عمومی

“طرح جدید” عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن/ انصارالله: طرح سعودی چیز جدیدی ندارد

فیصل بن فرحان ، وزیر خارجه عربستان با اعلام “طرح جدید” برای پایان دادن به جنگ در یمن ، گفت آتش بس به محض توافق حوثی ها آغاز می شود. سخنگوی تیم مذاکره کننده یمن اما گفت که طرح عربستان چیز جدیدی ندارد.

به گزارش دکترنامه ، به نقل از الجزیره ، وزیر امور خارجه عربستان سعودی امروز با اعلام این طرح در یک کنفرانس مطبوعاتی در ریاض ، گفت که این طرح سعودی به دنبال آتش بس در سراسر یمن تحت نظارت سازمان ملل است.

بر اساس این طرح ، ائتلاف تحت رهبری سعودی اجازه بازگشایی محدود فرودگاه صنعا را برای تعدادی از مقاصد مستقیم منطقه ای و بین المللی فراهم می کند.

این طرح همچنین شامل کاهش محاصره بندر حدیده و انتقال درآمد مالیات بندر به یک حساب مشترک با بانک مرکزی است.

وزیر امور خارجه عربستان گفت ریاض امیدوار است حوثی ها به برنامه های “نجات جان مردم یمن و حل بحران انسانی” پاسخ مثبت دهند. وی گفت: این طرح شامل از سرگیری گفتگوهای سیاسی برای پایان دادن به بحران یمن است و انتظار دارد كه ایالات متحده از این طرح حمایت كند و برای موفقیت آن با ریاض كار كند.

در همین حال ، نصرالدین عامر معاون وزیر اطلاعات یمن (دولت صنعا) در مصاحبه ای با الجزیره گفت که برنامه های اعلام شده توسط سعودی ها چیز جدیدی نیست.

مذاکره کننده ارشد صلح یمن همچنین به رویترز گفت که عربستان سعودی باید بلافاصله به محاصره هوایی و دریایی خود در یمن پایان دهد.

وی افزود: ما گفتگوها را با عربستان سعودی ، عمان و ایالات متحده برای دستیابی به توافق صلح ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا