عمومی

شهر بندرعباس آماده نوروز و رمضان ۱۴۰۲/ خدمات‌دهی تنظیف شهرداری ۲۴ساعته می‌شود

به گزارش دکترنامه، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس عصر امروز در نشست خبری تحت عنوان استقبال از بهار و نوروز شهر بندرعباس، گفت: مجموعه شهرداری بندرعباس از آذر ماه زیباسازی شهر را در دستورکار قرار داده تا با نصب المان‌ها، رنگ‌آمیزی جداول، افتتاح پارک‌های جدید و آماده‌سازی ساحل و بهسازی نورپردازی شهر، خدماتی را به مردم بندرعباس و گردشگران ارائه دهیم.

وی افزود: برای نوروز ۱۴۰۲ بوستان‌های در نظر گرفته شده است که امکان اسکان مسافران و میهمانان در آن قرار دارد و بر همین اساس ۱۳ بوستان، از جمله ،پارک جنگلی، بوستان شورا، پارک جهاد، پارک دوات، پارک ولایت، پارک غدیر، بوستان کپکشن، بوستان گلها و پارک شهید دباغیان هستند.

شهردار بندرعباس تصریح‌کرد: کمپ اسکان نوروزی نیز در انتهای ساحل شرقی بندرعباس احداث شده و امکانات ویژه‌ای تحت عنوان امکانات تفریحی و رفاهی در آن‌ها قرار داده شده است.

نوبانی عنوان کرد: ظرفیت بوستان‌هایی که برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است، ۲۵ هزار چادر است که معادل ۱۵۰ هزار نفر برای هر شبانه روز است.

وی ادامه داد: تمام عوامل و همکاران در حوزه فضای سبز و تنظیف آماده خدمت‌رسانی به مردم بندرعباس و مسافران نوروزی هستند و ما پرسنل را به صورت ۲۴ ساعته شیفت بندی کرده‌ایم که هم تنظیف ساحل و هم محلات به صورت مستمر انجام شود.

شهردار بندرعباس با اشاره به لزوم جبران هزینه‌های انجام شده در بوستان‌ها، گفت: برای ورود ماشین‌ها و چادرها هزینه ورودی درنظر گرفتیم و هر خودرویی که وارد پارک‌های اسکان شود به ازای هر شب حضور ۴۵ هزار تومان دریافت خواهد شد.

وی اظهارداشت: برای ایام نوروز غرفه‌های عرضه ماهی قرمز و سفره نوروزی واگذار شده ؛ ضمن اینکه ۸ غرفه عرضه گوشت و ۸ غرفه عرضه میوه شب عید به قیمت مصوب تنظیم بازار نیز آماده شده است‌و ۱۰ غرفه مایحتاج نوروزی در بوستان‌ها نیز فعال هستند.

نوبانی گفت: نظافت پارک‌های ساحلی و خدمات رسانی مناسب به مسافران در اولویت شهرداری در ایام پیش رو خواهد بود اما از تمام مسافران و گردشگران نوروزی که میهمان ما در شهر بندرعباس هستند تقاضا داریم نهایت همکاری را با پاکبانان داشته باشند و نظافت چادر و محل اقامت خود را رعایت کنند

نوبانی با تاکید بر ایجاد ستاد استقبال از میهمانان نوروزی در ورودی شهر بندرعباس و میدان دفاع مقدس گفت: در پارک غدیر و زیر پرچم نیز یک نمایشگاه عرضه محصولات صنایع دستی با نام شو بهاری در نظر گرفته شده که مردم می‌توانند با حضور در این نمایشگاه با آداب و سنن هرمزگان نیز آشنا شوند.

شهردار بندرعباس از تدارک ویژه برنامه‌هایی برای ماه مبارک رمضان نیز خبرداد و گفت: در ماه رمضان نیز برای بهره مندی مسافران و گردشگران نوروزی برنامه‌های خوب فرهنگی و مذهبی از جمله محفل انس با قرآن و آمادگی کامل مساجد برای بهره مندی مسافران در نظر گرفته شده است.

46

دکمه بازگشت به بالا