عمومی

عامل حمله به فرودگاه بغداد، مزدور آمریکا از آب درآمد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین دکترنامه، منابع امنیتی شامگاه امروز شنبه از دستگیری عاملان حملات اخیر به فرودگاه بین المللی بغداد خبر دادند.

این منبع به پایگاه خبری بغداد الیوم گفت که اکرم القیسی عامل این حمله بوده و توسط نیروهای اطلاعاتی عراق در منطقه الدوز بازداشت شده است.

به گفته این منبع، نیروهای اطلاعاتی عراق در حال بازجویی از القیسی هستند تا بفهمند چه کسی پشت این حمله بوده و سایر عاملان این حمله را شناسایی کنند.

در همین رابطه «احمد الموسوی» نماینده ائتلاف فتح نیز اعلام کرد که القیسی به جرم خود در بمباران فرودگاه بغداد اعتراف کرده است.

به گفته الموسوی، القیسی همچنین اعتراف کرد که این کار را به دستور افرادی انجام داده است که به نفع ایالات متحده کار می کنند.

فرستاده عراقی تاکید کرد که دستوری از سوی نهادهای عالی برای مخفی نگه داشتن این امر وجود دارد. موضوعی که نشان دهنده میزان دخالت خارجی در بحران سیاسی عراق و تحریک مردم عراق است.

خبرگزاری عراقی العالم الامنی (وابسته به دفتر نخست وزیری عراق) روز گذشته با انتشار بیانیه ای درباره حمله موشکی به فرودگاه بغداد توضیح داد.

او گفت: «سرویس‌های امنیتی عراق به سرنخ‌های مهمی درباره این حمله دست یافته‌اند که تاکید می‌کند این یک حمله تروریستی بوده است. در بیانیه آمده است که این حملات با هدف تضعیف تلاش های دولت برای بازپس گیری کنترل عراق انجام شده است.

العالم الامنی افزود: گروه تروریستی غیرقانونی صبح امروز با 6 فروند موشک کاتیوشا سعی در هدف قرار دادن تأسیسات دولتی داشت که این موشک ها در پارکینگ هواپیماهای خطوط هوایی عراق فرود آمد و به دو فروند هواپیما آسیب رساند.

در این بیانیه همچنین مدعی شد که هدف از این حمله تضعیف تلاش های دولت برای بازپس گیری نقش خاک عراق و تضعیف تلاش های شرکت هواپیمایی برای توسعه خطوط هوایی در منطقه و افزایش چالش های آن بود.

سازمان اطلاعات دولتی عراق با تاکید بر تروریستی بودن حملات اخیر اعلام کرد که پس از این حادثه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی وارد عمل شده و سه راکت خنثی را در منطقه ابوغریب کشف و آنها را خنثی کردند. همچنین سرنخ های مهمی از عاملان این حمله به دست آمده است و کارآگاهان حوزه جنایی در تلاش برای کشف اثر انگشت روی موشک و سکوی پرتاب هستند و عاملان این حمله به زودی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/.



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا