صدور هشدار سطح نارنجی جوی و دریایی در هرمزگان

نشریه نارنجی هوا و هشدار سطح دریا در هرمزگان

مدیرکل مقابله با بحران استانداری هرمزگان از وزش باد شدید شمال شرقی و کاهش دما در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دکترنامه هرمزگان، مهرداد حسن مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از انتشار سطح هواشناسی و هشدار نارنجی دریا در هرمزگان با ورود سامانه جدید به استان خبر داد.

حسن زاده گفت: بر اساس مدل های هواشناسی و پیش بینی های سازمان هواشناسی از اواخر وقت چهارشنبه 7 دی لغایت چهارشنبه هفته آینده سامانه وارد استان می شود که در نتیجه شاهد وزش باد شدید شمال شرقی همراه با احتمال گرد و خاک خواهیم بود و حداقل دما 3 درجه کاهش می یابد. تا 8 درجه سانتی گراد به ویژه در مناطق شمالی استان و ارتفاعات

وی ادامه داد: وزش باد با سرعت 50 کیلومتر در ساعت در حوزه دریا خواهیم داشت و ارتفاع موج در تنگه هرمز و دریای عمان تا 200 سانتی متر خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تصریح کرد: منطقه در سراسر استان متاثر از سیستم جوی است و به دلیل کاهش دما می تواند باعث آسیب به سازه های سبک و محصولات کشاورزی شود.

حسن زاده با اشاره به اینکه احتمال کاهش موقت اختلالات در فعالیت ناوگان هوایی و کیفیت هوا وجود دارد، تصریح کرد: توصیه می شود از سفرهای غیرضروری در مناطق شرقی و مرکزی استان خودداری شود و اقدامات لازم برای حفاظت از کشاورزی انجام شود. محصولات، کنترل دما و تهویه در گلخانه ها، مرغداری ها و دامپروری در نظر گرفته می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام باید از تردد قایق های سبک و فعالیت های تفریحی و شنای ساحلی پرهیز کرد و پیش بینی ها برای تردد ایمن قایق ها و شناورهای تجاری باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتایج پشتیبانی را انتخاب کنید و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا