اقتصادیکسب و کار ویژه

شغل های پردرآمد در دبی

آیا می‌دانید پردرآمدترین شغل در دبی چیست؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این ‌مورد، با سفرمارک در ادامه همراه باشید.

دبی در سال‌های اخیر به‌ عنوان یکی از شهرهای برجسته جهان، امکانات بسیار خوبی را در اختیار مهاجرین قرار داده ‌است. به‌ همین دلیل با هجوم گردشگران برای بازدید مواجه شده ‌است و تقاضا برای اغلب شغل‌های مد نظر در این کشور بیشتر شده‌ است. رونق شغلی که در دبی حاکم شده ‌است، نه ‌تنها برای مردم بومی، بلکه امکانات جالبی را برای افراد خارجی نیز در بر خواهد داشت.

تعداد بسیار زیادی از افراد خارجی برای این‌ که یک شغل پردرآمد و خوب را در دبی برگزار کنند و از مزایای خوبی همانند محیط امن، معاف از مالیات و امکانات خوب بهره‌مند شوند، برای مهاجرت به این کشور اقدام خواهند کرد. دبی به ‌عنوان مقصدی است که دارای هزاران فرصت شغلی با شرایط بسیار خوب می‌باشد و گزینه عالی برای کسب درآمد است.

مزایای کاری موجود در دبی بنا بر موقعیت آن بسیار بالا است. ۱۰ شغل پردرآمد مهم در دبی وجود دارد. طی بررسی‌های انجام‌ شده دریافتیم که ۸۰ درصد از جمعیت شهر دبی را مهاجران تشکیل داده‌اند. به‌ همین دلیل قوانین خاصی برای مشاغل مختلف در دبی وضع‌ شده است.

طبق این قوانین، تمامی کارفرمایان می‌توانند برای بخش‌های مختلف کسب ‌و کار، تعداد تعیین شده‌ای از اتباع کشور امارت را استخدام کنند و همین‌طور از نیروهای کار خارجی نیز بهره‌مند شوند.

در هر صورت تنها وارد شدن به بازار کار برای مهاجرت تصمیم گیرنده نیست. بلکه باید از شغلی برخوردار شوند که با داشتن مهارت کاری عالی و یک تجربه عالی از نظر مالی نیز برای آن‌ها سوددهی بالایی داشته باشد.

اینفوگرافیک پردرآمدترین شغل در دبی

تمامی تلاش ما این است که طی اطلاعات کافی که کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ در رابطه با پردرآمدترین شغل در دبی فراهم کرده‌اند، اطلاعاتی را برای شما داشته باشیم و به مزیت مشاغل موجود در این شهر بپردازیم و شرایط کلی آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار بدهیم.

ویدئو پردرآمدترین شغل در دبی

شرکت الست گروپ، از معتبرترین موسسات مهاجرتی حال حاضر شناخته می شود. اگر شما نیز خواهان ادامه زندگی در شهر دبی هستید، با کسب اطلاعات در رابطه با پردرآمدترین شغل در دبی، شرایط بهتری را در این شهر تجربه کنید.

مطالبی که در این مقاله بررسی می‌کنیم، عبارتند از:

دلیل مهاجرت اغلب افراد به دبی چیست؟

پرجمعیت‌ترین شهری که در امارات متحده عربی وجود دارد، مربوط به دبی، مرکز امارت است. شهر دبی در قرن ۱۸ به ‌عنوان یک دهکده بسیار کوچک تاسیس شده بود و به ‌مرور زمان در اوایل قرن ۲۱ توانست به ‌سرعت تبدیل به یک کلانشهر بسیار بزرگ در کل جهان گردد. تمرکز اصلی آن روی صنعت گردشگری و توریسم بود.

امکانات منحصر به فرد دبی

دولت مرکزی که در شهر دبی وجود دارد، برای رسیدن به اهداف خود با کمک گرفتن از دولت استانی توانست تازه‌های بسیار عظیمی را به وجود بیاورد و از دیگر شهرهای توریستی جهان و دریاچه‌های مختلف آن الهام گرفت تا بتواند روی بیابان و برهوت خشکی همانند دبی، دامنه‌های برفی مناسب اسکی و تفریح را نیز بسازد تا به ‌مرور زمان، این شهر به ‌عنوان محبوب‌ترین مقصد گردشگری جهان شناخته شود. دومین هتل پنج‌ ستاره جهان خلق ‌شده توسط معماران، در شهر دبی می‌باشد.

زیرا به ‌مرور، روند صعودی توسعه با جذب کسب‌ و کارهای بین‌المللی مختلف سبب شده‌ است تا روز به ‌روز متقاضیان مهاجرت برای آمدن به دبی و جذب نیروی کار بیشتر شود. طبق آمار انجام ‌شده تحت نظر کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ، نرخ بیکاری در شهر دبی کمتر از ۲٫۷ است.

رشد روز به روز اقتصادی دبی

درست است که رشد اولیه دبی با صنعت نفت بود، اما به ‌مرور زمان امروزه صادرات مواد خام را به فراموشی سپرده ‌است و اقتصاد اصلی آن بر پایه مواردی همچون هواپیمایی، گردشگری، املاک و دیگر موارد این ‌چنینی می‌گذرد. اگر شما نیز دبی را به ‌عنوان مقصد برای مهاجرت انتخاب کرده‌اید، بهتر است اطلاعات بیشتری در زمینه پردرآمدترین شغل در دبی داشته باشید.

بر اساس قوانین کار در دبی، کارگران باید حداقل ۴۸ ساعت در طول هفته به فعالیت‌های کاری بپردازند و در طول سال می‌توانند از ۲۱ روز مرخصی بهره‌مند شوند.

مهم‌ترین لیستی که هر ساله توسط دولت دبی برای مشاغل مورد نیاز ارائه می‌شود تا از این طریق مهاجران جذب نیروی کار دبی شوند، مواردی همچون مشاغل حوزه پزشکی و سلامت، مراقبت‌های بهداشتی، مهندسی، ساخت ‌و ساز و دیگر موارد این ‌چنینی می‌باشد.

رشته‌های مربوط به حوزه پزشکی همانند دیگر کشورهای جهان به‌ عنوان پردرآمدترین شغل در دبی شناخته می‌شوند.

بر همین حساب، شغل‌های مختلف دیگری که در رابطه با هوش مصنوعی، استراتژی خودروهای مختلف و اکتشافات فضایی می‌باشد، در اولویت شغل‌های موجود در دبی قرار می‌گیرد و قطعا به‌ عنوان پردرآمدترین شغل‌ها شناخته می‌شوند.

بهترین سن مهاجرت به دبی

البته قبل ‌از آن، شناخت دقیق از پردرآمدترین شغل در دبی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با آگاهی باز در این مسیر قدم بردارید. اگر نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در این ‌مورد هستید، می‌توانید از مشاوران شرکت مهاجرتی الست گروپ کمک بخواهید.

شرایط مهاجرت کاری به شهر دبی چگونه است؟

یکی از روش‌های معقولی که امکان اقامت در شهر دبی را برای افراد فراهم خواهد ساخت، مهاجرت کاری می‌باشد که باید با قوانین در شرایطی صورت بگیرد. تحولات بسیار زیادی در زمینه اقتصاد در دبی صورت‌ گرفته است و از نظر تجارت کالا و صادرات نفت، بسیار در حال پیشرفت می‌باشد.

همواره خدمات مالی، ساخت‌ و ساز، املاک و مستغلات آن، مهمان‌نوازی و گردشگری فعالیت‌های متعددی هستند که از این طریق افراد می‌توانند برای مهاجرت کاری به شهر دبی اقدامات لازم را انجام بدهند.

تعداد بسیار زیادی از فعالیت‌های شغلی در دبی از شرکت‌های چند ملیتی و کارکنان بین‌المللی تشکیل ‌شده‌اند. متقاضیان خارجی برای این که بتوانند به بازار کار شهر دبی وارد شوند، نیاز به دعوت‌نامه شغلی صادر شده از طریق کارفرمایان معتبر دارند تا بتوانند برای ویزای کار در دبی اقدام کنند.

قانون کار در شهر زیبای دبی

قانون کار موجود در دبی، طیف گسترده‌ای در رابطه با هر گونه شغل خاص دارد. اما نکته‌ای که برای همه کارکنان ثابت است، این است که باید در طول روز به مدت ۷ سال فعالیت داشته باشند. این فعالیت در طول هفته به ۴۸ ساعت خواهد رسید. به این نکته دقت کنید که ساعت کاری ممکن است در برخی از شغل‌های مختلف همچون هتل و کافه‌ها متفاوت باشد و تا بازه 90 ساعت نیز افزایش پیدا کند.

برای این ‌که اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با پردرآمدترین شغل در دبی داشته باشید، باید بدانید نهادهای دولتی نیز باید طبق قوانین موجود در این شهر به مدت ۷ ساعت در طول روز فعالیت داشته باشند. البته در برخی از مشاغل، فرد در سال اول به ‌عنوان کارآموز فعالیت می‌کند که می‌تواند حدوداً ۲۱ روز مرخصی در طول سال داشته باشد.

اما در سال‌های بعدی، مرخصی او به 30 روز خواهد رسید. حال در شرایطی که فرد فعالیت‌های بیشتری براساس ساعت کاری تعیین ‌شده انجام دهد، لازم است تا شرایط اضافه‌ حقوق برای او در نظر گرفته شود که برابر با دستمزد ساعت کاری عادی به‌ اضافه ۲۵ درصد از حقوق کل می‌باشد.

اگر شما نیز نیازمند شناخت پردرآمدترین شغل در دبی می‌باشید، ادامه‌ی مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید بعد از شناخت مشاغل پردرآمد برای مهاجرت کاری به شهر دبی اقدام کنید. البته کمک گرفتن از افراد متخصص در این حیطه می‌تواند شرایط بهتری پیش پای شما بگذارد تا مسیر موفق‌تری را برای پیشرفت در شهر دبی سپری کنید.

پردرآمدترین شغل در دبی کدام است؟

هنگامی ‌که افراد با قصد مهاجرت برای اهداف کاربر با قصد مهاجرت به یک شهر یا کشور برای اهداف کاری نگاه می‌کنند، بسیار مهم است که اطلاعات کافی در رابطه با بازار کار و وضعیت اشتغال آن مکان داشته باشند. این شرایط برای زندگی کردن و مهاجرت به دبی نیز صدق می‌کند.

پس مهم‌ترین موضوع برای افراد، شناخت پردرآمدترین شغل در دبی می‌باشند تا از این طریق برآورد دقیقی در رابطه با شرایط اقتصادی خود داشته باشند و چند و چون ماجرا را بررسی کنند. در ادامه این مطلب در تلاشیم تا اطلاعات کافی و منحصر به‌ فردی در رابطه با انواع پردرآمدترین شغل در دبی برای شما داشته باشیم تا اگر شما نیز متقاضی مهاجرت به دبی می‌باشید، با کسب اطلاعات بیشتر در این ‌مورد اقدام کنید.

هر چند که در این مسیر، نیاز به کمک گرفتن از افراد متخصص دارید. وکلای مهاجرتی در شرکت الست گروپ این امکان را برای شما فراهم خواهند ساخت تا با بهترین شرایط ممکن و مشاوره‌های متعدد برای مهاجرت به دبی اقدام کنید و در بهترین پست و مقام شغلی، با توجه به تخصص‌های خود استخدام شوید.

پردرآمدترین شغل در دبی: مدیر ارشد بازاریابی (CMO)

میانگین درآمد: بین ۳۹ هزار تا ۴۶ هزار درهم

برای درک و شناخت مسئول بازاریابی باید بگوییم که وظیفه توسعه و بهبود نام تجاری آن سازمان و سازمان مربوطه بر عهده‌ی این شخص می‌باشد. این فرد موظف است تا روی استراتژی‌های مختلف برند آن سازمان کار کند و برای حفظ و توسعه آن کوشا باشد.

طبق برآوردهای انجام ‌شده می‌توان گفت که پردرآمدترین شغل در دبی، مسئول بازاریابی به حساب می‌آید. دلیل اصلی آن این است که برندها و سازمان‌های بین ‌المللی بسیار متعددی در دبی وجود دارد که مدیران ارشد بازاریابی می‌توانند برای بهبود نام تجاری آن سازمان حداکثر تلاش خود را بکنند.

وجود این شغل برای آن‌ها مزیت بسیاری را به دنبال خواهد داشت و می‌توانند از درآمد بالایی برخوردار باشند. در صورتی‌ که حوزه تخصصی شما در زمینه مدیریت ارشد بازاریابی می‌باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر و داشتن زندگی بهتر در دبی می‌توانید شانس خود را برای داشتن این شغل امتحان کنید و از مزایای بالایی در دبی برخوردار شوید.

پردرآمدترین شغل در دبی: وکالت

میانگین درآمد: بین ۳۴ هزار تا ۱۰۸ هزار درهم

در هر حرفه‌ای، آغاز کردن و پیش بردن و به نتیجه رسیدن ملزم به داشتن تسلط کافی روی قوانین ملی و بین‌المللی آن شهر یا کشور می‌باشد. با توجه به این‌ که وکلا مسئولیت بسیار زیادی در این حیطه دارند و نقش آن‌ها بسیار در زمینه تسلط بر قوانین ملی و بین‌ المللی حساس می‌باشد، درآمد چشمگیری در این زمینه دریافت خواهند کرد.

پس می‌توان گفت که پردرآمدترین شغل در دبی وکالت شناخته می‌شود. در همه حیطه‌های مختلف در زمینه مشاغل در بازار دبی، مهارت‌ها و دانش وکیل‌های خبره و چیره‌دست به چالش کشیده خواهد شد. بنابراین باعث می‌شود این شغل پردرآمد در دبی از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

تمامی افراد در این زمینه که شامل وکلا و مشاوران حقوقی خواهند بود، با کسب تجارب ۷ تا 10 ساله این امکان را خواهند داشت تا به درآمد ۱۰۰ هزار درهم برسند و شرایط مالی خوبی را در دبی تجربه کنند. زیرا وکلا به قوانین بین‌المللی بسیار مسلط و آشنا هستند و می‌توانند شرایط و تجارب خوبی را در مهاجرت به دبی از آن خود کنند و از درآمد بالایی برخوردار باشند.

پردرآمدترین شغل در دبی: مدیر ارشد مالی (CFO)

میانگین درآمد: بین ۲۵ هزار درهم تا 59 هزار درهم

مدیران رتبه اول در هر کسب‌ و کار شامل مقامات ارشد مالی خواهند بود. دلیل این‌ که این شغل در رتبه اول  کسب ‌و کار دیده خواهد شد، این است که وظیفه و مسئولیت بزرگی در حیطه سیستم مالی از ۰ تا ۱۰۰ ماجرا بر عهده‌ی مدیران ارشد مالی است و این افراد می‌توانند مسائل خطرناک سود و سرمایه‌گذاری را که نیاز به تصمیمات اساسی و حسابداری های مالی دقیق دارد، بر عهده بگیرند.

گرفتن این شغل از حساسیت بالایی برخوردار می‌باشد. سازمان‌های بین‌المللی بسیار زیادی در حیطه راه‌اندازی خود در دبی تقاضای افراد با مهارت و مدیریت ارشد مالی را خواهند داشت تا از تخصص آن‌ها در این حرفه، بهترین نتیجه را برای سوددهی کسب ‌و کار خود بگیرند.

در نهایت این‌ موضوع باعث می‌شود که مدیران ارشد مالی از شرایط شغلی خوبی برخوردار باشند. افراد در این حیطه تخصص، می‌توانند برای مهاجرت به دبی و امارات متحده عربی حساب ویژه‌ای باز کنند.

زیرا این شغل به‌ عنوان پردرآمدترین شغل در دبی شناخته می‌شود. شرکت‌های برتر و پیشتازی در این حرفه توانستند با کمک مدیران ارشد مالی به کسب درآمد بالایی برسند و این شرکت‌ها شامل هانیول، پوما و رابرت هاف خواهند بود.

پردرآمدترین شغل در دبی: مدیر اجرایی(CEO)

میانگین درآمد: بین ۲۴ هزار تا ۷۶۶۰۰ درهم

قطعا هیچ کدام از شرکت‌های موجود در تمامی نقاط دنیا بدون مدیرعامل نمی‌توانند به اداره امورات خود بپردازند. مدیر اجرایی به ‌عنوان بهترین سمت برای تصمیم‌گیری‌های نهایی یک شرکت وجود دارد که تصمیم‌گیری‌های او می‌تواند پیشرفت چشمگیری را در راستای شرکت به ارمغان بیاورد. این شرایط شغلی در تمامی شرکت‌های ملی و بین‌المللی از اهمیت بالایی برخوردار است.

حال به دلیل افزایش تعداد شرکت‌های بازرگانی خارجی که در امارات متحده عربی به خصوص در شهر دبی قرار دارند و استخدام مدیر اجرایی بسیار مورد نیاز می‌باشد، افراد براساس تخصص‌های خود می‌توانند از این شغل پردرآمد در شهر دبی برخوردار شوند. هر کدام از شرکت‌های پستی، مدیر عامل را به‌ عنوان بالاترین درجه می‌شناسند.

فردی که مدیریت اجرایی خوبی در آن شرکت داشته باشد، تصمیم‌های اساسی را نتیجه‌گیری خواهد کرد و مسئولیت تمامی کارکنان بر عهده‌ی او می‌باشد. شرکت‌های برتری که در این حیطه شغلی می‌توانند با داشتن مدیر اجرایی شرایط بهتری از پیشرفت تجربه کنند.

مواردی همچون فرانک پورتر، اتیلن خاورمیانه و مروارید شرقی می‌باشند که با این شغل پردرآمد در دبی، بازدهی بالایی خواهد داشت. اگر قصد مهاجرت به دبی را دارید، بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در راستای مهاجرت، از افراد خبره‌ای همچون کارشناسان شرکت الست گروپ کمک بگیرید و با مشاوره‌های دقیق، هر چه سریع‌تر در این شهر به درآمد برسید.

پردرآمدترین شغل در دبی: اکوچئر یا بیم سنج

میانگین درآمد: بین 21 هزار تا ۳۸ هزار درهم

ممکن است که اطلاعات دقیقی در رابطه با وظایف اصلی این شغل نداشته باشید. در حقیقت فردی که در این زمینه تخصص دارد، کارشناسی است که در حیطه خسارت‌های یک کسب ‌و کار، برآوردهای لازم را انجام می‌دهد و در رابطه با عدم قطعیت تجارت و فعالیت‌های اقتصادی و مالی، بیمه و بانک مدیریت دارد.

بررسی برخی از موارد دیگر همچون محاسبات ریاضی احتمال، نتایج مالی و دیگر موارد این‌ چنینی بر عهده‌ی این کارشناس می‌باشد. این فرد براساس بدهی‌های شرکت، ترازنامه‌ها و میزان دارایی‌ها را ارزیابی و بررسی خواهد کرد.

تعداد بسیار زیادی از شرکت‌های بیمه در امارات متحده عربی به خصوص شهر دبی وجود دارد و روز به‌ روز بر تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد. یکی از نقش‌های اصلی که این کارشناس در حیطه فعالیت‌های خود دارد، تخمین زدن ضرر و زیان مالی شرکت‌ها در حیطه کار می‌باشد. نقش اصلی آن این است که با یک جست و جوی ساده بتواند هر گونه احتمال خطر را شناسایی و ارزیابی کند.

بعد از این ‌که فرایند تجزیه‌ و تحلیل این شخص به اتمام رسید، باید تا جایی‌ که می‌تواند ریسک مربوط به آن را به حداقل برساند. کارشناسی بیمه براساس خدمات شرکت‌های بیمه‌ای در شهر دبی به‌ عنوان پردرآمدترین شغل شناخته می‌شود و یکی از ضروری‌ترین مشاغل در امارات به حساب می‌آید.

در صورتی ‌که شما نیز در این حیطه تخصص دارید، می‌توانید با مهاجرت به دبی تجربه خوبی از کسب ‌و کار داشته باشید و از درآمد بالایی برخوردار شوید. شرکت‌های بسیار متعدد برتری در این حیطه خدمات ارائه می‌دهند که با شناخت آن‌ها می‌توانید در این زمینه مشغول به کار شوید.

پردرآمدترین شغل در دبی: استاد دانشگاه

میانگین درآمد: ۱۹ هزار تا 61 ‌هزار درهم

افرادی که دارای تحصیلات عالی همچون دکترا هستند، می‌توانند تدریس در دانشگاه‌ها و دیگر مؤسسات آموزش عالی در دبی را بر عهده بگیرند. بهترین شغل مد نظر برای این افراد تدریس در دانشگاه‌های امارات می‌باشد. حتی اگر از تجربه کافی کاری برخوردار نیستید، تدریس کردن در مؤسسات آموزش عالی این کشور می‌تواند تصمیم ارزشمندی به حساب آید.

تمامی استادان دانشگاه‌ها علاوه ‌بر این ‌که دروس آکادمیک را تدریس می‌کنند، در ذهن و زندگی دانشجویان، فصل جدیدی را می‌سازند که این می‌تواند در مشاغل آینده بسیار مؤثر واقع شود. پس نقش این شخص نه‌ تنها در بالا بردن سطح علمی، بلکه در شخصیت‌سازی افراد بسیار بالاست.

دانشگاه‌های برتر بسیار زیادی در امارات و شهر دبی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها دانشگاه دبی، دانشگاه آمریکایی در دوبی، دانشگاه العین، دانشگاه کانادایی دبی و دانشگاه ابوظبی می‌باشد. در صورتی‌ که علاقه مند به تحصیل و مهاجرت هستید، می‌توانید با کمک گرفتن از کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ، آینده شغلی و حرفه‌ای خود را با درآمدی کافی در شهر دبی تامین کنید.

پردرآمدترین شغل در دبی: منابع انسانی ارشد

میانگین درآمد: بین ۱۸ هزار تا ۲۴۷۵۰ درهم 

در تمامی شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلف یک واحد ضروری وجود دارد که با نام منابع انسانی شناخته می‌شود. افرادی که در حیطه منابع انسانی تخصص دارند و یا مدارک مربوط به مدیریت منابع انسانی را کسب کرده‌اند، می‌توانند از فرصت‌های شغلی کافی در شهر دبی برخوردار شوند و از این طریق به مهاجرت بپردازند.

درآمد در این شغل نیز به‌ عنوان یکی از پردرآمدترین شغل در دبی شناخته می‌شود و آینده‌ای بسیار امیدوارکننده خواهد داشت که افراد در این حیطه می‌توانند از حقوق خوبی برخوردار شوند و زندگی ایده‌آلی را در شهر دبی داشته باشند.

شرکت‌های برتر بسیار زیادی در این حوزه، نیروهای خارجی دریافت می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها شرکت مشاورین نجوا، شرکت مشاور ایرلندی، شرکت مشاوره توسکانی می‌باشند. در صورت امکان و داشتن تحصیلات مورد نیاز در این حیطه می‌توانید از امکانات مربوط به این شغل بهره‌مند شوید و فرایند مهاجرت خود را برای شهر دبی پیش ببرید.

پردرآمدترین شغل در دبی: مهندسی داده

میانگین درآمد: بین ۱۷۶۰۰ تا ۴۹ هزار درهم

در صورتی ‌که علاقه مند به تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها هستید و در حیطه مهندسی داده تخصص دیده‌اید، عنوان مهندسی داده در شرکت‌های مختلف در شهر دبی می‌تواند با علاقه‌مندی‌های شما سازگاری داشته باشد. در سال‌های اخیر از مورد توجه‌ترین شغل‌هایی که درآمد بسیار بالایی در سازمان‌های مختلف دارد، مهندسی داده می‌باشد.

به دلیل این ‌که این افراد کمک می‌کنند تا تجزیه ‌و تحلیل اطلاعات مربوط در شرکت‌های مختلف صورت بگیرد، به ‌صورت مؤثر مدیریت و برنامه‌ریزی برای کسب‌ و کارهای موجود انجام خواهد گرفت.

حقوق بسیار بالایی در رابطه با شغل مهندسی داده در شهر دبی به افراد ارائه خواهد شد و تضمین می‌کند که موقعیت شغلی افراد در این زمینه می‌تواند جای پیشرفت و داشتن آینده شغلی بهتری را در بر داشته باشد. افرادی که در این حیطه تخصص دارند، می‌توانند شرکت‌های معروف بسیار زیادی را به‌ صورت آنلاین برای این شغل پیدا کنند و مسیر جدیدی را برای زندگی شغلی خود در شهر دبی سپری کنند.

شرکت‌های برتری در این حوزه وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها اوراکل، سیستم‌های داده، سیگما و دیگر موارد شمرده می‌شوند. در صورت داشتن تخصص در این حیطه، موقعیت شغلی شما در شهر دبی تضمین خواهد شد. اما بهتر است از مشاوره‌های دقیق کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ کمک بخواهید تا موقعیت شغلی بهتری را با درآمد کافی در این شهر داشته باشید و بعد از مهاجرت، پیشرفت کنید.

پردرآمدترین شغل در دبی: مدیر فناوری اطلاعات

میانگین درآمد: ۱۷۳۰۰ تا ۵۲ هزار درهم

یکی از برجسته‌ترین صنایعی که در کل دنیا همه‌گیر شده ‌است و امارات متحده عربی نیز از این مسئله نا غافل نمانده‌ است، فناوری می‌باشد. متقاضیان بسیار زیادی برای مهاجرت به دبی از طریق فرصت‌های شغلی بهتر در این حرفه می‌باشند و قصد دارند مهارت‌های خود را محک بزنند.

اما وظیفه اصلی مدیران فناوری اطلاعات در مدیریت پروژه‌های مختلفی همچون توسعه، طراحی، پشتیبانی و آزمایش می‌باشد و در تمامی دنیا، شغل فناوری اطلاعات پردرآمدترین شغل می‌باشد. شهر دبی نیز از این مسئله مستثنی نیست. به دلیل این ‌که سازمان‌ها و شرکت‌های متعددی در سرتاسر امارات نیاز به این متخصصان دارند و از آن‌ها در این حرفه کمک خواهند گرفت.

در صورتی‌ که اطلاعات کافی در حیطه فناوری اطلاعات دارید و علاقه‌مند به کار در این حوزه می‌باشید، می‌توانید هر چه سرزیع تر دوره‌های مختلف آنلاین و غیر حضوری را بیاموزید تا در حیطه فناوری اطلاعات شروع به کار کنید. زیرا شهر دبی امکانات خوبی را برای افرادی که دارای این شغل می‌باشند، در نظر می‌گیرد و می‌تواند شرایط خوبی را در اختیار آن‌ها قرار بدهد.

پس می‌توان گفت مدیر فناوری اطلاعات به‌ عنوان پردرآمدترین شغل در دبی شناخته می‌شود که همواره می‌تواند نیازهای مالی مهاجرین را برطرف کند و پیشرفت شغلی خوبی را در بر داشته باشد.

پردرآمدترین شغل در دبی: پزشکی

در بین همه زمینه‌های کاری، پزشکان از درآمد بالاتری برخوردار می‌باشند و این ‌موضوع ثابت شده است. البته قطع به‌ یقین کسب تجربه در حیطه پزشکی امری آسان نیست. در صورتی ‌که قصد دارید در امارات و شهر دبی زندگی کنید و درآمد خوبی کسب کنید، می‌توانید با داشتن مدرک پزشکی از شرایط مالی خوبی برخوردار شوید. بالاترین حقوق در امارات از آن پزشکان می‌باشد. اگر چه کاملاً طبیعی است که براساس تخصص‌های متفاوت، درآمدهای مختلفی برای افراد ارائه گردد.

از پردرآمدترین شغل در دبی می‌توان به تخصص‌های پزشکی همچون تخصص مغز و اعصاب، جراحی، متخصص قلب و روان‌شناسی اشاره داشت. سرمایه‌گذاری بسیار زیادی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بر اساس استانداردهای جهانی و مطابقت با آن‌ها در پرداخت مزد و پزشکان وجود دارد.

اگر در حیطه پزشکی تخصص دارید و قصد دارید که پیشنهاد جدید کاری دریافت کنید تا درآمد خود را دو چندان کنید، شهر دبی می‌تواند مقصد خوبی برای مهاجرت امن شما باشد. بازده حقوق و دستمزد پزشکان عمومی بین ۱۶۸۰۰ تا ۸۰ هزار درهم می‌باشد. اما این مزد برای جراحان به ۲۲ هزار تا ۳۶ هزار درهم خواهد رسید. در رابطه با دستمزد متخصصان قلب نیز شرایط متفاوت‌تری تجربه می‌شود. حداقل دستمزد آن‌ها بین ۵ و ۶ هزار تا ۱۱۵ هزار درهم می‌باشد.

برای متخصصان مغز و اعصاب نیز این دستمزد از ۴۴ هزار تا ۸۶ هزار درهم برآورد شده است. روان‌پزشکان نیز در این حیطه دستمزدی بین ۲۵ هزار تا ۳۲ هزار درهم دریافت می‌کنند. مراکز پزشکی و بیمارستان‌های برتر در شهر دبی وجود دارد که تمامی آن‌ها در حیطه جراحی و دیگر موارد نیازمند نیروی کار می‌باشند.

بهترین مراکز موجود در شهر دبی آکادمی آمریکایی بیمارستان جراحی زیبایی، مرکز ستون فقرات آمریکا، مرکز علوم اعصاب آلمان، کلینیک بهداشت و درمان و دیگر موارد می‌باشد که افراد با داشتن تخصص‌های مختلف پزشکی می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با کارشناسان شرکت الست گروپ در ارتباط باشید.

پردرآمدترین شغل در دبی: مدیر بانک

میانگین درآمد: بین ۱۶۹۰۰ تا ۵۴۰۰ درهم

اگر در کشور ما ایران تخصص‌های کافی در حیطه مدیریت بانک ادارات و تجارب کافی در این زمینه کسب کرده‌اید، در صورت خوش‌شانس بودن می‌توانید برای پیدا کردن پیشنهادات شغلی در دبی از درآمد بالایی برخوردار شوید. ستون اصلی هر بانک، مدیران آن می‌باشند.

زیرا با تصمیمات مهمی که برای اداره روند بانک می‌گیرند، می‌توانند در رابطه با مبالغ کلان و وام‌های بلندمدت، تاثیر مثبتی روی فرآیند بانکداری داشته باشند و در رابطه با سرمایه‌گذاری‌ها، دخالت مستقیم خواهند داشت.

به خصوص در شهر دبی داشتن تخصص در حیطه مدیریت بانک، نقش بسیار مهمی در زمینه ی سرمایه‌گذاری داخلی و بین‌المللی ایفا خواهد کرد. همین موضوع باعث شده است تا بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بانک‌های موجود در خاورمیانه در شهر دبی وجود داشته باشد.

در صورتی ‌که دارای تجربه مدیریتی در بخش بانک می‌باشید، شرایط مهاجرت به دبی برای شما فراهم شده ‌است و می‌توانید از پردرآمدترین شغل در دبی بهره‌مند شوید. بانک‌های معتبر بسیار زیادی در امارات و شهر دبی وجود دارد که برترین آن‌ها بانک ملی ابوظبی، بانک تجاری ابوظبی، فرسا بانک ابوظبی و بانک اسلامی دبی می‌باشند.

در صورت نیاز برای مهاجرت به شهر دبی و راه ‌حل‌های پیش رو برای کسب درآمد می‌توانید روی مشاوره‌های دقیق کارشناسان شرکت مهاجرتی و معتبر الست گروپ، حساب ویژه‌ای باز کنید.

پردرآمدترین شغل در دبی: مهندسی

مشاغل مهندسی زیرمجموعه‌های بسیار زیادی دارند. هر ساله در لیست مشاغل مورد نیاز امارت متحده عربی به خصوص شهر دبی، مشاغل مربوط به مهندسی درخواست می‌شود.

در صورتی ‌که به‌ تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اید و تجربه کارایی بالایی دارید که البته داشتن تجربه بالا آن ‌چنان پراهمیت به حساب نمی‌آید، مهاجرت به دبی می‌تواند برای حرفه مهندسی، کسب درآمد بالایی را در نظر بگیرد و در تمامی مراحل می‌توانید از امکانات خوب شغلی برخوردار باشید.

درست است که تمامی رشته‌های مربوط به مهندسی به ‌عنوان پردرآمدترین شغل در دبی شناخته می‌شوند، اما برخی دیگر از آن‌ها به نسبت دیگر موارد تقاضای بسیار زیادی خواهند داشت که می‌تواند امکانات شغلی را برای افراد گسترش بدهند. برخی از آن‌ها در رشته‌هایی همچون مهندس رشته‌های شهرسازی، مهندس مکانیک، مهندس نفت و دیگر موارد در بالاترین دستمزدهای رشته مهندسی قرار می‌گیرند.

طبق برآوردهای انجام ‌شده تحت نظر مشاوران شرکت الست گروپ، میانگین حقوق و دستمزد برای مهندسان عمران در دبی بین ۱۵۵۰۰ تا ۲۷ هزار درهم در نظر گرفته ‌شده است. در صورتی ‌که این حقوق برای مهندسان نفت بین ۲۴ هزار تا ۴۳ هزار درهم و برای مهندسان مکانیک بین ۳۲۵۰۰ تا ۲۹ هزار درهم می‌باشد.

البته مهم است که بدانید مهندسان هوش مصنوعی نیز حقوقی همانند ۱۹۸۰۰ تا ۳۵ هزار درهم در دبی دریافت خواهند کرد. شرکت‌های مهندسی برتری در دبی وجود دارد که در هر دسته‌بندی متخصصان مربوط به رشته مهندسی را استخدام خواهند کرد. اگر شما نیز در این حیطه تخصص دارید، می‌توانید امکانات شغلی خوبی را تجربه کنید.

پردرآمدترین شغل در دبی: متخصصان حسابداری و امور مالی

میانگین درآمد: حدوداً ۷۵ هزار درهم

وظیفه تمامی شرکت‌ها این است که بخش اعظمی از مدیریت خود را بر پایه حسابدار و مدیر ارشد مالی بگذارند. این افراد می‌توانند نظارت دقیق روی سود و زیان شرکت مد نظر داشته باشند. حسابداری نیز در دسته‌بندی پردرآمدترین شغل در دبی شناخته می‌شود.

البته این شغل نه ‌تنها در دبی، بلکه در دیگر کشورهای مختلف جهان بازدهی بسیار بالایی خواهد داشت. افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، در دبی می‌توانند روی حقوق ۵۵ هزار تا ۹۰ هزار درهم دریافتی حساب باز کنند. ناگفته نماند که فشار بسیار زیادی روی افرادی که در این دو زمینه تخصص دارند، وجود دارد.

زیرا برنامه‌ریزی‌های مربوط به فعالیت آن‌ها بسیار دقیق و سخت است و فرد باید حتما از دانش مالی قوی برخوردار باشد تا بتواند تصمیمات درستی برای آینده شرکت‌های مد نظر و کارکنان آن‌ها بگیرد.

در واقع تصمیمات این فرد می‌تواند آینده این شرکت را بسازد. به‌ همین دلیل است که این افراد متخصص در زمینه حسابداری و امور مالی، دستمزد بیشتری دریافت می‌کنند و این شغل به‌ عنوان یکی از پردرآمدترین مشاغل در دبی می‌باشد.

پردرآمدترین شغل در دبی: خریداران و بازرگانان خرده‌ فروشی

میانگین درآمد: 55 هزار درهم

حیطه فعالیت خریداران و خرده‌فروشان می‌تواند عملکرد بسیار مهم و عمیقی روی شرکت‌های تجاری و برندها داشته باشد. به ‌عنوان نمونه، اغلب محصولات تولیدی شرکت‌ها تحت نظر این افراد خریداری خواهد شد. حال در صورت انتخاب شرکت مد نظر، روی سود آن شرکت نیز مؤثر واقع می‌شود. اگر فعالیت‌های کافی در زمینه خریداری و بازرگانی دارید، می‌توانید از شرایط مالی خوبی در دبی برخوردار باشید.

محدوده حقوق دریافتی کارشناسان باتجربه در این حیطه بین ۳۶۵۰۰ تا به ۵۲۵۰۰ درهم می‌باشند. اما اغلب افرادی که در زمینه خرده‌فروشی و خریداری در امارات متحده عربی و شهر دبی فعالیت دارند، از مدرک بازاریابی و تجارت برخوردار می‌باشند.

بر اساس این شرایط، در برخی مواقع خریداران اصلی و تجار نیز فعالیت‌های خود را به ‌صورت صندوق‌دار شروع می‌کنند و از ابتدای امر، تجارب بسیاری در حیطه تجارت کسب می‌کنند. سپس هنگامی ‌که با عرضه و تقاضای بازار آشنا می‌شوند، می‌توانند سوددهی بالایی از این طریق دریافت کنند.

برای این ‌که شما نیز بتوانید از بهترین و پردرآمدترین شغل در دبی برخوردار شوید و در حیطه تخصصی خود فعالیت‌های مربوطه را انجام بدهید، نیاز به راهنمایی از افراد متخصص دارید. برای این منظور می‌توانید از مشاوره‌های دقیق کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ، بهترین نتیجه را دریافت کنید.

پردرآمدترین شغل در دبی: مدیران رستوران

میانگین درآمد: ۵۰ هزار درهم

قوانین مختلفی در حیطه تمامی شغل‌های مد نظر در شهر دبی وجود دارد. سیستم شغلی این کشور بدین ‌صورت است که وظیفه یک مدیر کل رستوران، اداره کردن تمامی فعالیت‌های روزانه رستوران و همین‌ طور تمامی امور جزئی مربوط به کارکنان نیز می‌باشد.

قطعا می‌دانید که در دبی، صنعت گردشگری بسیار گسترده و وسیع است و تعداد بسیار زیادی از مشاغل در حیطه رستوران‌داری وجود دارند. به ‌همین دلیل یکی از بهترین فرصت‌های شغلی در دبی، شغل رستوران‌داری و مدیریت رستوران می‌باشد.

در صورتی ‌که سرمایه کافی برای راه‌اندازی رستوران دارید و در این زمینه نیز مهارت کسب کرده‌اید، می‌توانید بعد از مهاجرت، از این شغل به سود و نتایج مالی بسیار خوبی برسید. قطعا باید در این حیطه سوابق حسابداری و امور مالی موفق داشته باشید تا بتوانید از پس فرآیندهای مربوط به مدیریت رستوران برآیید.

برخی از مدیران رستوران، فعالیت‌های خود را با میزهای انتظار شروع کرده‌اند و به ‌مرور توانستند سطح شغل خود را گسترش دهند. طبق بررسی‌های انجام ‌شده توسط کارشناسان شرکت الست گروپ، محدوده حقوق دریافتی این افراد در بازه‌ی ۲۵ هزار تا ۷۰ هزار درهم می‌باشد.

پردرآمدترین شغل در دبی: مهندس امنیت سایبری

میانگین درآمد: ۳۰ هزار درهم

روز به‌ روز حملات سایبری در هر کجای دنیا در حال افزایش می‌باشد. تمامی شرکت‌ها علاقه ‌مند به همکاری با مهندسان مجرب به امنیت سایبری می ‌باشند تا بتوانند در امر محافظت از اطلاعات آنلاین خود موفق باشند. تعداد بسیار زیادی از شرکت‌های خصوصی به‌ جای برون سپاری، از مهندسان امنیت سایبری استفاده می‌کنند و این فرصت شغلی را برای آن‌ها در کشور امارات و در شهر دبی فراهم ساخته‌اند.

برای این که افراد بتوانند به این شغل دست یابند و از طریق آن مهاجرت خوبی در شهر دبی داشته باشند، باید مدارک مربوط به فناوری اطلاعات یا کامپیوتر و سال‌ها تجربه را ارائه دهند. طبق برآوردهای انجام ‌شده توسط کارشناسان شرکت الست گروپ، درآمد مربوط به مهندس امنیت سایبری بین ۲۰ هزار تا ۳۵ هزار درهم می‌باشد که موقعیت شغلی خوبی است و می‌تواند پیشرفت چشمگیری را برای افراد به ارمغان بیاورد.

پردرآمدترین شغل در دبی: مهندس هوش مصنوعی

میانگین درآمد: ۳۲ هزار درهم

یکی دیگر از شغل‌هایی که در لیست پردرآمدترین شغل‌های دبی می‌توان نام آن را به میان آورد، مهندسان هوش مصنوعی می‌باشد.

هنگامی‌ که برای اولین ‌بار این شغل وارد بازار کار شد، مردم بسیار زیادی نگران بودند که نکند این شغل جایگزین کارگران شود و باعث شود که تعداد بسیار زیادی از افراد بیکار شوند. اما حیطه فعالیت‌های این شغل در زمینه اتوماسیون برخی از شغل‌ها می‌باشد و همواره نمی‌توان چشم را روی مهارت‌های انسانی افراد بست.

پس همچنان نیاز به نیروی کار حضوری وجود دارد و در سیستم‌هایی همچون کنترل ترافیک زمینی و هوایی، مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی، پروسه درمان، ادارات دولتی و دیگر موارد این‌ چنینی استفاده از هوش مصنوعی بسیار کاربرد و کارایی دارد.

اما استراتژی که امارات در رابطه با هوش مصنوعی در نظر گرفته ‌است و به‌ تازگی در دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید درس‌های متعددی در این زمینه تدریس می‌گردد، باعث می‌ شود تا مهندسان خبره و حرفه‌ای در این حوزه آموزش ‌و پرورش ببینند تا بتوانند در موقعیت‌های شغلی مختلف در شهر دبی فعالیت داشته باشند. این شغل نیز از کارآمدترین مشاغل موجود در شهر دبی است.

حال که با تمامی مشاغل موجود در حیطه فعالیت‌های مختلف در شهر دبی آشنا شده‌اید، ممکن است شما نیز دغدغه بسیاری برای مهاجرت به این شهر بزرگ تجاری داشته باشید. اگر قصد دارید به درآمد کافی برسید و روند مهاجرت شما به بهترین نحو ممکن سپری گردد، بهتر است از افراد کارکشته و حرفه‌ای در این زمینه کمک بخواهید تا بتوانید در موقعیت‌های شغلی مربوط به تخصص خود استخدام شوید.

در این زمینه، مشاوره‌های تخصصی که تحت نظر کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ برای افراد در نظر گرفته می‌شود، کمک می‌کند تا مسیر هموارتری پیش پای آن‌ها باشد و بتوانند از طریق مهاجرت، به پیشرفت شغلی برسند.

دستمزد پردرآمدترین شغل در دبی چقدر است؟

با شناخت پردرآمدترین شغل در دبی، حتما شما نیز تصمیم خود را برای مهاجرت به این شهر گرفته اید تا بتوانید از امکانات موجود در آن بهره‌مند شوید. البته ناگفته نماند که شرایط حقوق و دستمزد ماهانه ارائه ‌شده برای مشاغل مختلف متفاوت می‌باشد. پس طبیعی است که در شغل‌ها و تخصص‌های موجود در بازار کار دبی، حقوق و دستمزد پرداختی متغیر باشد.

اما طبق میانگین‌های انجام ‌شده توسط متخصصین شرکت الست گروپ، حقوق در این شهر ماهانه ۲۱۱۰۰ درهم امارات می‌باشد. این مبلغ بر اساس توانایی‌ها و مهارت‌های فرد و همین‌طور سوابق کاری او در زمینه‌ی تخصص مد نظر افزایش پیدا می‌کند.

سخن آخر

همه ما می‌دانیم که دبی به ‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای جهان است که موقعیت بسیار خوبی را برای زندگی و کار افراد فراهم خواهد ساخت. با توجه به این ‌که پیشرفت روزافزونی در این شهر حاکم می‌باشد، روز به‌ روز تعداد متقاضیانی که قصد دارند در مشاغل مختلف به این شهر استخدام شوند و زندگی جدید خود را در دبی بسازند، افزایش پیدا می‌کند.

موقعیت‌های جذاب شغلی که به افراد خارجی پیشنهاد می‌شود، آن‌ها را وسوسه می‌کند تا برای زندگی در این شهر اقدام کنند. ناگفته نماند که هزینه‌های زندگی کردن در این شهر نسبتاً بالا است. اما با توجه به این ‌که شغل‌های خوبی در این شهر وجود دارد، افراد می‌توانند گلیم خود را از آب بیرون بکشند.

همین موضوع باعث می‌شود تا متقاضیان به ‌دنبال پردرآمدترین شغل در دبی باشند و از این طریق کسب درآمد کنند و زندگی روزمره خود را بگذرانند. تمامی تلاش ما بر این بود تا در این مقاله نگاه دقیقی به وضعیت مشاغل مختلف در شهر دبی بیندازیم و در رابطه با حداقل حقوق این شهر و موارد دیگر صحبت کنیم.

در این مطلب در رابطه با پردرآمدترین شغل‌های موجود در دبی گفتیم تا اگر شما نیز در هر کدام از این مشاغل تخصص و مهارت دارید، بتوانید زندگی خوبی را در شهر دبی بسازید.

بسیار مهم است که برای مهاجرت، بازار کار شهر دبی را به‌ خوبی بررسی کنید تا دچار چالش نشوید. البته اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی در این‌ خصوص را دارید، بهتر است از مشاوران تخصصی شرکتدر سال‌های اخیر، دبی به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود که با هجوم گردشگران برای بازدید از آن، تقاضا برای اکثر مشاغل افزایش پیدا کرده است. این رونق شغلی نه تنها برای مردم بومی این شهر، بلکه برای افراد خارجی نیز جالب توجه بوده است. اکثر خارجی‌ها برای راه‌اندازی شغل های پردرآمد در دبی و برخورداری از مزایایی مانند درآمد معاف از مالیات، محیط امن، امکانات در سطح جهانی و رویکرد چندفرهنگی، این شهر را انتخاب می‌کنند.

اما تنها رونق بازار کار برای تصمیم به مهاجرت کاری به دبی کافی نیست. برای این تصمیم، نه تنها باید شغلی را انتخاب کنید که در آن مهارت دارید و می‌تواند یک تجربه کاری عالی برای شما باشد، بلکه باید از نظر مالی نیز سود و منفعت کافی داشته باشد. به همین دلیل، در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم تا با نگاهی به وضعیت مشاغل در این شهر، کم‌درآمدترین و پردرآمدترین شغل‌های دبی را معرفی کرده و شرایط کلی این شغل‌ها را بررسی کنیم.

کدام مشاغل بالاترین درآمد را در دبی دارند؟

نگاهی به وضعیت شغل‌ها در دبی

زمانی که می‌خواهیم برای اهداف کاری به یک شهر یا کشور جدید مهاجرت کنیم، بسیار مهم است که از بازار کار و وضعیت اشتغال در آنجا اطلاع داشته باشیم. این موضوع درباره دبی نیز صادق بوده و پیش از بررسی شغل های پردرآمد در دبی بهتر است به وضعیت مشاغل در دبی و امارات نگاهی بیندازیم.

نمودار زیر، داده‌های آماری مربوط به جمعیت شاغل با ویژگی‌های مختلف اجتماعی و شغلی را نشان داده و از طریق آن می‌توانید وضعیت شغل‌ها و اقتصاد امارات را بررسی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید مطلب را در پارسی کانادا بخوانید.

لیست مشاغل با درآمد بالا محدوده در آمد (درهم) میانگین درآمد ماهانه (درهم)
مدیران ارشد اجرایی (مدیرعامل)
Chief executive officers (CEO)
75000 تا 135000 100000
کارشناس بازاریابی
Marketing Expert
80000 تا 100000 95000
مدیر عامل روابط عمومی
Public relations managing director
85000 تا 100000 90000
وکیل
Lawyer
60000 تا 106000 77000
مدیر زنجیره تامین
Supply chain manager
60000 تا 80000 75000
متخصصان حسابداری و امور مالی
Accounting and finance professionals
55000 تا 90000 75000
پزشک
Doctors
16800 تا 80000 73,460.75
بانکداران ارشد
Senior bankers
63500 تا 77500 70000
مهندسان ارشد برق، مکانیک و لوله کشی
Senior electrical, mechanical, and plumbing engineers
40000 تا 68000 62000
مدیر ارشد IT
Top IT managers
50000 تا 80000 60000
بازرگان خرده فروشی
Retail head buyers and merchandiser
36500 تا 52500 55000
مامور آمار
Actuaries
30000 تا 80000 55000
خلبان
Pilots
30000 تا 75000 52500
مدیران کل رستوران
Restaurant general managers
25000 تا 70000 50000
کارگردانان خلاق
Creative directors
35000 تا 68000 48330
بانکدار سرمایه گذاری
Investment banker
35000 تا 55000 45000
دانشمند
Principal scientist
32000 تا 46000 38000
مشاور مدیریتی
Management consultant
25000 تا 40000 35000
مدیر ارشد منابع انسانی
Senior human resources officer
25000 تا 35000 35000
مهندس هوش مصنوعی
Artificial intelligence engineer
25000 تا 35000 32000
دانشمند داده
Data scientist
25000 تا 38000 32000
مهندس نرم افزار
Software engineer
8000 تا 20000 11000
فیزیوتراپیست
Physical therapist
5000 تا 9000 7300
مهندس امنیت سایبری
Cybersecurity engineer
25000 تا 35000 30000

بالاترین و پایین‌ترین حقوق‌ها در دبی

دبی به‌دلیل سبک زندگی منحصربه‌فرد و پیشرفت شغلی سریع شناخته شده است. همین دلیل باعث شده تا بسیاری از کسب‌و‌کارهای بین‌المللی دفاتر کار خود را در دبی داشته باشند. اما این بدان معنا نیست که تمام مشاغل در دبی از درآمد بالایی برخوردار هستند. واقعیت این است که زندگی در دبی با هزینه‌های نسبتاً بالایی همراه بوده و به همین دلیل، اکثر مردم به‌دنبال شغل‌های پردرآمد در دبی هستند. برای اطلاع از جزئیات هزینه‌ها، می‌توانید مطلب را از پارسی کانادا بخوانید.

در زمان انتخاب شغل، باید عوامل مختلفی از جمله تعادل بین کار و زندگی، امنیت شغلی و به‌خصوص درآمد را بررسی کنید. در دبی، چیزی تحت‌عنوان حداقل حقوق یا درآمد وجود ندارد و میزان دستمزد در مشاغل مختلف بر اساس سن، جنسیت، صلاحیت کاری، تجربه و یا ملیت فرد تعیین می‌شود. به‌طور کلی، میانگین درآمد سالیانه در سال 2022 (با بررسی کلی مشاغل در دبی)، حدود 258.000 درهم تخمین زده شده است. در جدول زیر، می‌توانید حداقل و حداکثر حقوق در دبی را بررسی کنید.

وضعیت حقوق و درآمد در دبی حقوق ماهیانه (درهم امارات)
حداقل میزان حقوق 4,810
میانگین حقوق دریافتی 21,500
بیشترین میزان حقوق 99,000

توجه داشته باشید که میزان کمترین یا بیشترین حقوق ذکر شده در جدول بالا، به‌صورت متوسط در مشاغل با درآمد کم یا زیاد برآورد شده است. یعنی ممکن است در برخی مشاغل کم‌درآمد، میزان حداقل حقوق ماهیانه حتی از این مقدار کمتر بوده و پردرآمدترین شغل های دبی نیز درآمدی بالاتر از میزان حداکثر ذکر شده را داشته باشند. در نتیجه، فعالیت در تمام مشاغل معرفی شده در ادامه، می‌تواند هزینه‌های شما برای در یک سطح عالی را تضمین کند.

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

معرفی شغل های پردرآمد در دبی

با توجه به رونق و پیشرفت شغلی، یافتن یک موقعیت شغلی از بین شغل های پردرآمد در دبی کار سختی به نظر نمی‌رسد. تنها کافی است مشاغلی که پرتقاضا هستند را بررسی کرده و ببینید در کدام یک از آن‌ها تخصص دارید. در مطلب (دبی) می‌توانید این مشاغل را بررسی کنید. در ادامه اما، با برخی از پردرآمدترین مشاغل در دبی آشنا می‌شویم که هم از لحاظ موقعیت شغلی و هم تقاضا برای جذب نیروی ماهر خارجی، عالی هستند. این مشاغل عبارت‌اند از:

پزشکی، مدیران و فروش املاک و حسابداری پر درآمدترین مشاغل در دبی هستند.

  1. مشاغل حوزه پزشکی

امارات متحده عربی به‌عنوان یک مقصد آسان برای مهاجرت کاری شهرت دارد. اغلب کشورها شرایط سختگیرانه‌ای برای پذیرش مشاغل حوزه بهداشت و درمان دارند، اما با وجود کمبود پزشک در این کشور، شرایط ساده‌تر شده است.

کشورهای حوزه خلیج فارس، به‌ویژه پس از دوران شیوع ویروس کرونا، به شدت با کمبود نیروی درمانی مواجه هستند. به همین دلیل، اغلب رشته‌های این حوزه می‌تواند موقعیتی عالی برای کار در امارات و دبی داشته باشد.

مقامات امارات نیز روش‌هایی را برای کمک به پزشکان خارجی جهت و دریافت ویزای طلایی و اقامت طولانی‌مدت، ارائه می‌کنند. شرایط اخذ مجوز کار در دبی واجد شرایط بودن، عبارت است از:

  • همه دوره‌های آموزشی گذرانده شده باید در مراکز آموزشی معتبر در کشور مبدأ گذرانده شده و دارای مدرک رسمی باشند.
  • افرادی که شهروند امارات نیستند اما در یک دانشگاه به رسمیت شناخته شده توسط وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی (MOHESR) فارغ‌التحصیل شده‌اند، باید در برنامه آموزش بالینی مراکز بهداشتی شرکت کرده و تجربه لازم را کسب کنند.
  • تجربه کار فرد متقاضی، باید با شغل درخواست شده توسط او مرتبط بوده و متعلق به یک سازمان معتبر باشد.
  • اگر مدرک کارشناسی‌ارشد برای شغل موردنظر الزامی نیست، مدت دوره اخذ مدرک به‌عنوان تجربه کاری در نظر گرفته می‌شود.
  • مجوز فعالیت پزشکی باید معتبر بوده و از کشور مبدأ یا آخرین محلی که متقاضی در آنجا کار کرده، صادر شده باشد.
  • متقاضی باید طبق قانون فدرال مسئولیت پزشکی تحت پوشش بیمه باشد.
  • باید گواهی معتبر وضعیت فعلی یا گواهی “GSC” (نشان‌دهنده صلاحیت حرفه‌ای متخصصان حوزه مراقبت‌های بهداشتی و عدم رفتار غیرحرفه‌ای) در شده توسط “DHA” (اداره بهداشت و سلامت دبی) را داشته باشید.

پزشکی و رشته‌های مرتبط با آن، جزو پردرآمدترین شغل‌های دبی بوده و میزان حقوق آن به‌صورت زیر است:

میانگین حقوق ساعتی میانگین حقوق ماهانه متوسط حقوق سالانه
190 درهم 32,600 درهم 391,000 درهم
  1. مشاغل حوزه املاک و مستغلات

حوزه املاک و مستغلات یکی از پردرآمدترین مشاغل و همچنین یکی از حوزه‌های پرتقاضا برای است. افراد خارجی که در زمینه املاک و مستغلات در دبی فعالیت می‌کنند، جزو پردرآمدترین افراد هستند. از آنجایی که سرمایه‌گذاران خارجی بسیاری برای خرید ملک به دبی می‌آیند، مشاوران املاک در این شهر نقش مهمی ایفا می‌کنند. این افراد با راهنمایی افراد سرمایه‌گذار در انتخاب بهترین املاک با توجه به بودجه و میزان سودآوری، دستمزدهای قابل‌توجهی دریافت می‌کنند.

شرایط و روند تبدیل شدن به یک مشاور املاک و مستغلات در دبی، عبارت است از:

  • اخذ ویزا برای ورود به دبی و اقامت
  • گذراندن دوره‌های آموزشی معتبر مختص کارگزاران املاک
  • شرکت در آزمون آژانس تنظیم مقررات املاک (RERA)
  • دریافت مجوز مشاور املاک

همان طور که پیش از این گفتیم، مشاوران املاک یکی از بهترین شغل‌های پردرآمد در دبی را دارند. میزان درآمد این افراد به‌صورت زیر است:

میانگین حقوق ساعتی میانگین حقوق ماهانه متوسط حقوق سالانه
140 درهم 24,500 درهم 294,000 درهم
  1. مدیریت اجرایی و مدیر عاملی

مشاغل مدیر‌عاملی و مدیران اجرایی، یکی از پردرآمدترین شغل های دبی هستند. این مشاغل در شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. یک مدیرعامل، نقش تصمیم‌گیرنده اصلی را برای دستیابی به اهداف شرکت داشته و روند رسیدگی به امور را تسهیل می‌کنند. چه به‌عنوان مدیرعامل برای ثبت شرکت خود اقدام کنید و یا این عنوان را برای شرکت‌های موجود در دبی کسب کنید، درآمد متوسط شما قابل‌توجه است.

اگر قصد احداث شرکت خود را دارید، جزئیات بیشتر را می‌توانید در مطلب ببینید. مدیران‌عامل برای ثبت یک شرکت در دبی، باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • تعیین حوزه فعالیت
  • انتخاب شرکای تجاری از دبی
  • تعیین ساختار شرکت
  • انتخاب نام شرکت
  • دریافت تأییدیه‌ها و مجوزهای لازم
  • انتخاب فضای شرکت
  • پرداخت هزینه‌های مربوطه
  • دریافت مجوز نهایی شروع فعالیت تجاری

میزان درآمد مدیران اجرایی و مدیرعامل به‌عنوان یکی از شغل‌های پردرآمد در دبی به‌صورت زیر است. توجه داشته باشید که این مبالغ به‌صورت متوسط تعیین شده و مبلغ دقیق درآمد، به حوزه فعالیت شرکت بستگی دارد.

میانگین حقوق ساعتی میانگین حقوق ماهانه متوسط حقوق سالانه
170 درهم 29,400 درهم 353,000 درهم
  1. حسابداری و مشاغل مرتبط با امور مالی
  • مدرک لیسانس حسابرسی مالی یا سازمانی با امتیاز 120
  • حداقل 120 ساعت سابقه اعتباری برای واجد شرایط بودن جهت شرکت در آزمون CPA
  • حداقل 150 ساعت سابقه و 1 تا 2 سال سابقه کار برای اخذ مجوز CPA

میزان حقوق و دستمزد کارکنان حوزه حسابداری و حسابرسی در دبی، به صورت زیر است:

میانگین حقوق ساعتی میانگین حقوق ماهانه متوسط حقوق سالانه
130 درهم 22,200 درهم 266,000 درهم

سخن پایانی

همه ما دبی را به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای جهان می‌شناسیم که از موقعیت بسیار عالی برای کار و زندگی برخوردار است. به‌دلیل پیشرفت روزافزون این شهر، اغلب مشاغل در آن پرتقاضا بوده و موقعیت‌های جذاب شغلی را به افراد خارجی پیشنهاد می‌دهند. هزینه زندگی نیز در این شهر نسبتاً بالا بوده و به همین دلیل، باید شغل های پردرآمد در دبی را انتخاب کنید. به همین دلیل، در این مطلب سعی کردیم تا با نگاهی به وضعیت مشاغل مختلف در دبی و بررسی حداکثر و حداقل حقوق در این شهر، با پردرآمدترین شغل های دبی آشنا شویم. اگر می‌خواهید به این شهر مهاجرت کرده و می‌خواهید بازار کار را در آنجا بررسی کنید، مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود. اگر هنوز هم سوالی در ذهن دارید، از طریق فرم زیر می‌توانید با پارسی کانادا در ارتباط باشید:

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سوالات متداول

اغلب مشاغل در دبی درآمدهای خوبی را برای جذب افراد خارجی پیشنهاد می‌دهند اما به‌طور کلی، می‌توان گفت که مشاغل حوزه‌های پزشکی، مدیریتی، املاک و مستغلات و …، مشاغل پردرآمدی هستند.

به‌طور میانگین و با در نظر گرفتن تمام مشاغل موجود در دبی، کمترین میزان حقوق در این شهر، 4,810 درهم در ماه، و بیشترین میزان درآمد ماهیانه، حدود 99,000 درهم است.

دبی، چیزی تحت‌عنوان مالیات بر درآمد تعیین نمی‌کند و به همین دلیل است که به مقصدی عالی برای مهاجرت کاری افراد خارجی تبدیل شده است.

بله! به دلایل بسیار. علاوه بر دلایلی که بالاتر خواندید، فاصله زمانی و مسافتی کم نسبت به ایران، آب‌وهوای تقریباً مشابه با ایران و فرهنگ نزدیک مردم این کشور به مردم ما، توانسته دبی را به مقصدی مطلوب و ایدئال برای مهاجرت ایرانیان تبدیل کند. شمار بالای متقاضیان و افراد مهاجرت کرده به این شهر زیبای حاشیه خلیج فارس، گواه این واقعیت است.

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا