عمومی

عراقچی با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین دکترنامه ، “سید عباس عراقچی” معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در جلسه کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و هیئت 1 + 5 حضور داشت (آلمان ، فرانسه ، روسیه ، چین و انگلیس) در سیتی وینا اینجا ، امروز بعد از ظهر (پنجشنبه) با “رافائل گروسی” مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست کاظم غریب آبادی ، سفیر و نماینده دائمی جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی و بهزاد صابری ، مدیرکل حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه نیز حضور داشتند.

رافائل گروسی سال گذشته دو بار به تهران سفر كرد. در سپتامبر و مارس و در طول هر دو سفر ، دو بیانیه مشترک توسط ایران و آژانس انرژی هسته ای صادر شد. طبق توافق صورت گرفته در آخرین جلسه شورای حکام ، قرار است هیاتی از آژانس انرژی هسته ای به سرپرستی معاون مدیرکل در ماه آوریل به تهران سفر کند که چند رسانه گزارش دادند دیروز این سفر را به تعویق انداختند.

طرف عراقی روز گذشته (چهارشنبه) با وزیر امور خارجه اتریش نیز دیدار کرد.

جلسه کمیسیون مشترک شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه شنبه ، 6 آوریل پس از نشست مجازی روز جمعه در وین برگزار شد و دو طرف توافق کردند که دو کارگروه تحریم و هسته ای متشکل از همه اعضا تشکیل شود. از کمیسیون مشترک ، یعنی کارشناسان ایرانی ، کارشناسان کشورهای 1 + 4.

در این زمینه معاون وزیر امور خارجه عراقچی گفت: “وظیفه این دو کارگروه تعیین و تکمیل یک سری اقدامات است که هر دو طرف باید در یک مرحله انجام دهند و سپس ما یک سلسله اقدامات و جزئیات را در مورد کمیسیون مشترک. “شناسایی آنها. صبح جمعه ، کمیته مشترک کاری دو کارگروه قرار است پیشرفت کار را بررسی کرده و موانع یا محدودیتی را ارزیابی کند. در دو یا سه روز آینده ، ما به طور منظم کار دو کارگروه را ارزیابی خواهیم کرد و گزارش های همکاران را گوش خواهیم داد ، و اگر کار در حال انجام باشد ، گروه های کاری ادامه خواهند یافت ، و اگر پیشرفتی حاصل نشود و دیگری مهمانی – جشن. جدی نیست ، طبیعی است که این روند ادامه پیدا نکند.
وی گفت: “در تمام این مراحل ، مذاکرات بین ما و کشورهای 1 + 4 در جریان است. ما هیچ مذاکره ای با ایالات متحده و هیچ کشور دیگری نداریم.” مذاکرات ما با 1 + 5 در قالب یک کمیسیون مشترک انجام می شود. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا