شبکه سلامت برای هفته معلولان برنامه‌ ویژه دارد

شبکه بهداشت و درمان سیما همزمان با هفته معلولان ویژه برنامه ها و فیلم های مناسب این گروه را تدارک دیده است که اکران می شود.

به گزارش دکترنامه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، شبکه بهداشت به مناسبت هفته معلولان ضمن پخش برنامه های مطالبه گرانه و فرهنگی در حوزه معلولان، اقتباس های سینمایی را در دستور کار داشت.

هادی پرگیر مدیر برنامه های شبکه بهداشت و درمان در آستانه هفته معلولیت (8 تا 14 آذرماه) با تشریح ضرورت رسیدگی به مشکلات و مطالبات معلولان گفت: اگر قرار است اطلاع رسانی و فرهنگ سازی فراگیرتر شود و رسانه ها باید مشارکت فعال‌تر داشته باشید همه افراد و سازمان‌ها تشخیص می‌دهند و درک می‌کنند که هنگام ساختن خانه‌ها، مدارس، مساجد، خوابگاه‌ها، دانشگاه‌ها، سینماها، مراکز فرهنگی، پارک‌ها و سایر مجتمع‌ها و ساختمان‌ها، باید به فکر معلولان و سایر افراد توانمند نیز باشند. و شرایط زندگی آنها، تسهیل و سازگاری در جامعه.

وی افزود: رسانه ها با برنامه ریزی مناسب می توانند ورود معلولان به زندگی عادی را تسهیل کنند و نه تنها در برنامه های ویژه معلولان بلکه در کارهای رسانه ای عمومی نیز باید از محصولات معلولان استفاده کنیم.

مدیر برنامه های شبکه بهداشت و درمان در خصوص فرصت هفته معلولان نیز بیان کرد: شبکه بهداشت و درمان به عنوان یک شبکه رسانه ای ویژه در حوزه سلامت با توجه به وظایف و اهداف خود برنامه ویژه ای را برای هفته معلولان تدارک دیده است.

وی گفت: همه برنامه های بزرگی مانند «مادر و کودک» و «تپش قلب» به موضوعات معلولان می پردازد. «لعل درخشان» نیز مجموعه ای مستند درباره معلولان توانمندی است که با کارآفرینی به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند و در زندگی خود و دیگران قهرمان شده اند.

جلوتر رفتن نشان می دهد که از 8 تا 14 آذرماه هفته معلولان نامگذاری شده و 12 آذر به عنوان روز جهانی معلولان نامگذاری شده است و می گوید: پرداخت کنید. همچنین برنامه «سینما سلامت» با موضوع آسیب های معلولان ضمن پخش فیلم های سینمای ایران و جهان با دعوت از کارشناسان بهزیستی و افراد دارای معلولیت، روز جمعه پخش می شود.

وی ادامه داد: برنامه «سینما نشانه» که روز جمعه از شبکه بهداشت پخش می شود نیز در این هفته به طور ویژه به موضوع معلولان می پردازد، فیلم خارجی «پای چپ من» که با تحلیل و انگیزه روانی اکران می شود داستان معلولی است که تنها با پای چپ به نقاش توانا و ماهری تبدیل شده است.این فیلم جوایز بسیاری را در جشنواره های مختلف بین المللی به دست آورده است.ویژه دیگر برنامه شبکه بهداشت در هفته معلولان «ایران فعال» است. جمعه ها به مدت 90 دقیقه پخش می شود.در این برنامه از ورزشکاران پارالمپیک و معلولین ورزشی به صورت مستقیم دعوت و مصاحبه حضوری انجام خواهد شد.

مدیر برنامه های شبکه بهداشت و درمان می گوید: «سلامت مثبت» هر روز هفته یک باکس 10 دقیقه ای دارد که به موضوع معلولان می پردازد و به شعار این هفته می پردازد.» همچنین هفته ای یک بخش 30 دقیقه ای نیز با موضوع معلولیت در نظر گرفته شده است. .

به گزارش دکترنامه، پریر با اشاره به شعار امسال «به سوی جهانی فراگیر، در دسترس و پایدار پس از بیماری عروق کرونا قلب با راهنمایی و مشارکت افراد دارای معلولیت» توضیح داد: سازمان های بهزیستی برای آنتن دهی سلامت آماده شده اند. شبکه در فواصل زمانی مناسب

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا