سلامت و دانش

ستاری: کاستی‌های فناورانه در حوزه داده را شرکت‌های دانش‌بنیان رفع می‌کنند

یکی از جدیدترین محصولات فناوری شرکت مهیمان دانشبانیان که قبل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد، محصول جعبه آبی، مرکز داده قابل حمل قابل حمل به صورت کانتینری است. فناوری پیشرفته ای که تنها در چند کشور جهان در دسترس است.

این شرکت به منظور گسترش فعالیت ها و چند برابر شدن توانمندی های خود، بستری را برای دو برابر شدن ظرفیت نیروی کار خود ایجاد کرده است. در توسعه خود، مرکز نوآوری مبتنی بر فناوری داده مهام برای گسترش هسته های خلاقانه و فناورانه در فضایی به مساحت 2200 متر مربع تشکیل شده است که ظرفیت 220 نفر را دارد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری فناوری مبتنی بر داده مهام و افتتاح محصول ایران، ساخت مرکز داده پرتابل در شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات امن مهیمان، در خصوص توانمندی های بنگاه های دانش بنیان برای توسعه فناوری های داده محور صحبت کرد. و ادامه می دهد: زیرساخت های جدید، شاهد نوآوری های جدید در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات خواهیم بود تا بستری برای کسب و کار دانش بنیان و نوآورانه در این حوزه فناوری فراهم شود.

ستاری: کمبودهای فناوری در حوزه داده توسط شرکت های دانش بنیان برطرف می شود و کشور را در مسیر توسعه این فناوری قرار می دهد.

تامین نیاز کشور و ورود به بازار صادرات

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از رشد چشمگیر شرکت های دانش بنیان و خلاق فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد و افزود: شرکت ما در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اکنون به سطحی از رشد و بلوغ رسیده است که در علاوه بر تامین نیازهای کشور، صادرات نیز پیدا کرده است.

ستاری با تاکید بر نقش این شرکت‌ها در فروش شرکت‌های دانش‌بنیان و سهم آنها در توسعه کشور، گفت: نباید به این شرکت‌ها اهمیت داد زیرا نقش مهمی در توسعه کشور، رونق سایر مشاغل و ایجاد ارزش افزوده دارند. و مشاغل.» بستری برای موفقیت این کسب‌وکار وجود دارد، بنابراین می‌توانیم امروز شاهد چنین پیشرفت‌هایی باشیم و همچنین بستر و ظرفیت خوبی برای پیشرفت‌های آینده داشته باشیم.

ظرفیت نیروی کار عالی

رئیس مرکز توسعه اقتصاد دیجیتال و فناوری هوشمند با اشاره به اینکه نیروی کار و خروجی برجسته دانشگاه باعث هموارتر شدن این جاده شده است، افزود: این تسهیلات منجر به توسعه بنگاه ها و توسعه نوآوری ها و محصولات جدید می شود که می تواند ایجاد و ایجاد کند. سرمایه گذاری کنید، در مسیر بهتری قرار دارند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه تمرکز شرکت های دانش بنیان در حوزه سخت افزار در کشورهای توسعه نیافته یکی از نیازهای حیاتی امروز است، گفت: توسعه این حوزه نیازمند اراده مشترک مدیران ارشد و شرکت های فعال در این زمینه است.

ستاری حمایت خود را از توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌ویژه سخت‌افزار داده‌محور اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد که در چارچوب رویداد پیش رو حمایت جدی از کسب‌وکارهای نوآور داشته باشند. با راه اندازی این مرکز نوآوری.

ستاری: کمبودهای فناوری در حوزه داده توسط شرکت های دانش بنیان برطرف می شود و کشور را در مسیر توسعه این فناوری قرار می دهد.

آغاز سفر کشور در حوزه فناوری مبتنی بر داده

سید ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی ایران با اشاره به اهمیت ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه داده، گفت: این حوزه فناوری که امروز بنگاه های دانش بنیان وارد آن شده اند، در مرحله پایانی قرار دارد. در زنجیره فناوری سایبری؛ همه چیز مربوط به فناوری داده است. با پردازش داده های متراکم و انباشته در پایان کار، برای شرکت ها، کشورها و ملت ها ثروت تولید می کند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی ایران با اشاره به اینکه در ابتدای راه هستیم و برای ادامه حرکت در این مسیر نیازمند تجهیزات هستیم، افزود: نیروی کار متخصص و کارآمد یکی از این الزامات است؛ لازمه دوم داشتن یک شرکت دانش بنیان و در نهایت تشکیل بنگاه های بسیار بزرگی که بتوانند بهره وری مورد نیاز این محصولات داده را برای کشور فراهم کنند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ضمن قدردانی از حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تشکیل شرکتی که مقدمه ای برای ورود به این حوزه فناوری و مبتنی بر دانش روز است، گفت: آنچه با با چشم غیرمسلح، همان مقدار مراقبت و حساسیت باید صرف شود. ما در ابتدای راه هستیم و باید مرکز داده بزرگ در کشور راه اندازی شود.

ستاری: کمبودهای فناوری در حوزه داده توسط شرکت های دانش بنیان برطرف می شود و کشور را در مسیر توسعه این فناوری قرار می دهد.

یک دهه تلاش 500 نیروی کار متخصص

عباس عسگری مدیرعامل شرکت مهیمان با بیان اینکه ایجاد زیرساخت شفافیت و مبارزه با فساد قابل رقابت با پیشتازان بازارهای بین المللی در دستور کار فعالان شرکتی قرار گرفته است و با مشارکت در حوزه های مخابراتی، اقتصادی، بانکی و بیمه ای این امر را ادامه می دهیم. مسیر.

این فعال حوزه فناوری با اشاره به آغاز حرکت به سمت شفاف سازی نظام مالیاتی گفت: این حرکت مهم گامی بزرگ در راستای مقابله با فرار مالیاتی خواهد بود که آثار آن در سال های آینده مشخص خواهد شد. ایجاد زیرساخت جدید برای دولت و تعیین پروفایل مودیان، دو پروژه بزرگ این شرکت برای اصلاح نظام مالیاتی کشور است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سازمان های مالیاتی در حال اجراست.

این شرکت دانش محور که توسط گروهی از فارغ التحصیلان داده در حوزه داده راه اندازی شده است، متخصص در تجزیه و تحلیل داده های بزرگ، مدیریت فرآیندهای تجاری، فناوری ارتباطات اجتماعی، امنیت سایبری و فناوری ابر است.

ستاری: کمبودهای فناوری در حوزه داده توسط شرکت های دانش بنیان برطرف می شود و کشور را در مسیر توسعه این فناوری قرار می دهد.

تولید فیلتر هارمونیک

شریعت زاده، مدیر پروژه جعبه آبی، محدودیت های مراکز داده سنتی را مقیاس پذیری محدود، زمان بازپرداخت طولانی، هزینه های نگهداری و انرژی و نیاز به پیش بینی ضرب مرکز داده است. یا یک مرکز داده کانتینری با ویژگی های امنیتی بالا برای پدافند غیرعامل و مقیاس پذیری، بدون نیاز به ساخت زیرساخت، تراکم پذیری، کاهش هزینه های عملیاتی.

وی با بیان اینکه این مراکز 30 درصد انرژی را کاهش می دهند، به ارزش 29 میلیارد دلاری این بازار تا سال 2026 اشاره می کند و می افزاید: بحران طبیعی، کاهش درآمدهای نفتی و نگرانی های زیست محیطی از چالش های اصلی ایران است. این محصول در سه مدل 10، 20 و 30 فوتی با بدنه فولادی با ساختار مستحکم، سیستم برق اضطراری، سیستم دوربین مدار بسته و اطفای حریق تولید می شود.

شریعت زاده به قابلیت های این محصول اشاره می کند و می گوید: قابلیت های ارتباط رادیویی، یو پی اس ماژولار، سیستم هوای سرد، کنترل مرکزی هوشمند، کنترل تردد، کنترل سیستم خنک کننده و مدیریت یکپارچه و امکان ارسال اطلاعات از طریق پیامک و ایمیل. فیلترهای هارمونی نیز در حال ایجاد است که برگ زرینی در صنعت برق کشور خواهد بود. این محصول در بالاترین سطح از سازمان های پدافند غیرعامل نیز تاییدیه دریافت کرده است.

46

دکمه بازگشت به بالا