اقتصادی

سخنگوی متا به ۶ سال حبس در روسیه محکوم شد

یک دادگاه نظامی روسی، سخنگوی شرکت آمریکایی متا را در پی دفاع علنی از تروریسم، به صورت غیابی به ۶ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش دکترنامه، گویا وکیل اندی استون درخواست تبرئه از اتهامات کرده است و برنامه‌هایی برای تجدیدنظر در این حکم وجود دارد.

چند ماه پس از آن که مقامات روسی، اندی استون را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار دادند و تحقیقات جنایی را آغاز کردند، دادگاهی در مسکو در فوریه، حکم بازداشت استون را به اتهامات مرتبط با تروریسم صادر کرد. در این حکم، ترویج فعالیت‌های تروریستی، درخواست عمومی برای فعالیت‌های تروریستی، توجیه عمومی تروریسم یا تبلیغات تروریسم و درخواست عمومی برای فعالیت‌های افراطی، به عنوان اتهام‌های سخنگوی متا عنوان شده است.

این اقدام پس از گشایش تحقیقات کمیته تحقیقی روسیه از شرکت متا در مارس سال ۲۰۲۲ انجام شد. این کمیته ادعا کرد استون پس از برداشتن ممنوعیت درخواست‌ها برای خشونت علیه ارتش روسیه در پلتفرم‌های خود، فعالیت افراطی را تحریک کرده است. در همین بین، استون گفت: متا موقتا، به برخی از پست‌هایی که پیش از این، برای تحریک خشونت، حذف می‌شدند اجازه داد در پلتفرم‌هایش بمانند اما خاطرنشان کرد این شرکت درخواست‌ها برای خشونت علیه غیرنظامیان روسیه را ممنوع کرده است.

در هر صورت، بعید به نظر می‌رسد که استون واقعا وقت خود را در پشت میله‌های زندان روسیه بگذراند، مگر اینکه به این کشور یا به کشوری که پیمان استرداد با روسیه داشته باشد، سفر کند. غیرمعمول نیست که شخصی در کشور دیگری (اغلب برای جرایم مربوط به جاسوسی یا هک کردن) متهم یا محکوم شود و در واقع، هرگز مجبور به مقابله با آن عواقب نیست.

بر اساس گزارش انگجت، روسیه، متا را به عنوان یک سازمان افراطی مشخص کرده است. این کشور، دسترسی به فیس‌بوک و اینستاگرام را اندکی پس از آغاز عملیات نظامی خود در اوکراین در سال ۲۰۲۲، فیلتر کرد.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا