پس از آن افزایش دمای کره زمین باعث انقراض 100 تا 500 گونه دیگر می شود و بیشترین قربانیان پرندگانی هستند که به ندرت زیستگاهشان تغییرات شدید دما را تجربه می کند و به چنین تغییرات ناگهانی عادت ندارند. به این ترتیب، پرندگان نمی توانند خود را با تغییرات دمایی ناگهانی وفق دهند و مرگ تنها گزینه آنها خواهد بود.

منابع غذایی تمام خواهد شد
اگر امروز به عادات غذایی خود ادامه دهیم، جهان تا سال 2100 نمی تواند غذای کافی برای ما فراهم کند. در واقع، دانشمندان می گویند حتی اگر همه انسان ها تا سال 2100 گیاهخوار شوند، زمین های کشاورزی باز هم نمی توانند 10 میلیارد نفر را تغذیه کنند. . علاوه بر این، تا سال 2030، همه افراد قادر به خرید غذا نخواهند بود. برخی از غذاها ممکن است 130 تا 180 برابر گران تر باشند که همه نمی توانند آن را بخرند.

حداقل 21 کشور کنار گذاشته خواهند شد
در آینده، حوضه مدیترانه بیش از 10000 سال گذشته تغییر خواهد کرد، مگر اینکه راهی برای حفظ تغییرات دمای جهانی زیر 2 درجه پیدا کنیم. این بدان معناست که جنگل تبدیل به مزرعه ای پر از خار و آوار می شود و سپس به صحرا تبدیل می شود. این نه تنها منطقه جنوبی اسپانیا بلکه 20 کشور مدیترانه دیگر را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. گفتنی است 21 کشور شامل 14 کشور در جنوب اروپا، 5 کشور در شمال آفریقا و 2 کشور در آسیا، لبنان و سوریه دارای خطوط ساحلی در دریای مدیترانه هستند و تا سال 2100 در معرض خطر بیابان زایی قرار دارند.

ابرها ناپدید خواهند شد
فرزندان ما ممکن است نتوانند از سایه ابرهای دلپذیر در سال 2100 لذت ببرند زیرا ممکن است تا آن زمان ابرها از بین رفته باشند. از آنجا که ابرها نور خورشید را منعکس می کنند و سیاره ما را خنک نگه می دارند، بدون آنها دمای زمین می تواند به 100 درجه سانتیگراد برسد. این بدان معنی است که سیاره احتمالاً تبدیل به گلخانه می شود، به این معنی که اقیانوس ها در کوره گرم می شوند، خشکسالی و سیل های ناگهانی افزایش می یابد و هوا پر از دی اکسید کربن می شود. در نتیجه، این سیاره به تدریج به مکانی ناخوشایند برای زندگی تبدیل می شود.

لایه اوزون به طور کامل بازسازی خواهد شد

در سال های اخیر چیز زیادی در مورد لایه اوزون شنیده نشده است، اما در دهه های 1970 و 1980 یک سوراخ بسیار بزرگ با انتشار کلر، یک فلوروکربن، که ماده خطرناکی است که با استفاده از اسپری ها، سیستم های تهویه و یخچال تولید می شود، ایجاد شد. . این اتفاق به قدری سریع رخ می دهد و لایه اوزون را از بین می برد که به نظر می رسد بشریت به زودی در خطر خواهد بود. اگر این سوراخ بزرگتر شود، پرتوهای فرابنفش خورشیدی بیشتر و بیشتر وارد زمین می شود و انسان ها زنده برشته می شوند. خوشبختانه به محض اینکه دانشمندان علت این حادثه را کشف کردند، اقدامات مهم بسیاری برای کاهش استفاده از این ماده شیمیایی خطرناک انجام شد. از آن زمان، لایه اوزون به آرامی اما مطمئناً خود را ترمیم می کند. در سال 2014 گروهی از دانشمندان وابسته به سازمان ملل اعلام کردند که قطر لایه اوزون نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است و اگرچه این روند کند است اما تا سال 2075 تمامی حفره های لایه اوزون در قطب جنوب ترمیم خواهند شد. . پیش از این مساحت این حفره 30 میلیون کیلومتر مربع بود که اکنون به 20 میلیون متر مربع کاهش یافته است.

زمین در سال 2100 چگونه خواهد بود؟  / حوادثی که در کمتر از 80 سال رخ داده استسطح دریا 3 متر بالا رفت
پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده سطح دریا تا 250 سانتی‌متر افزایش یابد. در سال 1993، یک ماهواره شروع به ثبت سطح دریا کرد. از آن زمان، سطح آب دریاها بین 15 تا 20 سانتی متر بالا رفته است. با این سرعت، تخمین زده می شود که تا سال 2100 سطح دریا به 250 سانتی متر برسد. این بدان معناست که بسیاری از خطوط ساحلی در سراسر جهان در معرض تهدید هستند. با بالا آمدن سطح دریا، بسیاری از چیزها از جمله پل ها، جاده ها و تاسیسات آبی و غیره در معرض خطر هستند، این لیست کامل نیست. در واقع می تواند باعث طوفان، سیل و حتی آلودگی منابع آب شیرین با آب شور شود که می تواند اکوسیستم های طبیعی و منابع آب کشاورزی را تحت تاثیر قرار دهد.

کمتر از 20 درصد از جنگل های بارانی آمازون باقی خواهد ماند

یکی از غم انگیزترین خساراتی که در طول قرن ها بر روی زمین رخ داده و در دهه های آینده نیز ادامه خواهد داشت، از بین رفتن جنگل های بارانی است و با وضعیت کنونی امیدی به بازگشت نداریم. به عبارت دیگر، مقدار زیادی از این جنگل گرانبها تا پایان قرن بیست و یکم باقی نخواهد ماند. بر اساس یک مطالعه آب و هوایی که در سال 2014 در بریتانیا انجام شد، مشخص شد که تا سال 2055 میانگین دمای زمین 4 درجه افزایش می یابد. این تنها میانگینی است که محاسبه شده است و در برخی از نقاط جهان این افزایش بیش از 16 درجه سانتیگراد خواهد بود، یعنی زمین به زودی می جوشد. بنابراین، تا پایان قرن، جنگل بارانی زیادی باقی نخواهد ماند. به گفته یک آژانس هواشناسی در آلمان، حداقل 83 درصد از جنگل های بارانی آمازون تا پایان قرن از بین خواهد رفت و این رقم بر اساس برخی خوش بینی ها است.

یخ های قطب شمال ناپدید خواهند شد
زمین در سال 2100 چگونه خواهد بود؟  / حوادثی که در کمتر از 80 سال رخ داده است

وقتی به قطب شمال فکر می کنید، قطعاً یخ های زیاد اولین چیزی است که به ذهنتان خطور می کند، اما باید بدانید که این فکر زیاد دوام نخواهد آورد زیرا به زودی در چند دهه آینده قطب شمال از یخ خالی خواهد شد. بر اساس مطالعه ای که در سال 2019 منتشر شد، ورقه یخی قطب شمال در سال های 2007 و 2008 بیشترین میزان انقراض خود را داشت و با سرعت فعلی ذوب یخ های قطبی، تا سال 2037 هیچ یخی در منطقه باقی نخواهد ماند. همچنان ادامه دارد. بر اساس محاسبات انجام شده در این مطالعه، در سال 2009 بیش از 4.6 میلیون کیلومتر مربع یخ در شمال وجود داشت که تا سال 2037 این تعداد به زیر یک میلیون متر مکعب یا تقریباً صفر خواهد رسید.

2323

دکمه بازگشت به بالا