عمومی

ضرورت تلاش شهرداری‌های استان برای ایجاد درآمد پایدار

به گزارش خبرگزاری دکترنامه قزوین؛ محسن اسماعیلی مدیرکل دفتر امور شهری و شورای استانداری قزوین با اعلام این خبر گفت: افزایش روزافزون شهرنشینی موجب افزایش هزینه های شهری و از سوی دیگر اتکای بیش از حد به منابع شهری بر جرم و وظیفه شده است. منجر به بی ثباتی در تامین منابع مالی و در نتیجه کمبود بودجه برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان می شود و این مشکل اجرای اکثر طرح ها و برنامه های شهری را با مشکل جدی مواجه می کند.

وی گفت: افزایش حجم تقاضا برای خدمات شهری شرایط کار را برای متولیان امور شهری در این شرایط سخت کرده است و از این رو امروزه توجه به راهکارهای فعال برای تامین منابع مالی جدید برای شهرها بیش از پیش احساس می شود. قبلا.”

اسماعیلی افزود: اگرچه منابع مالی شهرداری به طرق مختلف در دسترس است، اما همه آنها ویژگی درآمد پایدار را ندارند و شهرها برای پاسخگویی به هزینه های روزافزون نیازمند منابع جدید، پایدار، پایدار و قابل قبول هستند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورای استانداری قزوین ادامه داد: تجربه پیشرو شهرداری در حوزه درآمد و تامین مالی شهرداری، نشان از مطالعات گسترده در زمینه دستیابی به راهکارهای کارآمد برای تامین منابع جدید درآمدی دارد.

وی گفت: برای برون رفت از وضعیت موجود شایسته است با شناسایی ظرفیت های بومی شهرستان و ایجاد درآمد پایدار و بر اساس دستورالعمل ها در حوزه بودجه و سرمایه گذاری اقدامات لازم انجام شود. “

46

دکمه بازگشت به بالا