شرایط بیمارستان‌ها خوب نیست/بازی کرونا فعلا ادامه دارد

رئیس بخش عفونت بیمارستان امام خمینی (ره) تهران با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت بیمارستان خیلی خوب نیست ، اظهار داشت: وی با بیان اینکه تقریباً تمام بیمارستان های تهران اشباع شده اند ، گفت: معمولاً دو هفته پس از شروع اپیدمی ، تعداد کشته ها افزایش یافت.

در مصاحبه ای با دکترنامه ، دکتر حمید عمادی وی در مورد وضعیت کرونا در کشور و همچنین شرایط بیمارستان گفت: در حال حاضر شرایط بیمارستان خیلی خوب نیست. به طوری که تقریباً تمام بیمارستان های تهران اشباع شده اند. البته در حال حاضر تعداد زیادی از بیماران را به صورت سرپایی درمان می کنیم. یعنی RemedSivir ، یک داروی بیمارستانی بود که به طور معمول باید در بیمارستان بستری می شد و این دارو را دریافت می کرد ، اما اکنون ، به دلیل افزایش تعداد بیماران بستری ، تعداد زیادی از بیماران این دارو را به صورت سرپایی و در بیمارستان دریافت کرده اند. . بخش اورژانس بیمارستان با مراقبت های لازم دارو به بیمار تزریق می شود و سپس بیمار به خانه برمی گردد.

وی افزود: با این اقدام بیمارستان های ما خسته شده اند ، اکنون اگر این اقدام را انجام ندهیم ، اکنون تمام بیمارستان ها قفل شده و عده ای در خیابان رها می شوند. همچنین احتمالاً طی یکی دو هفته آینده وضعیت بدتر شود.

عمادی با بیان اینکه موج بیماری در قله پنجم خود از استانهای جنوبی و سیستان و بلوچستان ظهور کرده است ، گفت: سایر شهرهای ما ممکن است طی دو هفته مانند سیستان و بلوچستان شوند. به همین دلیل است که ما با یک وضعیت نگران کننده روبرو هستیم.

وی درباره نسخه هندی ویروس کرونا یا دلتا تاج گفت: “ویروس کووید دچار جهش های ژنتیکی می شود و هر جهش ویروسی جدید به نظر می رسد که ما آن را یک نوع جدید می نامیم.” به هر یک از انواع ویروس کرونا ، نامی داده شده است. به عنوان مثال ، ویروس نوع انگلیسی آلفا ، نوع آفریقای جنوبی بتا ، نوع برزیلی گاما و نوع ساخته شده در هند ویروس کرونا هند نامیده می شود دلتا نامیده می شود.

عمادی گفت که میزان انتقال نوع انگلیسی تقریباً 50 برابر ویروس ووهان است ، اما بیماری زایی آن شدت بیشتری ندارد. یک هفته طول می کشد تا ویروس اولیه به مرحله التهابی تبدیل شود ، اما ویروس دلتا با سرعت بیشتری وارد فاز التهابی می شود و علائم بالینی شدیدتر است. همچنین ، در نوع قبلی ، ما شیوع کمی در کودکان داشتیم ، اما دلتا تاج بیشتر کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد. البته بچه ها هنوز به این بیماری مهلک مبتلا نشده بودند ، اما به هر ترتیب ، علائمی مانند تب شدید برای چند روز و غیره پیدا کردند.

وی ادامه داد: این ویروس مانند یک بازی رایانه ای است که هرچه بالاتر برویم سخت تر می شود. به نظر می رسد که در بازی ما با این ویروس ، هرچه تعداد پاس بیشتر باشد ، ویروس قویتر است. البته ، با افزایش توانمندی ، واکسن ها و داروها و روش هایی برای مبارزه با آنها تولید کرده ایم. به نظر می رسد این بازی هنوز ادامه دارد.

عمادی گفت ناگفته نماند که علائم در دلتا تاج تغییر کرده است. وی گفت: “با این حال ، در دلتا ویروس کرونا اغلب گلودرد ، گوش درد ، قرمزی چشم و غیره مشاهده می شود ، اما به طور کلی علائم همان علائم قبلی است.”

وی گفت: واقعیت این است که اکنون توصیه ما این است که مردم باید از روزهای اول مراجعه کرده و داروی مناسب را دریافت کنند تا از ورود بیماری به مرحله بدتر جلوگیری شود. بنابراین ، در صورت مشاهده علائم ، باید سریعاً به ویزیت سرپایی مراجعه کنند. برای مصرف دارو و کنترل بیماری

“ما باید واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را تا حد ممکن تسریع کنیم. افرادی که به سرعت واکسینه شده اند نشان داده اند که وضعیت آنها تا حدی بهتر از کشورهایی مانند کشور ما است.” بنابراین ، ما باید فوراً واکسیناسیون کنیم و آن را به تأخیر نیندازیم ، ثانیا ، باید پروتکل را دنبال کنیم. لازم به ذکر است که شیوع در کشورهایی که واکسینه شده اند اما پروتکل را رعایت نکرده اند هنوز در حال افزایش است. بنابراین ما باید پروتکل را که متأسفانه نداریم ، به دقت دنبال کنیم و واکسیناسیون را سریعتر انجام دهیم ، در حال حاضر آهسته و قطره قطره است.

وی درباره ارزیابی خود از مرگ عروق ویروس کرونا گفت: “به طور معمول ، دو هفته پس از شروع اپیدمی ، تعداد کشته ها افزایش می یابد.” اکنون قله پنجم تاج تقریباً یک هفته پیش آغاز شده است و متأسفانه مرگ ما افزایش خواهد یافت. این بیماری کشنده است و مرگ و میر معمولاً افزایش می یابد. البته امیدواریم این اتفاق نیفتد.