سلامت و دانش

صفحه نمایش آیفون ۱۴ شگفتی‌ساز شد

DisplayMate هر سال گزارشی از بهترین صفحه نمایش گوشی های هوشمند موجود در بازار منتشر می کند. امسال آیفون 14 پرو مکس با ثبت امتیاز عملکرد +A جایزه بهترین نمایشگر گوشی هوشمند را دریافت کرد. این در حالی است که قبل از معرفی نسل جدید آیفون، جایگاه بهترین نمایشگر گوشی هوشمند در اختیار آیفون 13 پرو مکس است.

بیشتر بخوانید:

به گفته MacRumors، اگرچه صفحه نمایش آیفون 14 پرو مکس اساساً همان رزولوشن آیفون 13 پرو مکس است، اما اپل پیشرفت های قابل توجهی انجام داده است. نرخ تازه سازی صفحه نمایش LTPO OLED این دستگاه بین 1 تا 120 هرتز قابل تغییر است. در مقایسه، محدوده نرخ رفرش این گوشی نسل قبلی بین 10 تا 120 هرتز است. علاوه بر این، امسال شاهد اضافه شدن پشتیبانی از Always On Display در نسل جدید آیفون های رده بالای اپل بودیم. یکی دیگر از تغییرات ظاهری این دستگاه، استفاده از نمایشگر جدیدی به نام Dynamic Island است که عملکردهای جالبی دارد و می توان از آن به عنوان میانبر در بسیاری از اپلیکیشن ها استفاده کرد.

Displaymate اعلام کرده است که روشنایی صفحه نمایش آیفون 14 پرو مکس می تواند به حداکثر 2300 نیت برسد که دو برابر آیفون 13 پرو مکس است. این غول فناوری کوپرتینویی در تبلیغات خود اعلام کرده است که حداکثر روشنایی صفحه نمایش آیفون 14 پرو مکس معادل 2000 نیت است، اما تست ها نشان می دهد که حداکثر میزان روشنایی این دستگاه حتی از مشخصات رسمی اعلام شده توسط اپل نیز فراتر رفته است. به گفته Displaymate، روشنایی صفحه نمایش این دستگاه در حالت HDR به حداکثر 1500 نیت می رسد که 33 درصد بهتر از آیفون 13 پرو مکس است.

آیفون 14 پرو مکس برای عملکرد نمایشگر خود جوایز زیر را دریافت کرده است:

بالاترین دقت در نمایش رنگ سفید

بالاترین دقت در نمایش رنگی

کمترین تغییر در دقت رنگ با APL

بالاترین دقت کنتراست تصویر و بالاترین دقت شدت رنگ

کوچکترین تغییر در مقایسه با APL

کوچکترین تغییر در اوج درخشندگی با APL

بالاترین روشنایی تمام صفحه در گوشی های هوشمند OLED

بالاترین حداکثر روشنایی صفحه نمایش

بالاترین نسبت کنتراست

کمترین میزان بازتاب صفحه نمایش

بالاترین امتیاز کنتراست در نور محیط

کمترین تغییر روشنایی با زاویه دید

کمترین تغییر رنگ سفید با زاویه دید

بالاترین وضوح صفحه قابل مشاهده

از جوایز دریافت شده توسط iPhone 14 Pro Max برای عملکرد صفحه نمایش، 13 مورد از آنها با لیست جوایز iPhone 13 Pro Max یکسان است. Displaymate می گوید که اپل با کالیبره کردن دقیق صفحه نمایش در تلاش است تا کیفیت تصویر مطلق و دقت مطلق رنگ OLED ها را بهبود بخشد.

در یک سری از آزمایش‌های نمایشگر، آخرین پرچمدار اپل در سطح بالایی ظاهر شد و در دسته‌های مختلف رتبه‌بندی بسیار خوب تا خیلی خوب را کسب کرد.

بر اساس تست ها و اندازه گیری های آزمایشگاهی، آیفون 14 پرو مکس از صفحه نمایش با کیفیتی در سطح جهانی بهره می برد و دقت کالیبراسیون آن نیز بسیار بالاست. نتایج آزمایش باعث می شود این گوشی جایزه بهترین صفحه نمایش گوشی هوشمند را از Displaymate دریافت کند. این دستگاه همچنین بالاترین امتیاز سطح عملکرد Displaymate را دریافت کرد که A+ است.

5858

دکترنامه در این نوشته، این موارد را بررسی می کند پنهان کردن عناوین

دکمه بازگشت به بالا