عمومی

طبخ ۵۵ هزار پرس غذا در آشپزخانه مرکزی اَفندی مکه

طبخ ۵۵ هزار پرس غذا در آشپزخانه مرکزی اَفندی مکه

سرپرست حجاج ایرانی به همراه مسئولان حج و زیارت کشورمان از آشپزخانه مرکزی افندی در مکه بازدید کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلین سید عبدالفتاح نواب، سیدعباس حسینی و چند تن از مسئولان حج و زیارت حج تمتع ۱۴۰۳، امروز پنجشنبه(۲۴ خرداد) از آشپزخانه مرکزی «اَفندی»  در مکه بازدید کردند و در جریان فعالیت بخش‌های مختلف ‌این مجموعه برای تهیه و طبخ غذای زائران قرار گرفتند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه از سردخانه‌های سبزیجات و صیفی و گوشت، آشپزخانه و سالن‌های پخت غذا، انبار مرکزی وسایر بخش‌ها بازدید کرده و به کارکنان این بخش‌ها خداقوت گفتند و برای آن‌ها سلامتی و توفیق روزافزون در خدمت به ضیوف الرحمان را از خداوند متعال مسئلت کردند.

علی راستگو، مدیر ایرانی آشپزخانه مرکزی افندی مکه در این بازدید، توضیحاتی درباره فعالیت بخش‌های مختلف آن برای تهیه مواد اولیه غذایی و طبخ غذای زائران ایرانی ارائه داد و گفت: در این آشپزخانه تلاش می‌شود که فرآیند طبخ غذا با نهایت رعایت مسائل بهداشتی و با بهترین کیفیت انجام شود و درحال حاضر در هر وعده ۵۵ هزار پرس غذا طبخ می‌شود.

وی یادآور شد که این آشپزخانه یکی از ممتازترین آشپزخانه‌ها در سطح غرب آسیا به حساب می‌آید. و ساخت و طراحی این آشپزخانه با هماهنگی کارشناسان ایرانی و مسئولان سازمان حج و زیارت و دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری انجام شده است.

در این بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سخنانی کوتاه در جمع کارکنان این آشپزخانه گفت: خدمت به ضیوف‌الرحمان اقدامی فوق‌العاده و ارزشمند است، چرا که نتیجه زحمات شما به توان و انرژی تبدیل می‌شود  تا زائران بیت‌الله الحرام به طواف، اقامه نماز، ختم قرآن و یاد خداوند در جوار بیت اللله الحرام بپردازند.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه تجهیزات این آشپزخانه را مجهز و مدرن توصیف کرد و  به حاضران توصیه کرد تلاش کنند علاوه بر این که غذای خوب و با کیفیت به زائران ارائه می‌دهند، بازدهی و راندمان کار را بالا ببرند و  قدر مسئولیت و کار خود را بدانند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: برای آینده و ارتقای کار تلاش کنید و در این زمینه نوآوری و ابتکار داشته باشید و سعی کنید در چرخه تأثیرگذاری بیشتری داشته باشید.

وی اضافه کرد: برای بهینه‌سازی بیشتر همفکری کنید و راهکار‌های کارآمدتر را یافته  و از خود یک یادگاری در سرزمین وحی به جا بگذارید.

دکمه بازگشت به بالا