اقتصادی

شرط مهم موفقیت سیاست‌های اقتصادی دولت

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران معتقد است که در کنار تاثیری که تحریم‌های بین المللی علیه اقتصاد ایران در گذشته به وجود آورد و برخی تصمیمات غلط گذشته که باعث فشاری مضاعف بر فعالیت‌های اقتصادی شد، بنابراین ضرورت دارد کلیه سیاست‌های اجرایی واردات و صادرات با توجه به حقایق موجود مورد بازنگری تخصصی قرار گیرند.

مهرداد عباد در گفت‌وگو با دکترنامه، اظهار کرد: طی سالهای گذشته تحریم‌ها باعث برخی بی‌ثباتی‌های اقتصادی در ایران شد، اما یکی از اصلی ترین چالش هایی که برای اقتصاد ایران به وجود آمد از سال ۱۳۸۹ کلید خورد. زمانی که دور جدیدی از تحریم‌های همه‌جانبه اقتصادی علیه کشورمان در سطح بین‌المللی شروع شد.

وی با بیان اینکه بعضا برخی اقدامات در گذشته برای مقابله با تحریم‌ها، خود به عاملی برای تشدید فشارها منجر شد، بیان کرد: دولتمردان ایران در آن زمان سیاست‌های اجرایی را برای مقابله با تحریم‌ها آغاز کردند. تغییر مداوم در فرآیندهای اقتصادی مانند ثبت‌سفارش، نحوه انتقال ارز، ممنوعیت‌های واردات و صادرات، بازگشت ارز حاصل از صادرات طی ۲۰ سال اخیر برخی از مسائلی بوده که خود به مشکلاتی برای فعالان اقتصادی دامن زد.

عضو اتاق بازرگانی تهران درباره چرایی به نتیجه نرسیدن این سیاست‌ها، بیان کرد: تغییر مداوم این فرآیندها باعث ایجاد ثبات در شرایط اقتصادی نشد، به این دلیل که برخی سیاست‌های اعمال شده در گذشته ، کارآمدی لازم را نداشتند. 

عباد افزود: برای جلوگیری از ادامه روند دومینووار موجود، ضرورت دارد کلیه سیاست‌های اجرایی واردات و صادرات با توجه به حقایق موجود مورد بازنگری تخصصی قرار گیرند.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا