عمومی

شورای همکاری قطر با شوخی گریه می کند!

به گزارش امروز (شنبه) شبکه خبری سی ان ان ، شیخ حمد بن جاسم در توییتر خود نوشت: من در مورد پیشنهاد ایجاد شبکه غذایی ایمن بین کشورهای عضو GCC خوانده ام ، اما نمی دانم چگونه سهم خود را از مواد غذایی در قطر ارسال یا دریافت خواهیم کرد. آیا این کار از طریق عمان و کویت انجام می شود یا به طور مستقیم؟

وی افزود: این خبر نوعی شوخی است و کمترین احترام را برای ذهن خلیج فارس دارد که چاره ای جز صداقت ندارد.

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با پیشنهاد کویت برای ایجاد یک شبکه غذایی یکپارچه در بین اعضای خود برای دستیابی به امنیت غذایی موافقت کردند.

نخست وزیر پیشین قطر اضافه کرد: “با این حال ، من شک ندارم که دوست و داماد کویت ، که آفرینش او ابتدا توسط شورای همکاری خلیج فارس تصویب شده ، امیدوار و خوش بینی خواهد بود.”

وی افزود: قبلاً قطر پیشنهاد ایجاد انبار داروسازی و بومی سازی صنعت داروسازی در کشورهای عضو شورای همکاری را داده بود ، اما این میل با بحران پیرامون محاصره قطر شکسته شد که به زودی سومین سالگرد آن خواهد بود.

در 5 ژوئن 2017 ، عربستان سعودی ، امارات متحده عربی و بحرین به همراه مصر اعلام کردند که روابط با قطر را شکسته اند و دیپلمات های خود را از دوحه اخراج کرده اند.

نگرانی در مورد شیوع ویروس کرونا در منطقه در حال افزایش است ، زیرا کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ، از جمله قطر ، سعی می کنند با این بیماری همه گیر ارتباط نزدیکی نشان دهند.

گزارش شده است كه كروناویروس معروف به ویروس كووی در اواسط ماه دسامبر (24 دسامبر) در ووهان ، مركز چین گزارش شده است. این بیماری در ابتدا ذات الریه گفته می شد ، اما کمیسیون بهداشت ملی چین به طور رسمی شیوع آن را در 30 دسامبر 2019 (9 ژانویه 1998) در چین اعلام کرد.

310 311

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا