شکایت مدارس آمریکا از غولهای بزرگ فناوری
در این مورد، آنها از یک شرکت بزرگ فناوری شکایت کرده اند.
این شکایت علیه آلفابت (شرکت مادر گوگل)، متا (شرکت مادر فیس بوک)، اسنپ و تیک توک ثبت شده است و به گفته این شرکت ها، آنها محصول خود را برای جذب جوانان به پلتفرم خود طراحی کرده اند و در نتیجه بحران سلامتی باعث شده است. تاثیر روانی داشت
بر اساس این شکایت، اقدامات این شرکت ها عامل مهمی در ایجاد بحران سلامت روان جوانان بوده است. برخی می خوانند که متهمان با موفقیت از ذهن شکننده جوانان سوء استفاده کرده اند و میلیون ها دانش آموز را در سراسر کشور به بازخورد مثبت از استفاده بیش از حد متهمان و سوء استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی جلب کرده اند.
دانشآموزان مبتلا به مشکلات روانی عملکرد بدتری داشتند و این باعث شد که مدارس اقداماتی را در این زمینه انجام دهند، از جمله آموزش معلمان برای شناسایی و ارزیابی علائم مشکلات سلامت روان، استخدام نیروی متخصص و تخصیص منابع اضافی برای هشدار دادن به دانشآموزان در مورد خطرات شبکههای اجتماعی. . . .
شکایت به دنبال جبران خسارت مالی و جریمه های دیگر است.
در یک بیانیه ایمیلی، گوگل اعلام کرد که سرمایه گذاری زیادی برای ایجاد فرآیندهای ایمن برای کودکان در سرتاسر پلتفرم های خود انجام داده است و محافظت های قوی مخصوص اولویت های بهداشتی این گروه را اضافه کرده است.
از سوی دیگر اسنپ همچنین اعلام کرد که با بسیاری از سازمان های سلامت روان در حال همکاری است تا ابزارها و منابع درون برنامه ای را در اختیار کاربران قرار دهد و علاوه بر این، سلامت کاربران یکی از اولویت های آن محسوب می شود.
5858